ההלוואה הכי משתלמת לשנת 2022

פורסם:

השנתיים האחרונות מהוות אתגר גדול מאוד עבור כל אחד ואחת מאיתנו בעקבות משבר הקורונה, כמיליון עובדים הוצאו לחל"ת תוך איבוד משרתם והכנסותיהם, עשרות אלפים אחרים החליטו לחפש עצמם מחדש ולשנות מקצוע ולפתוח עסק שעליו חלמו כל השנים ולהגשים את חלומותיהם

הריבית הנמוכה ומחיר הכסף במשק בשנים האחרונות (ריבית בנק ישראל 0.35%), יוצרים ביקושים גוברים להלוואות, בנקים וחברות אשראי רבות מציעות לנו הלוואות בכל פלטפורמה אפשרית באינטרנט, בSMS ובשלטי חוצות ואני בטוח שאתם כבר לא מופתעים שמציעים לכם לקיחת הלוואה גם בסופר או בכמעט כל חנות למוצרי חשמל.

אך האם באמת בחנתם היכן תנאי המימון והלוואה שהכי משתלמת עבורכם?
אז לפני שאענה על השאלה הזו ראשית חשוב שתשאלו את עצמכם מספר שאלות חשובות:
• האם אנחנו באמת זקוקים להלוואה? (עד כמה זה הכרחי)
• כמה כסף אנחנו צריכים בדיוק, ולאיזה תקופה?
• מהם האלטרנטיבות שעומדות בפנינו?
• מהם הסיכונים הכרוכים במתן הלוואה?
• מהם תנאי ההחזר החודשיים? החזר רק של ריבית/קרן + ריבית.
• וכמובן בסוף, מה המחיר שנשלם?

לא כולם באמת יודעים שההלוואה הכי טובה והאטרקטיבית ביותר ניתנת דווקא בחסכונות הפנסיוניות שלנו, כלומר מהכספים שלנו.

פעם אחר פעם אנחנו פשוט פונים אל הבנק או שלוקחים הלוואה דרך נציג חברת אשראי "שבדיוק התקשר בזמן" ושאנחנו אפילו לא מכירים, שלא נדבר אפילו על כך שאנחנו לא באמת מבינים את תנאי ההלוואה, לכמה זמן ואפילו את הריבית הסופית המגולמת שאותה נשלם במסגרת ההלוואה.
במידה וקיימת לכם קרן פנסיה, ביטוח מנהלים, קרן השתלמות ,קופת גמל או גמל להשקעה כדאי מאוד שתבחנו מול חברת הביטוח או בית ההשקעות את זכאותכם למימון בתנאים מיוחדים ובכך לחסוך לא מעט כסף. רוב הגופים המוסדיים יתנו לכם הלוואה על חשבון הקופה ובריבית אטרקטיבית יחסי לאחר שתעברו שאלון חיתום קצר על פי חוק. שאלון החיתום למעשה נותן לגוף המוסדי אינדיקציה לסיכון למתן ההלוואה עבורכם ולאחר השאלון תוכלו לדעת מה אחוז המימון המאושר ובאיזו ריבית.

חשוב להדגיש כי לכל מוצר חסכון כמו גמל, השתלמות או פנסיה ישנם תנאי מימון שונים בהתאם ל"צבע הכסף" כלומר נזיל או לא נזיל, כך שאחוז המימון יהיה גבוה יותר בחסכון הנזיל.
מרווח הריביות יכול להתחיל מפריים מינוס 0.5% ויכול להגיע גם לריבית פריים +5% ואך יותר, תלוי באמת מה הדירוג האשראי האישי שלכם.

לאחרונה פורסם כי בית השקעות "מיטב" ובית השקעות "אלטשולר שחם" שהפסיקו לתת הלוואות לעמיתים מכספי קופה ואף למספר חברות ביטוח שמעלות את גובה הריבית בהלוואה על מנת לעמוד בחוקי רגולציה ועל מנת לצמצם את נטילת ההלוואות עבור העמיתים, יש כאלו שיגידו על מנת להגדיל את הרווחים של החברות. כחלק מהעובדה השוטפת אצלנו במשרד אנו מאתרים עבור הלקוחות שלנו את נותני האשראי הטובים ביותר מתוך כספי הקופה או קרן השתלמות.

מהם היתרונות בלקיחת הלוואה מקרן השתלמות

  1. ריביות נמוכות מאוד באופן יחסי לבנק ולחברות האשראי השונות.
  2. אחוז מימון גבוה/נמוך מתוך הכספים תלוי במוצר (השתלמות/גמל…) ונזילות הכספים.
  3. הכספים ממשיכים להתנהל בשוק ההון תוך שמירה על נזילות הכספים.
  4. אפשרות להרוויח על כספי הקרן להבדיל מלהתחיל לצבור כספים מהתחלה.

רוצים לדעת אם כדאי לכם לקחת הלוואה מכספי ולשפר את תנאי ההלוואה?
נעים מאוד,
שמי אלעד נגר ואני שותף בכיר בצוות המרכז הישראלי לחיסכון, מומחה בתחום הפיננסי וניהול סיכונים. אני מאמין כי לכל אדם יש את תמהיל ההשקעות שמותאם עבורו אישית.

אני מזמין אתכם לפנות אליי על מנת לקבל תמונת מצב עדכנית בתיק הפנסיוני שלכם ובחיסכון הפרטי. יחד נבחן האם הכספים מנוהלים נכון, כמה כסף באמת חסכתם עד כה, מאיזה חלק מומלץ לקחת הלוואה, מהם דמי הניהול שאתם משלמים והאם הם הוגנים ונבצע התאמות בהתאם לאופי שלכם ולשאיפות שלכם לעתיד כלכלי מבטיח!


האמור במאמר אינו מהווה ייעוץ פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם ואין באמור משום הבטחת תשואה או רווח. אין לראות במאמר זה ובמידע ו/או הניתוח הכלולים בו הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים ו/או השקעת כספים בפיקדונות כלשהם או המלצה להשקעה באפיקים ספציפיים כלשהם. האמור לעיל אינו מתיימר להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע זה או אחר. המידע האמור במאמר לעיל הינו נכון למועד פרסומו ועשוי להשתנות מעת לעת.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לפיננסים

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם