התנהלות פיננסית נכונה לקראת סוף השנה

פורסם:

סוף השנה זו הזדמנות מצוינת לעשות בדק בית כלכלי, להבין מה היה נכון בהתנהלות שלנו השנה, איפה חרגנו ומה נרצה לשפר לקראת השנה הבאה, כך שהיא תהיה נוחה יותר כלכלית.

הבית שלנו מתנהל כמו עסק קטן, לאורך השנה יש הוצאות קבועות, הוצאות חד פעמיות וגם מקרים בהם נאלץ להוציא כסף על דברים שלא תכננו או לקחנו בחשבון. תכנון וחשיבה קדימה ימנעו הפתעות מיותרות ולא, לא מדובר במשהו שמצריך ידע פיננסי אלא רק הכרות עם התא המשפחתי וסגנון החיים שלנו.

אז איך מתחילים ?

בשלב הראשון יש לאסוף כמה שיותר נתונים על הוצאות כמו פירוט כרטיס האשראי, ספחי שיקים וכל מידע נוסף שיכול לשפוך אור על השנה שחלפה ולסייע בעיצוב התמונה בעתיד.
לאחר שיש לכם את כל הנתונים, מומלץ לעשות מה שנקרא תזרים מזומנים, ניהול הוצאות והכנסות בצורה מסודרת, רצוי בקובץ אקסל היות והוא נוח לחישובים ושינויים

אם זו הפעם הראשונה שאתם פוגשים את המונח או לא ביצעתם ניהול תזרים חודשי קחו את סך ההוצאות מכל מני מקורות וסך ההכנסות ועשו רישום שנתי, לפי חודשים על מנת לקבל מבט רחב על השנה.

טיפ קטן על מנת שתוכלו לבודד הוצאות מיוחדות, שבו יחד מול שתי טבלאות.

באחת כתבו את ההוצאות המיוחדות של שנה שעברה, בין אם מדובר במשהו קבוע או
חד פעמי ואיך התמודדתם איתם, בטבלה השנייה כתבו את ההוצאות שאתם צופים לשנה שבפתח ואיך אתם הולכים להתמודד איתם .

לא מדובר על הוצאות שוטפות כמו מזון או תשלומים אלא הוצאות מבחירה או הכרח. לדוגמא, אם בשנה שחלפה הילד נרשם לשני חוגים, רשמו כמה עלה כל חוג ואיך שילמתם אותו. או אם חגגתם לילדה יום הולדת, כתבו כמה זה עלה ואיך שילמתם
תכנונו את הדברים הגדולים

זה גם הזמן לחשוב מה צפוי לשנה החדשה ואיך אתם מתכננים לשלם את זה, אם אתם רוצים לצאת לנופש פעמיים בשנה, נסו לראות האם ניתן להתחיל חיסכון חודשי קטן, כך שלא תצטרכו לשלם על הטיול בתשלומים או בבאת אחת מהתקציב הכולל של הבית.

דוגמאות נוספות: הילד נכנס לגן פרטי, מישהו מכם מתחיל ללמוד, חשבתם לקחת עוזרת, כל החלטה כזו צריכה להיות מגובה ביכולת כלכלית. ככל שתדעו יותר מהם המחויבויות והתוכניות שלכם, כך תוכלו להיערך בהתאם, מבלי להתפשר על איכות החיים.

עשו סדר ומעקב אחר ביטוחים ואפיקי השקעה

סוף השנה בפתח? זה הזמן לעשות סדר בביטוחים, השקעות ותוכניות חיסכון שיש לכם, להבין כמה ריבית אתם מקבלים, מהם התנאים והאם ניתן לדרוש יותר. לקראת סוף השנה רוב בתי ההשקעות מנפיקים דוח מסודר, על מנת שתוכלו לעקוב אחר הכסף והתשואה. בקשו לראות את הדוח ולהבין בדיוק מה קיבלתם והאם מדובר באפיק המשתלם והמתאים ביותר.

בואו לקבל הצעה מאיתנו - ללא עלות וללא התחייבות!

שנו הרגלים

אחרי שהבנתם את ההתנהלות הכלכלית שלכם בשנה שחלפה והצלחתם לשים את האצבע על הוצאות ידועות וצפויות בעתיד, זה הזמן לתרגם מילים למעשים ולהחליט שלוש החלטות כלכליות, אפקטיביות, לשנה החדשה. לא חייבים להתחיל בצעד ענק, גם רומא לא נבנתה ביום אחד. החלטה יכולה להיות התחלה של חיסכון בר ביצוע, שינוי בהרגלי צריכה כמו למשל השוואת מחירים ברשתות מזון שונות לפני שעורכים קנייה שבועית, איחוד הלוואות או כל צעד פעיל אחר שישנה את התמונה הכלכלית של המשפחה שלכם בשנה הקרבה.

ומילה לעצמאיים בנינו, סוף השנה זהו הזמן להבין מה היו ההכנסות שלכם ביחס להוצאות והאם אתם עומדים על מאזן חיובי או שלילי, לאסוף חשבוניות והוצאות שאולי לא הגשתם ולהתחיל לארגן את החומר לקראת הדו"ח השנתי ולתכנן עסקית את השנה שבפתח, כך שתדעו בדיוק איפה אתם עומדים בכל רגע נתון.

 

התנהלות כלכלית נכונה יכולה להוביל לחיי רווחה ושקט נפשי, אם אתם מרגישים שאתם זקוקים להכוונה, אל תהססו לפנות ולקבל כלים מתאים לניהול התקציב המשפחתי

 

האמור בכתבה זו אינו תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לחינוך פיננסי

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם