דברים שחייבים לדעת על ביטוח משכנתא

פורסם:

רכישת דירה היא ללא ספק הצעד הכלכלי החשוב ביותר בחיי כולנו, וברוב המקרים, צעד זה מיושם באמצעות נטילת הלוואת משכנתא מאחד הבנקים למשכנתאות או הבנקים המסחריים בישראל. בכל חוזה משכנתא עליו תחתמו, תהיו מחויבים להעמיד לרשות הבנק המלווה, ביטוח משכנתא המורכב משני סוגי ביטוחים שונים, וזאת כתנאי של הבנק המלווה לצרכי העמדת ההלוואה.

ממה מורכב ביטוח המשכנתא?

ביטוחי משכנתא מורכבים משתי פוליסות ביטוח שונות, האחת, פוליסת ביטוח מבנה, והשנייה, פוליסת ביטוח חיים. הדרישה לביטוח המבנה, הידוע גם בכינוי ביטוח-נכס, נועדה להבטיח לגוף המלווה כיסוי מקסימאלי במקרים שונים של גרימת נזקים ופגיעות למבנה הדירה. נזקים אלו עלולים להתרחש כתוצאה משריפה, רעידת אדמה, סופות וסערות, פיצוץ צנרת, פיצוץ הנגרם כתוצאה מתקלות שונות במערכות החשמל והגז ועוד.
הדרישה לביטוח חיים, נועדה להבטיח לגוף המלווה את עמידתו המלאה של הלווה בנוגע לכל תשלומי החזר המשכנתא לבנק. ביטוח החיים מבטיח לבנק קבלת תשלומים גם במקרים בהם הלווה איבד את כושר העבודה עקב מחלה וגם במקרים בהם הלווה נפטר מן העולם.

ביטוח משכנתא – איך? איפה? כמה?

בעבר הלא רחוק, הבנקים המסחריים בישראל חייבו את נוטלי המשכנתאות לרכוש את ביטוח המשכנתא ישירות מהם, דבר אשר הוביל לתעריפי ביטוח גבוהים במיוחד, וזאת בשל "המונופול" בתחום תעריפי ביטוח המשכנתא אשר נשלט על ידי הבנקים.

כיום, לאחר ביצוע רפורמות בענפי הביטוח השונים, תוכלו לרכוש את ביטוחי המשכנתא מגופים שונים, וכפועל יוצא מכך להוביל להוזלה משמעותית בעלויות הביטוח לאורך כל תקופת ההלוואה. מכיוון שברוב המקרים תקופת ההלוואה עומדת על 15 שנה ומעלה, מדובר בחיסכון מצטבר של אלפי שקלים לאורך התקופה.
כמו בכל תחום שירותי אחר, גם את ביטוחי המשכנתא מומלץ לרכוש רק לאחר ביצוע סקר שווקים מקיף ומקצועי עם צוות המומחים של המרכז הישראלי לחיסכון, המאפשר לכם לבחון מספר הצעות לרכישת פוליסות הביטוח השונות המרכיבות את ביטוחי המשכנתא.

בואו לקבל הצעה מאיתנו - ללא עלות וללא התחייבות!

סקר שוק עושים רק עם המרכז הישראלי לחיסכון

במהלך ביצוע סקר השוק עם צוות המומחים של המרכז הישראלי לחיסכון בנוגע לרכישת ביטוחי משכנתא, צוות המומחים בוחנים את הפרמטרים הבאים:

  • העמדת ביטוח בהתאם למצב הדירה – במקרים בהם אתם עומדים ליטול הלוואת משכנתא לצרכי רכישת דירה יד- שנייה או דירה ישנה, הקפידו על ביטוח מבנה המעניק לכם כיסוי מקסימאלי במקרים רבים ככל הניתן.
  • ביטוח רעידות אדמה – בשנים האחרונות, תעריפי הביטוח כנגד רעידות אדמה עולים בהדרגה, וזאת בשל החשש היומיומי לקיומה של רעידת אדמה בעוצמה גבוהה במיוחד באזורנו. במהלך רכישת פוליסת ביטוח המבנה, הקפידו לבחון האם הפוליסה מעמידה לרשותכם פוליסת ביטוח מבנה גם כנגד רעידות אדמה.

צוות המומחים של המרכז הישראלי לחיסכון ישמח לעמוד לרשותכם ולהעניק לכם את המעטפת הביטוחית הטובה ביותר לצרככם האישיים. לקבלת הצעה ייחודית לביטוח המשכנתא שלכם, לחצו על כפתור " לקבלת הצעה" המופיע מעלה והשאירו פרטים ליצירת קשר.

 

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לביטוח משכנתא

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם