בנק ישראל: ריבית הפריים לא תוגבל לשליש מתמהיל המשכנתא

פורסם:

בנק ישראל הודיעה כי החליט לבטל את המגבלת תמהיל הריבית הנהוגה היום ולפיה ניתן לקחת עד שליש מהמשכנתא בריבית הצמודה לריבית הפריים.

כזכור, עד לשנת 2012 היה ניתן ליטול הלוואת משכנתא מהבנק אף ב 100% בריבית הצמודה לפריים! אך לאור משבר ה"סאב פריים" שפקד את הכלכלה בארה"ב החליט בנק ישראל בתחילת שנת 2012 להגביל את אחוז ההלוואה לריבית הפריים ל-1/3 מסך ההלוואה, על מנת להוריד את הסיכון לבנקים וללווים בשוק המשכנתאות. בפועל ההחלטה שהתקבלה ע"י בנק ישראל יצרה אפקט הפוך ולמעשה פגעה בציבור הלווים היות ולאורך השנים האחרונות ריבית הפריים רק ירדה ונכון להיום עומדת בגובה של 1.6% והלווים כיום משלמים ריבית גבוהה ביחס לתוכנית הכלכלית של בנק ישראל.
מסתבר כי בנק ישראל בבנק החליטו כי יסתפקו במגבלה ולפיה לפחות שליש מהמשכנתא תילקח בריבית קבועה והשאר כשני השלישים יילקחו במסלול על פי בחירת הלווה.
לאור החלטה זו כנראה אנו צפויים לראות את הבנקים מנצלים את ההחלטות בנק ישראל ומעלים את גובה הריבית (פריים+) לנוטלי המשכנתאות.
כלל הנראה יתכן ונמשיך לראות עלייה במחירי הנדל"ן בתקופה הקרובה זאת לאור הביקושים הצפויים לאור הריבית (עלות מחיר הכסף) הנמוכה. עד שתכנס התקנה לפעול, ניתן לחסוך בהוצאות המשכנתא על ידי בדיקת חיסכון ביטוח המשכנתא. כידוע, התחרות בביטוחי המשכנתא עולה כל שנה מחדש וכיום לאחר הרפורמה בביטוח החיים שהחלה בפברואר 2019 ניתן להוזיל את עלות ביטוח חיים למשכנתא בעשרות אחוזים.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם