איך חוסכים כסף לקניית דירה?

פורסם:

אנשים רבים טורדים את מוחם ללא הרף איך ניתן לחסוך כסף לקניית דירה במציאות של היום – כאשר מחירי הדירות כה גבוהים יחד עם כל ההגבלות האחרונות של הבנקים. ערכנו למענכם מספר דגשים שצריך לקחת בחשבון טרם בניית תוכנית חיסכון לקניית דירה. התשובה כיצד ניתן לחסוך לקניית דירה פשוטה ומורכבת מכמה שלבים:

הכרת מגבלות המימון של הבנק

זוגות צעירים יוכלו לקבל הלוואת משכנתא מהבנק אבל בכל זאת יצטרכו להביא גם כסף מהבית – הון עצמי. גובה ההלוואה של הבנק מוגבל בהתאם לכמה קריטריונים. נזכיר אחד מהקריטריונים: החזר חודשי מתוך ההכנסה נטו של התא המשפחתי.
כיום, הבנקים אינם מאפשרים להחזר החודשי לחרוג מכשלושים אחוז מההכנסה נטו של המשפחה. בין היתר מטרת מגבלה זו היא לא לחסל את כלל ההכנסה על דיור ואז לא נשאר להוצאות נוספות כמו חשמל, מסים ואגרות , תחבולה , מזון ועוד. בהתאם להחזר המקסימלי ניתן לבחור תקופת חוב רצויה -יכול להיות 5 שנים ואפילו עד 30 שנים. משני נתונים אלה ניתן יהיה להעריך את החוב המקסימלי שיאפשר לנו הבנק בהתחשב בריבית המשוקללת על תיק המשכנתאות שלנו.

לחצו כאן לקבלת הצעה משתלמת במיוחד לקניית דירה >> 

הכרת מגבלות הקונים

לאחר שיישבנו את החוב המקסימלי שהבנק יאפשר לנו לקחת, נוכל להעריך את גובה ההון העצמי שעלינו להעמיד. בחישוב גס , אם הלוואת הבנק הינה 70% משווי הנכס אז ההון העצמי בתוספת המיסים , אגרות , עו״ד וכו׳ שווה ערך לכמחצית מסכום ההלוואה.

בואו לקבל הצעה מאיתנו - ללא עלות וללא התחייבות!

העמדת ההון העצמי

על מנת להגיע להון עצמי הנדרש יש לבחון את החסכונות של הקונים. החסכונות מורכבים מחסכונות עצמאיים וחלק יכול להגיע גם מקרן השתלמות. בכל מקרה על מנת להגיע להון עצמי משמעותי כמובן שנדרש להתאמץ ולחסוך סכומים משמעותיים מדי חודש ובמשך כמה שנים.

תכנון אסטרטגי לחיסכון

זה לא פשוט לחסוך כמה אלפי שקלים מדי חודש במשך כמה שנים. אבל זה יותר קשה כשיש כבר ילדים והתחייבויות אחרות. לכן, כהמלצה חמה- רצוי לפתח חיסכון כבר מגיל צעיר וחיסכון זוגי כבר שמבינים שהזוגיות הולכת בכיוון של משפחה. הרבה יותר פשוט לשים בצד את הכסף בתקופה הראשונית של הזוגיות מאשר כאשר מגיעות הוצאות אשר לא ניתנות לצמצום.

חיסכון לקניית דירה עושים רק עם המומחים

כיום, שוק תוכניות החיסכון מציע מגוון רחב של תוכניות חיסכון למטרת רכישת דירה בעתיד. איך לבחור את התוכנית הטובה ביותר שתעזור לכם להגשים את חלום רכישת הדירה? צוות המומחים של המרכז הישראלי לחיסכון ישמח לעזור לכם לבנות תוכניות חיסכון המותאמת בדיוק לצרככם האישיים ואופי החיסכון המתאים רק לכם.

 

המידע האמור בכתבה הינו מידע כללי בלבד ולא ישמש לקביעת החובות והזכויות על פי תנאי הפוליסה או ככלי לפרשנות. התנאים המחייבים הם תנאי הפוליסה בלבד! האמור בכתבה זו אינה תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לחינוך פיננסי

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם