השוואת קרנות פנסיה – כיצד עושים זאת נכון?

פורסם:

חוק פנסיה חובה המונהג בישראל מאז שנת 2008, גורם לרבים מאיתנו להתלבט בנוגע לזהות קרן הפנסיה באמצעותה נחסוך את כספינו ליום שאחרי פרישתנו ממעגל שוק העבודה. בשורות הבאות תוכלו למצוא מספר טיפים ועצות אשר נועדו לצרכי עריכת השוואת קרנות פנסיה שונות העומדות לרשותכם, וכל זאת על מנת לאפשר לכל אחד ואחת מכם לבחור את קרן הפנסיה הרווחית ביותר עבורו לטווח הארוך.

השוואת קרנות פנסיה – חשוב לדעת

קרנות הפנסיה הן למעשה אפיק חיסכון פנסיוני שמטרתו: העמדת קצבה חודשית המושלמת לחברי הקרן ביום יציאתם לגמלאות. קרנות הפנסיה השונות כוללות בתוכם גם רכיבים ביטוחיים כגון: ביטוח חיים וביטוח אובדן כושר עבודה, וזאת לצרכי העברת תשלומים חודשיים במקרים בהם החוסך מאבד את יכולות השתכרותו או חלילה נפטר בפתאומיות. גובה ההפקדות לקרנות הפנסיה וגבוה התשלום החודשי העתידי נקבעים בהתאם לגילו של החוסך, גובה הכנסתו ותנאי הקרן.

חשוב לדעת: כיום, לאחר החלת חוק פנסיה חובה על כלל השכירים במשק הישראלי, כל עובד רשאי לבחור את קרן הפנסיה באמצעותה הוא יחסוך את כספו, וכמו כן, עומדת לרשותו הזכות למעבר חופשי בין קרנות הפנסיה השונות מבלי לאבד את זכויותיו הפנסיוניות!

כיצד הכי מומלץ לבצע השוואה בין קרנות הפנסיה השונות?

הפרמטר המרכזי והחשוב ביותר בכל הנוגע לביצוע השוואת קרנות הפנסיה השונות הינו הליך השוואתי של תשואת הקרן. על מנת לבדוק את תשואת קרנות הפנסיה באופן המקצועי והממוקד ביותר אנו ממליצים לכם לבחון את נושא התשואה בהתאם לכל אחד מההיבטים הבאים:

  • תשואת הקרן לאורך זמן – הקפידו לבדוק את תשואת הקרן לאורך 5 השנים האחרונות. כיום, עומדות לרשותכם מערכות השוואה מקוונות המאפשרות ביצוע בדיקה מהירה לבחינת התשואה במהלך השנים האחרונות. ברוב המקרים, קרנות השומרות על יציבות תשואתית לאורך זמן הו קרנות בהו מבוצעות פעולות השקעה נבונות ועדיפות יותר עבורנו.
  • מדד שארפ – מדד זה נועד לבדוק מהי רמת הסיכון ההשקעתית באמצעותה קרן הפנסיה שלנו השיגה את תשואותיה. ככל שתשואת הקרן הינה גבוהה יותר ומדד השארפ שלה הינו גבוה יותר, כך נוכל לדעת שכספי החיסכון בקרן הושקעו באופן נבון ואחראי תוך ניהול סיכונים.
  • דמי ניהול – פרמטר מרכזי נוסף המיועד לצרכי השוואה בין קרנות הפנסיה השונות הינו גובה דמי הניהול הנגבים מחברי הקרן על ידי מנהלי הקרן. כיום, בשל התחרות ההולכת וגוברת בין קרנות הפנסיה השונות, ציבור החוסכים נהנה מיכולות מיקוח בכל הנוגע לגובה דמי הניהול.

בואו לקבל הצעה מאיתנו - ללא עלות וללא התחייבות!

רוצים לדעת יותר על הפרמטרים השונים המיועדים לצרכי השוואה בין קרנות הפנסיה בישראל?

רוצים לערוך השוואת קרנות פנסיה? צוות המומחים של המרכז הישראלי לחיסכון מכיל אנשי מקצוע בתחום החיסכון הפנסיוני והביטוח. שילוב של ידע זה יכול להבטיח לכם את החיסכון לגיל פרישה הטוב ביותר עם תנאים מעולים של לקוחות המרכז הישראלי לחיסכון. כל שעליכם לעשות זה להשאיר פרטים ולבדוק עם המומחים שלנו האם גם אתם יכולים לקבל את החיסכון הטוב ביותר בשבילכם. הבדיקה חינם.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לקרן פנסיה

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם