תיק השקעות – איך לנהל נכון בזמן מלחמה

פורסם:

מלחמה היא אירוע לא נעים מטבעו. מעבר לנזקים הפוטנציאליים לרכוש ולנפש, למלחמה גם יכולת לגרום לנזק פיננסי בין אם רגעי ובין אם תמידי. ברגעי מלחמה רבים מאתנו תוהים בין יתר החששות אם זהו לא זמן מתאים למכור את כל תיק ההשקעות שלנו לפחות עד יעבור זעם, ולאחר מכן פשוט לרכוש את הניירות מחדש כאשר המצב יירגע.

במצב מלחמה ישנם נזקים כלכליים למשק: עלויות הלחימה ועלויות תיקון נזקי הלחימה לרוב הן כבדות ולא היו צפויות ובעקבותיהן ישנו מקום לתמחור מחדש של הנכסים הפיננסיים בהם אנו מושקעים, לפעמים תמחור מחדש עלול לגרום לנו להפסדים בתיק ההשקעות. אותה חשיבה כמובן תקפה לגבי שאר החסכונות שלנו בקופות הגמל, קרנות ההשתלמות, ביטוח המנהלים ובקרן הפנסיה.

תמהיל השקעות – תכנון מונע אסון

במסגרת השיקולים לבניית תיק השקעות מתבצעת הערכת סיכונים פוטנציאליים. אחד הסיכונים בהשקעה בניירות ערך הנסחרים בישראל הוא סיכון גיאופוליטי. סיכון זה לא ניתן לנטרול אך הוא ניתן לגידור מסוים.
אחת הדרכים לגדר חלק מהסיכון הגיאופוליטי הוא פיזור השקעות למדינות נוספות. במקרה של בעיה מקומית בגזרה הגיאופוליטית, ניירות הערך המקומיים אולי יהיו חשופים לבעיה בחלקם אבל ניירות הערך הנסחרים במדינות שונות על פני הגלובוס לא צריכים להיות מושפעים מסיכון זה.
בנוסף, השקעה בניירות הערך הנסחרים בחו"ל טומנת בחובה השקעה מטבעית – פעולה נוספת אשר יכולה לייצר גידור מסוים: כאשר משקיעים מוכרים נכסים בישראל, הם לרוב ממירים את השקלים שלהם לדולר או לאירו ובכך מעלים את ערכו של המטבע הזר אל מול השקל.
בזכות פעולה זו, אדם שחשף את השקעותיו בחלק מהתיק ההשקעות למטבע זר יכול להפחית את התנודתיות בתיק ההשקעות שלו בדיוק במצבים הללו.

ניהול תיק השקעות – הבנת המצב וניצול הזדמנויות

חשוב לציין כי מלחמה על כל נזקיה היא אירוע חולף. העולם עבר 2 מלחמות עולם וישראל עברה יותר מלחמות, אירועים ביטחוניים ומבצעים למיניהם.
מצב מלחמה הוא אינו מצב קבוע אלא מצב חולף. תחת הבנה זו, לרוב – תמחור הנכסים בטווח הקצר שנוצר בעקבות מלחמה או אירוע בטחוני לא משקף את התמחור המתאים לטווח הארוך.
בהינתן העובדות הללו, רוב המשקיעים שבזמני חירום יגיבו בקיצוניות – לאו דווקא יפעלו נכון ולאו דווקא יצאו נשכרים.
ברוב המלחמות/הפעולות הצבאיות שהתרחשו בשנים האחרונות, הבורסה תיקנה את עצמה מהר מאוד ודווקא אלה שלא שינו את הפוזיציות שלהם יצאו נשכרים. האופורטוניסטים שבינינו אף ניצלו את המצב לאיתור הזדמנויות והשבחת תיק ניירות הערך שלהם.

בואו לקבל הצעה מאיתנו - ללא עלות וללא התחייבות!

ניהול תיק לטווח ארוך – תכנון אסטרטגי

חשוב לזכור שכאשר בונים תוכנית לטווח ארוך התכנית צריכה להתאים למכלול האירועים והתופעות שיקרו בטווח הארוך – משבר עולמי אחד או שניים , מלחמות , מבצעים , אסונות טבע ושאר מיני קטסטרופות בעלות פוטנציאל לגרום לערך נכסינו הפיננסיים להתכווץ במהירות. כאשר האירועים הנ"ל נלקחים בחשבון במסגרת ההשקעה לטווח הארוך וצורת הבנייה של תיק ההשקעות מתאימה – לא נדרש להילחץ מאירועים אלו ולבצע שינויים מהותיים.

איך בונים נכון תיק ההשקעות?

לצוות המרכז הישראלי לחיסכון ידע וניסיון רב בבנייה ובבקרה בנושא תכניות השקעה לטווחים שונים ובניהול תיק השקעות. צוות המרכז הישראלי לחיסכון ישמח לבנות עבורכם את המעטפת הנכונה לניהול כספיכם תוך מתן דגש להתאמה מלאה לצרכים האישיים שלכם. השאירו פרטים ונציגנו ישמחו ללוות להשגת תיק ההשקעות האולטימטיבי עבורכם.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לניהול תיק ההשקעות שלך

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם