למה המפקחת על הביטוח רוצה שתפגשו את הסוכן שלכם?

פורסם:

דורית סלינגר המפקחת על הביטוח בישראל הצהירה כי לא מוכנה שסוכני הביטוח בישראל יקבלו עמלה על שיווק מוצרים פנסיוניים ללא פגישה עם הלקוח.

בשנים האחרונות קיימת תופעה שסוכני הביטוח אינם פוגשים את המבוטחים ומצרפים אותם לתוכנית פנסיה ללא ידעתם או ללא התאמת צרכים בסיסית. בעבר הדבר היה נהוג במקומות עבודה וארגונים גדולים אך בשנים האחרונות אנו רואים תופעה של ארגונים קטנים (מעל 5 עובדים) אשר מצטרפים ללא פגישת התאמת צרכים למבוטח.

המפקחת על הביטוח מעוניינת לעצור את התופעה על ידי שלילית העמלה והתגמול הכספי לסוכן ובכך לגרום לסוכן הביטוח להיפגש עם עובדי החברה.

השאלה שנשאלת כאן: מדוע סוכן הביטוח לא מעוניין לפגוש את הלקוח?

למה סוכן הביטוח לא רוצה לפגוש את הלקוח לפתיחת תוכנית פנסיה?

בשנים האחרונות תופעת הוזלת עלויות הביטוח ודמי הניהול תפסה תאוצה על ידי שיח ציבורי וכן על ידי התערבות הפיקוח בתשלום עמלת הסוכן ושינוי רגולציה בתכנון תוכנית חיסכון לגיל הפרישה. כיום, סוכן הביטוח המעוניין לפגוש את לקוחותיו צריך לבצע תהליך של רישום למסלקה הפנסיונית. תהליך זה הינו פרטי לכל לקוח ועולה עשרות שקלים לסוכן. סוכן ביטוח או סוכנות ביטוח הם גוף פרטי אשר ממומן על ידי תשלום עמלות. במוצרי הפנסיה והחיסכון העמלות התכווצו עד לאי תשלום ובסביבה כלכלית שבה אין הכנסה טבעי שלא תהיה גם התעסקות. סוכני הביטוח הינם גוף כלכלי פיננסי אשר מבצעים את עבודתם למטרות שליחות אך עדין לא עובדים לחינם ממש כמו כל עובד במדינת ישראל. המפקחת על הביטוח אומנם הוזילה את עלויות לאזרח אך ביטלה כמעט את התשלום לאנשי המקצוע.

בישראל תרבות הצריכה של מוצרי ביטוח ופיננסים היא ללא עלות מצד הלקוח וזאת עקב תפיסה מוטעת מזה שנים. שום משרד עו"ד או רואה חשבון לא מבצע את עבודתו מבלי לגבות שכר טרחה ישירות מהלקוח. בישראל סוכן הביטוח מתבססים על עמלת השיווק הניתן להu מחברת הביטוח וזאת (העמלה) ממנת את השרות ללקוח. מבלי תשלום עמלה לסוכן הביטוח אין באפשרותו להעניק שרות ללקוחותיו.

מה עושים במקרה שסוכן הביטוח לא מעוניין לשווק לי תוכנית פנסיה?

חובת החיסכון לגיל הפרישה חלה על המעסיק וגם על העובד ובשנה האחרונה היא חלה גם על העובד העצמאי. המעסיק מחויב לחסוך ולהפקיד את הכספים של העובד בתוכנית פנסיה שבחר העובד. מבלי שבחר העובד תוכנית יש באפשרותו של המעסיק להפקיד לקרן ברירת מחדל של המדינה. חשוב לזכור כי קרן ברירת מחדל היא ללא סוכן וללא שרות אישי. דרשו מהמעסיק פגישה עם סוכן אם אתם מעוניינים לשפר את תוכנית הפנסיה שלכם או לדאוג לעתידכם השקיעו בפגישה עם איש מקצוע ושלמו את שכר טרחתו.

טיפ– סוכן ביטוח לא חייב להרוויח מתכנון תוכנית פנסיה לעובד אך יכול לשלב מוצרים ביטוחיים ופיננסים אחרים אשר יכולו לממן את עלות השרות. הציעו לסוכן מוצרים קיימים הניתנים לשיפור וכך שני הצדדים יוכלו להרוויח- אתם משיפור התוכניות הקיימות והסוכן מרוויח לקוח.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם