כספים אבודים – איפה הכסף שלי נעלם?

פורסם:

במאמרים הקודמים ציינו כי בשנים האחרונות המשק הישראלי עבר מספר רפורמות אשר נועדו להגן עלינו ציבור החוסכים באשר לחסכונותינו, מבין כל הרפורמות בלטה במיוחד רפורמת בכר, אותה נסקור במאמר זה.

כאמור, בשל הרפורמה הוחלט כי הבנקים יעבירו את פעילות ניהול קופות הגמל וקרנות ההשתלמות לגופים המוסדיים וזאת על מנת לאפשר הפרדה בין גוף המייעץ – הבנק – לבין הגוף שתפקידו לנהל – הגופים המוסדיים. עם יישום הרפורמה, הועברו קופות הגמל וקרנות ההשתלמות לגופים המוסדיים ובאופן מיידי גרמו לאבדן כספים.

האם אתה חושב שיש לך קופת גמל או קרן השתלמות במקום כלשהו ואינך יודע היכן היא? צור איתנו קשר ונשמח לעמוד לשרותך!

לאן עברה קופת הגמל שלי? השינויים שחלו בבנקים ובבתי ההשקעות החל משנת 2006

  • בנק לאומי – הבנק הגדול בישראל כאמור ניהל עד אותה רפורמה עשרות מיליארדי שקלים בקופות הגמל וקרנות ההשתלמות, אולם עם הרפורמה, קופות הגמל שבניהולו התפזרו למס' רב מאוד של בתי השקעות. חלק מקופות הגמל "לאומי עצמה" – נרכשו ע"י חברת הראל פיננסים, מיסודה של הראל ביטוח ומעתה נקראו "הראל עצמה". חלק נוסף מקופות הגמל שנקרא "פסגות אופק" – נרכשו ע"י קבוצת יורק שהקימה את בית ההשקעות פסגות אשר לימים הפך לבית ההשקעות הגדול בישראל. חלק נוסף מהנכסים "לאומי קהל" נרכש ע"י מגדל גמל ונקרא מעתה מגדל קהל והרשימה עוד ארוכה.
  • בנק הפועלים – הבנק השני בגודלו בישראל, ניהל אף הוא עשרות מיליארדי שקלים ואת קופת הגמל הגדולה בישראל "גדיש", אותה קופה נרכשה אף היא ע"י קרן יורק ובית ההשקעות פסגות. מכירה נוספת אשר אותה ראוי לציין, הינה מכירת קופות הגמל "פועלים כנרת" אשר נרכשה ע"י קרן מרקסטון, עם המכירה הקימה הקרן את בית ההשקעות "פריזמה" אשר עם השנים התפרק וקופה זו שוב החליפה ידיים ונרכשה אף היא ע"י בית ההשקעות פסגות ומאז נקראה "פסגות כנרת" – עם כל כך הרבה תהפוכות והחלפות ידיים טבעי שנוצר מצב חדש של כספים אבודים ונשכחים.
  • בנק דיסקונט – ניהל עשרות מיליארדי שקלים בקופות הגמל "תמר" ו"גפן", הנ"ל נרכשו ע"י בית ההשקעות כלל גמל, מיסודה של חברת הביטוח כלל ומעתה נקראו "כלל תמר" ו"כלל גפן". עבור לקוח בנק דיסקונט שלא היה מודע או לא שמר על תיעוד לכספים אלו, השלכות הרפורמה בשבילו הינן מהותיות ביותר, כלומר יתכן מאוד כי בעבורו כספים אלו יחשבו לכספים אבודים ונשכחים.
האם פתחת או פתחו בעבורך קופת גמל או קרן השתלמות ואתה לא זוכר איפה?

כספים אבודים – מדוע אנו קוראים להם כך?

אמנם אלו רק דוגמאות, אולם המציאות הנוכחית, מדברת בעד עצמה, חוסך שהיה רגיל מדיי חודש להפקיד לקופת גמל עצמאית בעבורו או משפחתו באמצעות חשבון הבנק האישי שלו ובעל שליטה ובקרה דרך אותו חשבון בנק, נוכח לגלות כי הנ"ל לרוב לא יתאפשר יותר. כלומר באם ביקש לקבל מידע יצטרך לפנות ישירות לגוף המנהל, יתרה מכך באם שינה כתובת מגורים ולא טרח לעדכן את אותו הגוף, סביר להניח כי הקשר עם הגוף המנהל את כספו אבד לעולם – כלומר מדובר בכספים אבודים או במילים אחרות כספים נשכחים ויש לאתר כספים אבודים אלו כמה שיותר מהר.

בואו לקבל הצעה מאיתנו - ללא עלות וללא התחייבות!

איתור כספים אבודים – למה לאתר אותם מיד ולא לחכות לגיל פרישה?

כספים אבודים אלו הם כספי החיסכון לגיל פרישה. איתור כספים אבודים לפני גיל הפרישה יעזרו בתכנון תהליך הפרישה וגובה הקצבה החודשית לאחר הפרישה. אי חישוב כספים אלו עלול להביא לתכנון מוטעה. בנוסף, דמי הניהול הנגבים מחסכונות אלו הם המקסימליים והמסלולים בהם הם מנוהלים לא בהכרח תואמים את דרישות וצרכי החוסך. לפיכך, יש לאתר כספים אבודים כמה שיותר מהר ולא לחכות או להקל ראש בנושא של איתור כספים אבודים.

הגעת לגיל פרישה ואתה לא זוכר או לא יודע היכן כספי החיסכון שלך?

צוות המרכז הישראלי לחיסכון בשיתוף אלטרנטיבה ישראל מתמחים באיתור כספים אבודים ישמח לעמוד לשרותכם ולאתר למענכם את כספכם האבוד. צרו עימנו קשר ונשמח לעמוד לרשותכם.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לכספים אבודים

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם