עכשיו משתלם להשוות: בידקו מה עשו קרנות ההשתלמות שלכם

פורסם:

קרנות השתלמות, בדומה לכל אפיק חיסכון אחר לטווח הקצר או הבינוני, חייבות להיבחן על ידיכם באמצעות מספר "כלים מעשיים" אשר נועדו להעריך את התשואה הכספית אותה תשיגו לאורך זמן. כיום, באמצעות אותם כלים השוואתיים בין קרנות השתלמות שונות, תוכלו לערוך השוואת קרנות ההשתלמות השונות, דבר המאפשר לכם לקבל את ההחלטה הנכונה בנוגע לאפיק ההשקעה המותאם לכם. אנחנו ב-"מרכז הישראלי לחיסכון", ריכזנו עבורכם רשימה של כל אותם "כלים מעשיים" שיש לבחון במסגרת ההליך ההשוואתי בין קרנות ההשתלמות.

קרנות השתלמות – מספר נקודות למחשבה

שינויי החקיקה, לפיהם כל עובד (שכיר או עצמאי) במדינת ישראל רשאי לבחור באופן אישי את קרן ההשתלמות בה הוא ינהל את כספי החיסכון שלו, הובילו לתחרות ערה בין הגופים הפיננסיים השונים הפועלים במדינה. תחרות זו עושה טוב עם קהל הלקוחות, הן ברמת היצע מסלולי ההשקעה והן ברמת ההטבות השונות המוענקות על ידי הגופים הפיננסיים השונים במטרה לגייס לשורותיהם קהל לקוחות חדש. חלק מאותן הטבות בא לידי ביטוי בהפחתת דמי הניהול אותם תדרשו לשלם מדי חודש, דבר המאפשר לכל אחד ואחת מכם לחסוך אלפי שקלים לאורך זמן.

קרנות השתלמות- מספר נקודות להשוואה

הכלים המעשיים עליהם דיברנו בכל הקשור לעריכת השוואה בין קרנות ההשתלמות השונות כוללים בין היתר:

  • דמי ניהול- תשלום דמי הניהול הינו תשלום שנתי קבוע או משתנה הנקבע על ידי הגופים הפיננסיים השונים המעוניינים בסופו של דבר לצרף אתכם לשורותיהם כלקוחות מן המניין. על פי חוק, דמי הניהול השנתיים המרביים עומד כיום על 2% מגובה הקרן. זכרו- דמי הניהול אינם "גזירה מן השמיים" וניתן (ואף רצוי) לנהל משא ומתן לצרכי מיקוח בנוגע להפחתת דמי הניהול. כמו כן, הקפידו לבדוק שהתשואה המוצגת לכם במערכות ההשוואה השונות היא לאחר הפחתת דמי הניהול, דבר זה יסייע לכם לבחון את התשואה האמיתית שהכסף שלכם עושה. חשוב לבדוק שדמי הניהול יהיו הוגנים ומשקפים את רמת השרות שאתם מקבלים.
  • רמת הסיכון של הקרן- כמו בכל אפיק חיסכון אחר, גם בחירת קרן ההשתלמות חייבת להתבצע על פי התאמה מעשית ליכולותיכם הכלכליות. הקפידו להפנות שאלות למנהלי הקרן בנוגע לרמת הסיכון, ובדקו היטב האם רמת הסיכון תואמת את מצבכם הכלכלי המוערך לאורך תקופת ההשקעה הרצויה לכם.
  • תשואת הקרן- הכלי המעשי החשוב ביותר לצרכי השוואה בין קרנות ההשתלמות השונות הוא תשואתה של הקרן. את מדד התשואה יש לבדוק על פי ממוצע לאורך זמן. כיום, בכל מערכת השוואתית תוכלו לקבל נתוני תשואה אשר הושגו על ידי הקרן במהלך 12 החודשים האחרונים, 3 השנים האחרונות ו-5 השנים האחרונות.
  • שירותי ניהול- בדקו מהי רמת השירות המוענקת לכם על ידי הגוף הפיננסי בו אתם בוחרים. זכרו- מנהלי ההשקעות שלכם אמורים לעבוד בשבילכם ולהעניק לכם את השירות האופטימאלי ביותר לו אתם מצפים.

בואו לקבל הצעה מאיתנו - ללא עלות וללא התחייבות!

השוואת קרנות השתלמות מבצעים רק עם המומחים

צוות המומחים של המרכז הישראלי לחיסכון כולל אנשי מקצוע בעלי ניסיון עתיר שנים. אנו מזמינים אתכם לבחון ולבדוק את קרן ההשתלמות שברשותכם וזאת כדי לקבל את האפשרות לממש את הפוטנציאל האדיר הנמצא בחיסכון בקרן ההשתלמות.

לקבלת הצעה ייחודית לניהול קרן ההשתלמות שברשותכם והכוונה מקצועית על ידי צוות המומחים של המרכז הישראלי לחיסכון, השאירו את פרטכם ונציגנו ישמחו לעמוד לשרותכם.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לקרן השתלמות

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם