"חיסכון לכל ילד": האם הצעת חוק חדשה תשנה את מנגנון ברירת המחדל?

פורסם:

בתחילת השבוע פורסמה ידיעה, כי הוגשה הצעת חוק לשינוי מדניות ברירת המחדל הנהוגה כיום בבחירת מסלול חיסכון והשקעה בתוכנית חיסכון לילדים של הביטוח הלאומי.

ביום ראשון פרסם הביטוח לאומי נתונים חדשים אודות תוכנית החיסכון "חיסכון לכל ילד" שהחלה בשנת 2017. על פי הנתונים החדשים עולה כי מרבית ההורים לא בוחרים תוכנית חיסכון בחצי השנה להולדת ילדם ולכן הכספים מופקדים בקופת גמל להשקעה בעלת סיכון נמוך. על רקע הצעת החוק החדשה, מי שלא יבחר מסלול השקעה וחיסכון עבור ילדיו יועברו הכספים אוטומטית לחיסכון והשקעה בקופת גמל להשקעה עם סיכון מוגבר. על פי הערכות ביטוח לאומי מדובר בשינוי אשר יעניק בעתיד ערך רב לילדים עם תשואה גבוהה יותר במסלול ברירת מחדל זו.

בנוסף, ניתן ללמוד כי מיום הרמת מערך החיסכון לכל ילד 78% מהכספים מועברים ומפקדים בקופת גמל להשקעה ורק 22% מהכספים מועברים לחיסכון במערכת הבנקאית. עוד ניתן להבין כי כמעט ממחצית ההורים בישראל חברו להוסיף עוד 52 שקלים לתוכנית.

רוצים לבנות אסטרטגיה פיננסית להבטחת עתיד כלכלי לילדכם?

צוות המומחים של המרכז הישראלי לחיסכון מזמים אתכם לערוך אסטרטגיה פיננסית מקצועית אחד על אחד להבטחת עתיד כלכלי לילדכם. אסטרטגיה פיננסית מקצועית תכלול בחירת מסלולי השקעה וחיסכון וכן מעטפת ביטוחית נכונה להבטחת איתנות פיננסית בכל רגע נתון. אתם מוזמנים להשאיר פרטים וצוות המומחים שלנו ישמח ליצור תאכם קשר חזרה.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם