ביטוח סיעודי: השפעות התארכות הגיל השלישי על המעטפת הביטוחית

פורסם:

בעשורים האחרונים חלה עלייה מתמדת בתוחלת החיים. עלייה זו משפיעה באופן ישיר ועקיף הן על גיל הפרישה והן על היבטים שונים בתחום הביטוח הפנסיוני. כיום, גיל הפרישה במדינת ישראל עומד על 67 בקרב גברים ו-62 בקרב הנשים. החל מנת 2016, גיל הפרישה לנשים יעלה בהדרגה והוא אמור להגיע בשנת 2022 ל-64 כגיל פרישה.

התארכות הגיל השלישי ושינוי גיל הפרישה יחייבו את חברות הביטוח העוסקות בתחום הפנסיוני להיערך בהתאם לשינויים החלים בקרב החברה המבוגרת בישראל. אחד מתחומי הביטוח בו קיימת התייחסות נקודתית להתארכות הגיל השלישי ושינוי גיל הפרישה הוא תחום הביטוח הסיעודי. כבר היום, פוליסות הסיעוד מותאמות לגיל המבוטח ולמצבו הבריאותי, וזאת לאור הנתונים הסטטיסטיים המעידים כי בקרב אוכלוסיית הקשישים מגיל 80 ומעלה מספר הקשישים המוגדרים במצב סיעודי עולה על 30%, ואילו בקרב האוכלוסייה הבוגרת בגילאי 65 עד 74, אחוז האוכלוסייה המוגדרת כמצב סיעודי עומד על 6%.

מצב סיעודי –מהו?

על פי הגדרת הביטוח הלאומי, מצב סיעודי מתייחס לכל אדם אשר איננו מסוגל לבצע מספר פעולות בסיסיות במהלך היומיום. פעולות אלו כוללות: קימה, שכיבה, רחצה, שליטה בסוגרים, הליכה, אכילה ויכולת להתלבש או להתפשט באופן עצמאי. כבר היום, החלק הארי של הביטוחים הפנסיונים כוללים בתוכם ביטוחי בריאות וביטוחי סיעוד, וזאת על מנת לאפשר למבוטח ולבני משפחתו להתמודד עם כל צרכי הטיפול וההשגחה הנדרשים מתוקף היותו מוגדר במצב סיעודי.

במסגרת חוק הביטוח הלאומי המונהג בישראל, כל אדם המצוי במצב סיעודי זכאי לשירותים כגון: הגעת מטפל סיעודי לביתו, טיפול יום במרכז לקשיש, שירותי כסיבה, התקנת לחצן מצוקה בשטח המגורים, אספקה של מוצרי ספיגה ועוד. מנגד, העלויות התפעוליות הנדרשות לטיפול ראוי והולם לאדם המוגדר במצב סיעודי יכולים להגיע לסכום חודשי של כ-9,000 ₪, דבר המאלץ את בני משפחתו של החולה הסיעודי להתמודד עם הוצאה כספית גבוהה מדי חודש. פוליסת ביטוח סיעודי מעמידה לרשות בני המשפחה פרמיה חודשית המותאמת לצכי האשפוז והטיפול הסיעודי במקרה הצורך ועל פי תנאי הפוליסה אותה רכשתם.

ביטוח סיעודי עושים רק עם המומחים של המרכז הישראלי לחיסכון

רכישת ביטוח סיעודי מחייבת אתכם לבחון היטב את התנאים השונים המוצעים לכם על ידי חברות הביטוח, וכמו כן להתאימה למצבכם הכלכלי הנוכחי, מצבכם הבריאותי הנוכחי ומעל הכול לגילכם. כל ביטוח סיעודי מתייחס למספר פרמטרים עיקריים הכוללים בין היתר את תקופת הביטוח המגדירה את תקופת החיים בה הביטוח יהיה בתוקף, אופי הביטוח במסגרתה נקבע האם תשולם קצבה חודשית למבוטח או לחילופים תשלום חד פעמי עבור הוצאות הטיפול והסיעוד.

כיום, לאחר ביטול הביטוח הקולקטיבי בתחילת 2014, ביטוחי סיעוד ניתן לרכוש באופן פרטי דרך קופות החולים או חברות הביטוח. רוצים לדעת יותר על תחום הביטוח הסיעודי? אצלנו במרכז הישראלי לחיסכון תוכלו למצוא מגוון נרחב של שירותי הכוונה בכל הקשור לתחום הביטוח הסיעודי בישראל.

 

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לביטוח סיעודי

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם