חינוך פיננסי לילדים במהלך חופשת הקיץ

פורסם:

"הכול אני יכול בחופש הגדול"…האומנם?

חופשת הקיץ מבתי הספר והגנים כבר כאן, וזה הזמן שלכם ההורים להשקיע בחינוך ילדיכם בכל הקשור לתחום הפיננסי. בשורות הבאות ריכזנו עבורכם מספר טיפים ועצות אשר יסייעו לכם להקנות לילדיכם ערכים חיוביים ונכונים בכל הקשור לקבלת החלטות פיננסיות בהווה ובעתיד!

חינוך פיננסי- הכול מתחיל במודעות וידע

חינוך פיננסי לילדים הינו תחום חדש יחסית העוסק בין היתר בהיכרות מעמיק עם תחום הצרכנות הנבונה. תחום זה מאפשר לכל אחד ואחת מהעוסקים בו, לפתח אחריות פיננסית וקבלת כלים מעשיים המאפשרות קבלת החלטות מושכלת בתחום הכלכלי. בניגוד לדעה הרווחת, חינוך פיננסי מומלץ ליישם בכל גיל, וזאת על מנת להגביר את רמת הידע והמודעות לחשיבותה של ההתנהלות הנכונה בכל הקשור לכסף שלכם!

חופשת הקיץ, היא הזדמנות מצוינת עבור ההורים להקנות לילדיהם מספר ערכים חיוביים ונכונים בכל הקשור לאופן בו הם מתנהלים עם כסף, וזאת באמצעות הפיכת התחום הפיננסי למשחק מתמשך המתגמל את "התלמיד המצטיין". כיצד תוכלו לעשות זאת?

טיפים ועצות להקניית חינוך פיננסי לילדים בחופשת הקיץ

  • שחקו מונופול- משחק השולחן הוותיק והאהוב, מהווה את אחת הדרכים האפקטיביות ביותר להקניית מושגי יסוד בתחום הפיננסי לילדיכם. הפכו את משחק המונופול לאורח קבוע בשולחן המשחקים שלכם, שתפו במשחק את כל בני המשפחה, ואפשרו לכל אחד ואחת מהם לנהל את משחקו כפי שהוא רואה לנכון, ובמקביל העניקו טיפים ועצות למשחק נכון יותר לבני המשפחה הצעירים.
  • פתחו תכנית חיסכון מכספי דמי הכיס- חופשת הקיץ האורכת כחודשיים, היא הזדמנות מצוינת עבורם להקנות לילדיכם את ערכי החיסכון. הגדירו סכום שבועי אותו תעניקו לילדיכם כדמי כיס, ואפשרו להם לחסוך מדי שבוע סכום כזה או אחר מתוך דמי הכיס. העניקו להם הסבר מפורט על מהות רעיון החיסכון, תגמלו את הילדים החוסכים בכסף גדול יותר על מנת לתגבר את המוטיבציה שלהם לחיסכון והציגו בפניהם את מכלול האפשרויות אשר יעמדו לרשותם עם סכום כסף גדול יותר, לדוגמא: רכישת משחק מחשב שהם רוצים לאחר מספר שבועות של חיסכון וכדומה.
  • אתרו פעילויות חינמיות אותן תוכלו לקיים במהלך החופשה עם ילדיכם- כחלק מהחינוך הפיננסי לילדים במהלך תקופת החופש הגדול, שלבו במהלך הפעילות השוטפת שלכם גם פעילויות שאינן כרוכות בתשלום עבור ההנאה. הקפידו להסביר לילדיכם את מהות הבילוי המשפחתי ואת הרעיון העומד מאחורי שילוב פעילויות חינמיות כחלק מפעילות המשפחה במהלך חופשת הקיץ.
  • פתחו מודעות לצרכנות נכונה בקרב הילדים- צאו עם ילדיכם לסיבוב קניות בקניון או במרכז המסחרי הקרוב לביתכם, הגדירו להם סכום כסף קצוב מראש באמצעותו הם יוכלו לרכוש כל דבר העולה על רוחם ותואם את התקציב העומד לרשותם. במהלך הסיור למדו אותם כיצד יש לבצע הליך של השוואת מחירים בין החנויות השונות.

בואו לקבל הצעה מאיתנו - ללא עלות וללא התחייבות!

חינוך פיננסי לילדים עם המרכז הישראלי לחיסכון

צוות  המרכז הישראלי לחיסכון מעניק יעד נרחב אשר יכול לעזור לכל אדם לעמוד במטרות החיסכון שלו. אתם מוזמנים לקרוא ולהתעניין במגוון הכתבות באתר בנושא חיסכון ועוד. אתר זה נבנה בשבילכם הקוראים וזאת כדי לעזור לכם לחסכון בצורה נכונה ולמה שאי אפשר לחסוך, כדאי מאוד לבטח.

במרכז הישראלי לחיסכון תמצאו מגוון רחב של פתרונות המוצעים לכם במסגרת שירותים שונים לתכנון פיננסי יעיל.

 

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לחינוך פיננסי

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם