תוכנית חיסכון – למה לחסוך בתוכנית חיסכון ולא בפק"מ בבנק

פורסם:

מחפשים תוכנית חיסכון טובה? כיום הריבית בבנק כמעט אפסית ולכן רוב הישראלים חוסכים בתוכניות חיסכון בחברות הביטוח ולא בפק"מ בבנק! רוצים לדעת למה לא חוסכים יותר בבנק? קודם כל בוא נכיר את הבעיה עם חיסכון בבנק ואיך ניתן להניב יותר על החיסכון שלכם בעצרת תוכנית חיסכון בחברת ביטוח.

ניהול חשבון בנק משותף לכלל האוכלוסיה, בכל חתך גיל ובכל הכנסה – לשכיר ולעצמאי – כולנו צורכים שרותים מהבנק. ניהול חשבון בנק מצריך מאיתנו התעניינות יום יומית ומעקב על פעולות פיננסיות חשובות בחיי היום יום.
בישראל 5 בנקים שולטים ביותר מ80% מהשוק. ריכוזיות זו גורמת לבנקים לדעת עלינו הרבה מאוד ומאפשרת לבנקים לשווק לרובנו בצורה קלה מוצרים ושירותים פיננסיים. לא תמיד אלה המוצרים או השירותים הטובים ביותר ללקוח אך בוודאי הם טובים לזה שמשווק אותם: הבנק.

עיוות שנוצר כתוצאה מריכוזיות שהביא לחוסר תחרות, מעניק לבנקים מונופול על שיווק שירותים פיננסיים. יתרון זה זכה להתערבות ממשלתית ברפורמת בכר בשנת 2005, ברפורמה זו הופרד מהבנק כל נושא ניהול הנכסים הפיננסיים וקרנות ההשתלמות , קופות הגמל וקרנות הנאמנות נמכרו מהבנקים לגופים אחרים.
נושא תוכניות החיסכון לא טופל במסגרת הרפורמה והבנקים משווקים תוכניות חיסכון מצוינות – עבור הבנקים אך פחות מצוינות ללקוחות.

בעבר תוכניות החיסכון ששווקו דרך הבנקים היו מצוינות והניבו ריבית אטרקטיבית ופטור ממס.

תוכניות החיסכון שמשווקות היום בבנק מבטיחות רבית זעומה אשר לא מדביקה את האינפלציה ומעבר לכך גם חייבת במס על הרווחים – 15% מהרווחים במעמד המשיכה. מעבר לשם שנשאר דומה: ״תוכנית חיסכון״, כל שאר התנאים השתנו לרעה אבל מכיוון שהבנק הוא מונופול בהפצת מוצרים פיננסיים, עדיין רבים מצטרפים לתוכנית החיסכון העדכניות של הבנק מדי יום ומונעים מעצמם מוצר הולם יותר ובעל יתרונות רבים יותר: תוכנית חיסכון פיננסית.

לקבלת הצעה משתלמת במיוחד לחיסכון בחברת ביטוח – לחצו כאן >>

מהי תוכנית חיסכון פיננסית?

תוכנית חיסכון פיננסית היא למעשה תיק השקעות קולקטיבי המתנהל בדומה מאוד לקופות גמל וקרנות השתלמות עם מגוון רחב של מסלולי השקעה.
ההבדלים הבולטים ביניהם הם:

הנזילות היומיומית – החוסך רשאי למשוך את הכספים בכל זמן שיחפץ ולא רק בנקודות יציאה כמו שהבנק מציע היום.

מיסוי – תוכניות החיסכון נהנות מהגנה באינפלציה וחישוב המיסוי ברגע המשיכה יהיה לאחר קיזוז הרווח מן האינפציה.
חיסכון מנוהל בחברת ביטוח - איש השקעות מצביע על עליה בתשואה על הכסף בגרף

לקבלת הצעה משתלמת במיוחד לחיסכון בחברת ביטוח – לחצו כאן >>

יתרונות בולטים בתוכנית חיסכון בחברת ביטוח

ריכזנו למענכם את היתרונות הבולטים בניהול תוכנית חיסכון פיננסית מובנת בחברת ביטוח:

  • תשואה מסלולי החיסכון השונים בעלי תוחלת תשואה גבוהה יחסית ומעל האינפלציה. מאפשר שמירה על ערך הכסף וגידול הון.
  • מיסוי מעבר בין אפיקי השקעה אינו נחשב אירוע מס. המיסוי מתבצע בעת המשיכה לעובר ושב. דחיית המס לסוף התקופה מאפשר הגנה מאינפלציה מכיוון שהמיסוי הוא עבור הרווח הריאלי בתום התקופה. ״העמסת״ האינפלציה על פני שנים רבות בעזרת שימוש בכח הריבית דרבית מהווה יתרון אדיר.
  • נזילות בשונה מתכניות החיסכון בבנק אשר בהן נאלץ החוסך לוותר על נזילות למספר שנים, הכספים בתוכנית החיסכון נזילים ברמה היומית.
  • מסלולי השקעה ניתן לבחור ולעבור בין מסלולים שונים ברמות סיכון מגוונות המתאימות לחוסכים מגוונים במצבי שוק שונים.
  • עלויות ביחס לקרנות נאמנות או לתיקים מנוהלים, עלויות הניהול נמוכות יותר. בנוסף במוצר זה אין את דמי השמירה שגובה הבנק.
  • גמישות בהפקדות בתוכנית חיסכון ניתן להפקיד כל סכום בצורה של הפקדה חד פעמית, הוראת קבע או שילוב של השניים. כמו כן ניתן להגדיל או להקטין את גובה ההפקדה לאורך חיי התוכנית.

יתרונות אלה בתוכניות החיסכון מאפשרים לחוסכים בה להגיע לסכום חיסכון גבוה יותר מאשר בתוכנית חיסכון בבנק. הבנקים לא משווקים את פוליסות החיסכון ולכן לא ימליצו על חיסכון בצורה זו.

בואו לקבל הצעה מאיתנו - ללא עלות וללא התחייבות!

מעוניינים בתוכנית חיסכון פיננסית?

כל שעליכם לעשות הוא ליצור קשר עם צוות המומחים של המרכז הישראלי לחיסכון ולבנות ביחד את התוכנית המתאימה בדיוק לכם. צוות המומחים של המרכז הישראלי לחיסכון בעל ניסיון רב וידע מוכח בבניית תוכניות חיסכון בעזרת פוליסות חיסכון לכל מטרה – מחיסכון לילדים ועד לחיסכון לדירה. נשמח לסייע לכם לבנות את תוכנית החיסכון המתאימה לצריכים האישיים ולהגשים את מטרות החיסכון בצורה הטובה ביותר. צרו עמנו קשר ונשמח לעמוד לשרותכם.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לתוכנית חיסכון

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם