איך עובד ניהול השקעות?

פורסם:

כיום רוב אוכלוסיית ישראל מושקעת בניירות ערך ונהנית משירות של ניהול תיק השקעות בצורה כזאת או אחרת. בגדול, מטרת ניהול תיקי ההשקעות היא השגת תשואה אטרקטיבית. שילוב סוגים שונים של ניירות ערך היא הדרך המקובלת להגיע למטרה הנכספת.

ניירות הערך המוכרים ביותר לציבור הם המניות. שוק המניות יודע להניב בממוצע בתקופות שונות של כ-10 שנים תשואה ריאלית של 8% בשנה. לא מדובר בשיטת הקו הישר – קיימת תנודתיות. בשנים מסוימות השוק מניב הרבה יותר ובשנים מסוימות הרבה פחות. המשמעות היא שתיק מניות לאורך תקופה של 10 שנים – לא משנה אם התחיל בשיא או בשפל – אמור להניב את תשואת השוק לפני כל העלויות.

משמעות נוספת היא שתיק סולידי (פחות מניות) יניב תשואה נמוכה יותר לאורך זמן אך יעניק שקט נפשי גדול יותר למשקיע – זה לא אומר שתיק סולידי יותר אינו יכול גם הוא לרדת.

הוצאות נלוות בניהול תיק השקעות

השותף הבכיר – מס הכנסה – גובה משנת 2012 מס של 25% על הרווח הריאלי.
השותף הלא רצוי – הבנק – גובה דמי שמירה מהחשבון בשיעור של 0.2% עד 0.6% מהתיק. לעיתים בשל עמלות מינימום עבור ניירות ערך שנוהג הבנק לגבות, שיעור העמלה מסך התיק עלול לחרוג מפרופורציות סבירות ולחסל כל פוטנציאל רווח, כאן כל לקוח וההסדר שיש לו מול הבנק.
הברוקר דרכו פועלים – עמלות קניה ומכירה. ריבוי פעולות = ריבוי עמלות.
מנהל ההשקעות – מקבל ההחלטות וזה שעושה את הבקרה עבור הלקוח אמור לקבל שכר כלשהו על עבודתו. גם כאן החוקיות ברורה. פחות דמי ניהול = יותר תשואה.

עקרונות חשובים בניהול תיקי השקעות

  • פיזור – פיזור סקטוריאלי, פיזור גיאוגרפי, פיזור מטבעי. כמו שאומרים – לא לשים את כל הביצים בסל אחד.
  • תמהיל תיק ההשקעות – מהו האחוז המוקצה למניות, אג"ח ממשלתי, אג"ח קונצרני, מט"ח, סחורות.
  • תנודתיות התיק – ככל שנכסי הסיכון יהיו רבים יותר, כך גם תגבר תנודתיות תיק ההשקעות.
  • התאמת התיק לצרכי הלקוח – יש לוודא כי הכספים המושקעים ינוהלו בצורה ההולמת את אופיו של הלקוח, היכרותו עם שוק ההון והתנודות החלות בו ובהתאם לתקופה בה יצטרך הלקוח לממש את השקעתו ולהשתמש בכספים.

בואו לקבל הצעה מאיתנו - ללא עלות וללא התחייבות!

לסיכום

להתעשר מניירות ערך זה חלום יפה, אך נאיבי. בראייתנו יש להשתמש בניירות ערך לצורך הנבת תשואה הולמת, אשר הינה חיובית וריאלית לאורך זמן ומניבה יותר מהאלטרנטיבה ״חסרת הסיכון״ – הפיקדון הבנקאי. כמה יותר? תלוי בלקוח, בכיסו, בבטנו וביכולת הסיבולת שלו. מבדיקה מדגמית שערכנו גילינו כי לקוח ממוצע המנהל את תיק ההשקעות שלו באמצעות מנהל תיקים בחשבון הבנק, סופג עלויות הגבוהות מ-3% בשנה על סך התיק.

כיום ישנם מכשירים חדשניים המאפשרים לשפר את יעילות ניהול החיסכון ובעצם להתאים את צורת הניהול לצרכי הלקוח ולאופיו במינימום עלויות תוך מקסום הטבות המס. כאן נרצה לקבל פרטים ממי שזה מעניין אותו לטובת קביעת פגישה אישית.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לניהול תיק ההשקעות שלך

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם