מה חייבים לדעת לפני שבוחרים קרן השתלמות?

פורסם:

מהי קרן השתלמות? מדוע היא נחשבת לאפיק החיסכון המשתלם ביותר לטווח הקצר והבינוני ובהתאם לאילו פרמטרים מומלץ לבחור קרן השתלמות? כל מה שצריך לדעת על קרנות ההשתלמות בכתבה שלפניכם.

קרן השתלמות- קופת חיסכון אופטימאלית לשכירים ועצמאיים לטווח הקצר והבינוני

קרנות ההשתלמות החלו את דרכן למטרות חיסכון לצרכי מימון השתלמויות ולימודים לסקטורים מסוימים במשק. כיום, קרנות ההשתלמות הן קופות חיסכון לכל מטרה לטווח הקצר והבינוני, והן מיועדות גם לשכירים שבמקום עבודתם קיימים הסכמים המחייבים את המעסיק להפריש כספים לקרנות השתלמות וגם לציבור העצמאים המעוניינים להפריש כספים למטרות חיסכון לטווח הקצר והבינוי.

לאורך השנים, קרנות ההשתלמות הפכו לאחד מאפיקי החיסכון האופטימאליים ביותר עבור ציבור השכירים והעצמאיים בישראל, וזאת בעיקר לנוכח היותן אפיקי חיסכון פטורים ממס, וזאת בניגוד לכל אפיק חיסכון אחר המיועד למטרות חיסכון לטווח הקצר או הבינוני.

חשוב לנו שתדעו: על אף שהחוק אינו מחייב בהפרשת כספים על ידי המעסיק לאחת מקרנות ההשתלמות השונות, במספר הולך וגדל של מקומות תעסוקה ישנם הסכמים קיבוציים וצווי הרחבה המחייבים את המעסיק לעשות כן, לרבות בסקטור עובדי הקבלן, עובדי חברות שמירה ואבטחה, עובדי חברות ניקיון ועוד.

קרנות השתלמות והפטור ממס

עובדים שכירים ועצמאיים המחזיקים ברשותכם קרן השתלמות, זכאים לפטור מתשלום מס הכנסה גם על ההפקדות לקרן וגם על הרווחים בקרן לאורך תקופת החיסכון. פטור זה ניתן אך ורק במקרים בהם משיכת הכספים מהקרן מתבעת בהתאם לאחד משני מועדי המשיכה האופציונאליים העומדים לרשות מחזיק הקרן:

  1. לאחר 3 שנות חיסכון בקרן- במקרים אלו כספי המשיכה יהיו פטורים ממס במידה והם משמשים לצרכי מימון לימודים או השתלמויות, או לחילופין, לאחר 3 שנות חיסכון בקרן לעובדים שהגיעו לגיל פרישה (במקרה זה כספי המשיכה יוכלו לשמש לכל מטרה).
  2. בתום 6 שנות חיסכון בקרן – במקרה זה, כספי המשיכה מהקרן יהיו מיועדים לכל מטרה בה ייבחר המחזיק בקרן.

כל פעולה של משיכת כספים מהקרן לפני אחד ממועדי המשיכה המצוינים לעיל, תחייב את המושך בתשלום מס הכנסה בהתאם למדרגת המס החלה עליו. במקרה זה, עובדים שכירים יהיו מחויבים בתשלום מס רק על החלק של המעסיק, אך רווחי הקרן יחויבו במס בשיעור של 25%.

ציבור העצמאיים יוכל לעשות שימוש בכספי המשיכה לכל מטרה, וכל זאת ללא צורך בניכוי מס במידה ומשיכת הכספים מתבצעת בהתאם לאחד משני מועד המשיכה המופיעים לעיל. כמו כן, ציבור העצמאיים, בניגוד לשכירים המחויבים בהפרשת כספים חודשיים לקופת הקרן, רשאים לבצע הפקדות תקופתיות לקופת הקרן

בואו לקבל הצעה מאיתנו - ללא עלות וללא התחייבות!

כיצד בוחרים קרן השתלמות?

בעבר, זהותן של קרנות ההשתלמות נקבעו על ידי המעסיק הישיר ולא על ידי העובד עצמו. כיום, לאחר החלת הרפורמה בשוק ההון, כל עובד שכיר הזכאי לקרן השתלמות רשאי לבחור באופן עצמאי את זהות הקרן בה הוא בוחר להשקיע את כספי החיסכון. הבחירה החופשית של זהות הקרן עומדת גם לרשות ציבור העצמאיים המחליטים היכן לחסוך את כספם לטווח הקצר או הבינוני באמצעות קרנות השתלמות.

הבחירה החופשית בזהות הקרן הובילה לתחרות הולכת וגוברת בין מנהלי קרנות ההשתלמות. כפועל יוצא מכך, ציבור החוסכים נהנה כיום ממגוון רחב של מסלולי חיסכון והשקעה העומדים לרשותו באמצעות קרנות ההשתלמות. יחד עם זאת, הבחירה החופשית בזהות הקרן מחייבת כל אחד ואחת לבחון לעומק את מסלולי החיסכון וההשקעה השונים המוצעים לנו על ידי מנהלי הקרן, וכל זאת באמצעות הליך השוואתי בין מספר קרנות ומספר גופי ניהול שונים.

תהליך של השוואת קרנות ההשתלמות לצורך בחירה באחת מהן, חייב להתייחס לכל אחד מהפרמטרים הבאים:

  1. תשואת הקרן- בדקו את תשואות הקרן על פני מספר שנים לאחור. כמו כן, אנו ממליצים לכם לבחון האם התשואה המוצגת היא לפני או אחרי הפחתת דמי הניהול.
  2. דמי ניהול- בדקו מהו גובה דמי הניהול הנדרשים מכם לתשלום. זכרו: התחרות בין גופי הניהול השונים מאפשרת לכם לנהל משא ומתן עיקש בנוגע לגובה דמי הניהול.
  3. רמת סיכון- הקפידו לבדוק מהי רמת הסיכון המוצעת לכם בכל אחד ממסלולי החיסכון וההשקעה המוצעים לכם והאם רמת הסיכון מותאמת ליכולותיכם הכלכליות בטווח הקצר והבינוני (בהתאם לתקופת החיסכון הרצויה לכם: שלוש/שש או יותר שנים).
  4. רכיבים ביטוחיים- כיום, לנוכח התחרות ההולכת וגוברת בין הגופים הפיננסיים השונים המנהלים עבורכם את קרן ההשתלמות, תוכלו ליהנות מהיצע מגוון של הטבות ביטוחיות המוצעות לכם על ידי גופי הניהול השונים. הטבות אלו ניתנות לכם באמצעות כיסוי ביטוחי במקרה של אובדן כושר עבודה, כיסוי ביטוחי במקרה של תאונות אישיות, כיסוי ביטוח למקרי מוות ועוד.
  5. שירות- בדקו מהו השירות המוצע לכם על ידי הגוף המנהל ומהן אפשרויות קבלת המידע העומדות לרשותכם לאורך כל תקופת החיסכון.

חשוב לנו שתדעו: הוותק בקרנות ההשתלמות נזקף לרשותכם ממועד ההפקדה הראשונה אותה תבצעו, וגם במקרים בהם הפסקת התשלום לקרן תיפסק מכל סיבה שהיא, זכויותיכם אינן נפגעות וכספי החיסכון העומדים לרשותכם ימשיכו לצבור וותק וריביות.

במקרים בהם בחרתם להחליף קרן השתלמות אחת במשניה לאורך תקופת החיסכון, תוכלו למשוך את כספי החיסכון מהקרן החדשה על סמך הוותק אותו צברים בקרן ההשתלמות הישנה בה לא בוצעה משיכת כספים, וכל זאת בהתאם למועדי המשיכה האופציונאליים.

המרכז הישראלי לחיסכון מציג: שירות מקצועי לבחירת קרן השתלמות

אנחנו במרכז הישראלי לחיסכון מעמידים לרשותכם את מיטב אנשי המקצוע בתחום קרנות ההשתלמות בשוק ההון הישראלי. אנשי המקצוע שלנו מאפשרים גם לכם ליהנות משירות מקצועי ואובייקטיבי לבחירת קרן השתלמות המותאמת עבור מטרות החיסכון וההשקעה שלכם באופן אישי.

צוות המומחים הפועל במרכז הישראלי לחיסכון, מורכב מאנשי שוק ההון המחזיקים בניסיון עתיר שנים בתחום קרנות ההשתלמות. צוות זה מאפשר גם לכם לבחור את קרן ההשתלמות האופטימאליות ביותר עבורכם בהתאם, וכל זאת בהתאם לבניית תמהיל חיסכון והשקעה אישי הנבנה על ידי אנשי הצוות.

אנחנו במרכז הישראלי לחיסכון מקפידים לערוך עבורכם הליך השוואתי בין מספר קרנות השתלמות, וכל זאת במטרה להציג בפניכם את חלופות החיסכון וההשקעה האופטימאליות ביותר עבורכם לטווח הקצר והבינוני כאחד.

למידע נוסף אודות קרנות השתלמות, אנו מזמינים אתכם לבקר בדפי המידע המורחבים בתחום זה המצויים באתר, וגם ליצור איתנו קשר ישיר לקבלת הצעה לבחירת קרן השתלמות.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לקרן השתלמות

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם