חיסכון לקניית דירה – 5 צעדים לחיסכון נכון

פורסם:

רכישת דירה, המהווה את אחד הצעדים הכלכליים המשמעותיים והחשובים ביותר בחיי כל אחד ואחת מאיתנו, הפכה בשנים האחרונות למורכבת יותר, וזאת בשל מחירי הדירות שרק הולכים ועולים יותר ויותר. העלייה המתמדת במחירי הדיור, הפכה את מדינת ישראל לשיאנית בכל הקשור למספר המשכורות הנדרשות לצורך רכישת דירה, ועל פי נתונים שונים, היקף המשכורות נע בין 130 ל-180 משכורות, כלומר, בין 10 שנים ל-15 שנה בהם תדרשו להפנות את מלוא משכורתכם לטובת רכישת הדירה.

מכיוון שאף אחד ואחת מאיתנו לא יכול להרשות לעצמו להשתעבד לאורך שנים כה רבות עבור הזכות לרכישת דירה, הפתרון הנהוג בישראל לקניית דירה הוא באמצעות נטילת הלוואת משכנתא המחייבת אתכם כיום להציג בפני הבנקים המלווים סכום ראשוני הנע בין 25% ל-40% מערך הדירה, וזאת במסגרת מה שמכונה: הון עצמי ראשוני. בשורות הבאות ריכזנו עבורכם 5 צעדים לחיסכון נכון לצורך העמדת ההון העצמי.

  • בדיקה של מכלול החלופות – הקפידו לבחון את מכלול החלופות המוצעות לכם בכל הקשור לחיסכון לטווח הקצר או הבינוני הן במסגרת הבנקים המסחריים בישראל והן במסגרת חברות הביטוח המאפשרות לכם ליהנות ממסלולי חיסכון לקניית דירה מגוונים.
  • בדקו מהו הסכום המדויק הנדרש לכם – רכזו את כל הכספים העומדים לרשותכם לצורך רכישת הדירה ובדקו מהו הסכום המדויק העומד לרשותכם ומהו הסכום אותו תדרשו לחסוך מדי חודש.
  • ערכו תכנית תקציבית מפורטת – ערכו רשימה של כל ההוצאות השוטפות שלכם במהלך החודש (הקפידו להוסיף סעיפי תקציב משתנים) אל מול ההכנסות החודשיות שלכם, ובדקו היטב מהו הסכום אותו אתם מסוגלים להפריש לטובת החיסכון מדי חודש.
  • הפרידו את כספי החיסכון מחשבונות העו"ש – פעולה זו נועדה על מנת להבטיח את הקפדת כספי החיסכון לצורך קניית הדירה מדי חודש, וכל זאת ללא קשר להוצאות השוטפות שלכם במהלך החודש.
  • היוועצו עם אנשי מקצוע – היצע תכניות החיסכון העומד לרשותכם כיום, מחייב אתכם להיוועץ עם אנשי מקצוע מנוסים ומיומנים, וזאת על מנת להעמיד לרשותכם את תכנית החיסכון האופטימאלית ביותר. אנחנו במרכז הישראלי לחיסכון מעמידים לרשותכם שירותי ייעוץ והכוונה בכל הנוגע להעמדת תכניות חיסכון לרכישת דירה.

התמדה – זה שם המשחק

כמו כל הצבת מטרה אחרת בחיים, גם פתיחת תוכנית חיסכון לקניית דירה, מחייבת אתכם לפעול באופן מתמשך ומתוך מחויבות מלאה לעניין. הקפידו על בניית תכנית חיסכון בהתאם לצעדים המופיעים לעיל, והקפידו להפריש מדי חודש כספים (בהתאם לסכום שנקבע מראש) אל התכנית. בצעו את הפעולה בהתאם לתקופת הזמן הנדרשת לכם, וגם בחודשים בהם תתקלו בבעיות תזרים מזומנים לניהול החשבונות השוטפים, אל תחדלו מלהפריש את הסכום אותו קבעתם מראש לתכנית החיסכון. תכנון יעיל והיוועצות מוקדמת עם אנשי מקצוע יסייעו לכם להיערך בהתאם לאורך כל תקופת החיסכון.

חיסכון לקניית דירה עושים רק עם המומחים

שוק תוכניות החיסכון לקניית דירה מציע מגוון רחב של תוכניות חיסכון למטרת רכישת דירה בעתיד. רוצים לדעת איך לבחור את התוכנית החיסכון הטובה ביותר שתעזור לכם להגשים את חלום רכישת הדירה? צוות המומחים של המרכז הישראלי לחיסכון ישמח לעזור לכם לבנות תוכניות חיסכון המותאמת בדיוק לצרככם האישיים ואופי החיסכון המתאים רק לכם כדי להגשים לכם את חלום קניית הדירה.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לחיסכון לדירה

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם