קרן הפנסיה הטובה ביותר לשנת 2012 – סיכום שנה בקרנות הפנסיה בישראל

פורסם:

שוק קרנות הפנסיה החדשות בישראל הינו שוק בהיקף של 128 מיליארד שקלים. בשנת 2012 גדל השוק ביותר מעשרה אחוזים מהפקדות חוסכים. בישראל – על פי אתר פנסיה נט של משרד האוצר – כ-13 קרנות פנסיה פעילות אשר מתוכם 4 קרנות המרכזות כ-115 מיליארד שקלים המהווים כ-90% מהענף כולו.

בשוק קרנות הפנסיה ההבדלים בתוצאות בחתכי זמן קצרים הינם מינוריים. התשואה הנומינלית ברוטו אשר הניב שוק זה במהלך 2012 הסתכמה בכ-11.16% בממוצע.

בניכוי דמי ניהול ושיעור עליית המדד הסתכמה התשואה הריאלית נטו לחוסכים בשנה זו במעל 9%. ללא ספק תשואה גבוהה במונחים היסטוריים. בסיכום כללי שנת 2012 הייתה שנה מצוינת לחוסכים בשוק קרנות הפנסיה.

מנורה מבטחים – קרן הפנסיה הגדולה ביותר

קרן הפנסיה הגדולה ביותר – מנורה מבטחים – מנהלת נכסים בהיקף של 46 מיליארד שקלים אשר מהווים למעלה מ-35% מהענף – ריכוזיות מישהו?

בשנת 2012 הצליחה מבטחים להניב לעמיתיה תשואה של כ-11.64% אשר היתה גבוהה במקצת מהממוצע. בסיכום 5 השנים האחרונות, הניבה קרן הפנסיה של מנורה מבטחים תשואה שנתית ממוצעת נמוכה – כ-6.4% לשנה (בעוד שהממוצע עמד על 6.7% לשנה). נתון מעניין בהתחשב שבהיותה הקרן הגדולה בענף – מבטחים משפיעה על הממוצע יותר מכולן.

מבין הקרנות הגדולות, ראוי לציין את קרן הפנסיה של חברת כלל – מיטבית עתודות אשר הצליחה להניב בשנת 2012 את התשואה הגבוהה ביותר אשר הסתכמה ב-12.59% – יותר מ-1% בהשוואה לממוצע בענף קרנות הפנסיה. גם בספירה של ממוצע חמש השנים האחרונות הצליחה קרן זו להניב 1% יותר בשנה מממוצע השוק.
מגדל מקפת הניבה בשנת 2012 את התשואה הנמוכה מבין הקרנות הגדולות. התשואה של מקפת הסתכמה ב-9.5% "בלבד". בראיה לאחור בחמש השנים האחרונות, הניבה הקרן קצת מתחת לממוצע השוק.
הקרן אשר בלטה לרעה בתוצאות בחמש השנים האחרונות היא קרן הפנסיה של הפניקס אשר הניבה לעמיתיה תשואה ממוצעת של 5.2% לשנה – נמוכה יותר בכאחוז וחצי לשנה ממוצע השוק.

תוצאות הבדיקה לאורך השנים בקרן הפנסיה

לקרנות אלה ותק רב וכיאה למוצר פנסיוני בדקנו את התוצאות שלהם בחתך זמן ארוך יותר – 10 שנים. אחרי הכל את הכסף לגיל הפרישה נחסוך במשך שנים ארוכות מאוד, לעתים אף יותר מ-40 שנה. בבדיקה זו מצאנו כי הקרן המובילה הינה "הראל גלעד" עם תשואה מצטברת של 127.84%. הרחק מאחור נוכל למצוא את קרן הפנסיה של הפניקס עם תשואה מצטברת של 94.66% וקצת מעליה נמצאת קרן הפנסיה הגדולה בענף מנורה מבטחים עם תשואה מצטברת של 102.4%. ביניהם נוכל למצוא את "מגדל מקפת" עם 115.66% ואת מיטבית עתודות עם 116.29%.

בואו לקבל הצעה מאיתנו - ללא עלות וללא התחייבות!

הכוכב של הגמל – יהיה כוכב גם בפנסיה?

כידוע, המנצח הגדול של ענף הגמל בשנת 2012 הוא בית ההשקעות אלטשולר שחם שהניב את התשואה הגבוהה ביותר וגם גייס את כמות הכספים הגדולה ביותר.
לחברת אלטשולר שחם ישנה פעילות פנסיה זניחה. קרן הפנסיה של חברת אלטשולר שחם מנהלת סך של 101 מיליון שקלים נכון לסוף 2012. קרן זו הניבה במהלך שנת 2012 תשואה של 13.85% ובמהלך שלוש השנים האחרונות 8.1% בממוצע לשנה. מספרים אלה גבוהים ממוצע הענף והינם מרשימים. במידה ובחברת אלטשולר יחליטו להשקיע בפעילות הפנסיה שלהם – סביר להניח שנראה אותם גדלים בצורה מרשימה.

טיפ: לבדוק את הרכיב הביטוחי בקרן הפנסיה

בחיסכון לפנסיה ישנו גם רכיב ביטוחי אשר יש לתת עליו את הדעת ומבחן התשואה אינו המבחן היחידי בבואנו לבחור קרן פנסיה. קרן הפנסיה משלבת בתוכה רכיב ביטוחי למקרה של אבדן כושר עבודה וביטוח חיים במסגרת של ביטוח שאירים.

במרכז הישראלי לחיסכון ידע רב וניסיון מוכח בבחירת קרן פנסיה המתאימה בדיוק לצורכיכם האישיים – נשמח לסייע לכם לבנות את התוכנית הפנסיה המתאימה בדיוק לכם כדי להשיג עתיד כלכלי מבטיח גם בגיל הפרשיה.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לקרן פנסיה

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם