החופש הגדול הגיע! איך להתמודד עם גידול ההוצאות בבית?

פורסם:

כל משפחה יודעת שאחת התקופות הכי לחוצות בשנה זה החופש הגדול. השמש בשמיים, הילדים לא במסגרות ואנו נאלצים לתמרן בין עבודה לבית, לחבוש ולהסיר כובעים בקצב מסחרר, אולי מסחרר מדי. התקופה הזו, תקופת החופש, מאופיינת גם בהמון הוצאות כספיות, עד כדי כך שחלק מהמשפחות שלא נערכות כראוי, נכנסות לסחרחרה ומשלמות על החודשיים הללו, גם כמה חודשים אחרי. הבשורה הטובה היא שניתן לשלוט בהוצאות ואף ליהנות מהחופש מבלי לקרוע את הכיס.

רוצים לקבל הכוונה פיננסית נכונה להתנהלות בחופש הגדול? להשארת פרטים ליצירת קשר לחץ כאן

המומחים של המרכז הישראלי לחיסכון, שמחים לתת לכם טיפים ורעיונות איך להתכונן לחופש, העצה הראשונה נוגעת בתכנון מקדים. חופש גדול מתקיים בכל שנה, במועד קבוע, כך שאין פה אלמנט של הפתעה. היערכות מוקדמת, מכל הבחינות, תסייע לכם להמעיט בהוצאות ולשלוט בלוח זמנים.

זה לא אומר כמובן שאתם צריכים לדעת מה תעשו בכל יום ובכל שעה, אך אירועי מפתח בחופש, אלה שטומנים בתוכם הוצאות, צריכות להיות מתכוננות כלכלית.

זה מביא אותנו לעצה הבאה, קחו שני אירועים משמעותיים, רצוי אחד בכל חודש ותתחילו לחסוך עבורם לפחות חודשיים מראש. אירוע משמעותי יכול להיות נופש משפחתי קצר, יום כיף בלונה פארק שיכול להסתכם בסכום לא מבוטל למשפחה. בדרך זו אתם גם יוצרים צפייה לאיזו אטרקציה וגם לא מבזבזים סתם כסף מתוך לחץ שלא תעשו שום דבר.

אגב לפני שאתם סוגרים כל דבר, אל תתעצלו ועשו בדיקה רצינית, איפה אפשר להשיג את הדיל הטוב ביותר, איפה מגיע לכם הנחות, אולי דרך ארגונים מסוימים. בהרבה מקרים הזמנה מראש יכולה להשפיע מעט על המחיר, על אף העונה הבוערת.
בכל מקרה, מומלץ לחלק את הפעילויות לדברים שכרוכים בהוצאה כספית ודברים שאפשר לעשות ללא עלות או לפחות במינימום עלות. פה נכנס אלמנט היצירתיות והתכנון, תתפלאו לגלות מה אפשר לעשות עם מעט מחשבה ואיך אפשר להעסיק את הילדים עם דברים שיש בבית, אם יש לכם ילדים גדולים יותר, זה הזמן להציע להם לעשות קייטנה לאחים הקטנים או אפילו לשכנים תמורת סכום סמלי, מה שיספק תעסוקה לשני הצדדים.

אותה הצעה אגב יכולה לעבוד נהדר גם עם שכנים או מכרים, בכל יום יתארחו הילדים בבית אחר וייהנו מפעילות כלשהי, מדובר לא רק בחסכון כספי אלא גם בפניות זמן לטובת עבודה או דברים אחרים.

ומה לגבי מסגרת מסודרת, חלק גדול מההוצאות של החופש הגדול מסתכם בקייטנות. ישנן מסגרות כמו בית ספר קיץ או גנים פרטיים או צהרונים שנותנים מענה לחודש יולי, אך עדיין מדובר בלא מעט זמן פנוי. השיטה הטובה ביותר זה לשבת ולראות מי כן יכול לסייע, באיזה ימים ולבנות תכנית מסודרת שלא תהיה כרוכה בהוצאות כספיות גבוהות.
החופש הגדול זוהי תקופה לחוצה, אך באותה נשימה תקופה של חופש, משפחתיות ויחד. על מנת שלא להילחץ ולתת למצב כלכלי להעיב על הזמן הזה, חשוב שתהיו מתוכננים ותדעו בדיוק במה אתם יכולים לעמוד ובמה לא.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לחינוך פיננסי

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם