חיסכון פנסיוני- הרבה יותר פשוט מכל מה שדמיינתם

פורסם:

מהו החיסכון הפנסיוני? ממה הוא מורכב ומהם אפיקי החיסכון העומדים לרשותכם?

על אף שהחיסכון הפנסיוני מהווה את אחד מעמודי התווך בכל הנוגע לקיומנו לאחר הפרישה לגמלאות, רבים מאיתנו נמנעים מלעסוק בו או פוטרים את עצמם מהעיסוק בו בתירוצים כגון: "מה אני מבין בזה", "זה רחוק ממני" וכדומה. יחד עם זאת, החל משנת 2008, עם כניסתו לתוקף של חוק הפנסיה חובה, כל עובד שכיר בישראל מחויב בהעמדת חיסכון פנסיוני, דבר המחייב כל אחד ואחת מאיתנו לדעת יותר על האופן בו מתנהל החיסכון הפנסיוני בו אנו בוחרים.

לקבלת הצעה לחיסכון פנסיוני המותאם בדיוק לכם

לחצו כאן

חיסכון פנסיוני- ממה הוא מורכב?

החיסכון הפנסיוני אשר נועד להבטיח את עתידנו הכלכלי ביום שלאחר הפרישה ממקום העבודה ויציאה לגמלאות, מורכב מכספים אותם צברנו לאורך שנות העבודה במספר אפיקי חיסכון פנסיוני הכוללים בין היתר את קופות הגמל, קרנות הפנסיה וביטוחי המנהלים. כספים אלו יתווספו לקצבאות הביטוח הלאומי ולכספי חיסכון פרטיים העומדים לרשות הגמלאי.

בניגוד לכספי חיסכון פרטיים, על כספי החיסכון הפנסיוני חלות מספר הטבות מס, אשר נועדו לתמרץ את ציבור החוסכים להפנות את כספי החיסכון שלהם למטרות חיסכון פנסיוני. הטבות המס החלות על כספי החיסכון הפנסיוני מהוות חלק ממדיניות הממשלה בנוגע לעידוד צבירת כספים במקורות החיסכון הפנסיוני, כאשר בין הטבות המס ניתנות לאורך כל שלבי החיסכון, החל משלב ההפקדה ועד למימוש כספי הפנסיה בגיל הפרישה.

להלן מספר מילים אודות כל אחד מאפיקי החיסכון הפנסיוני העומדים לרשותכם כיום:

  • קרן פנסיה– קרנות הפנסיה נועדו להבטיח לחוסך קצבה חודשית מרגע פרישתו לגמלאות ולמשך כל חייו, כאשר גם לאחר מות המבוטח, שאריו ימשיכו לקבל את דמי הקצבה החודשית הנקובים. קרנות הפנסיה כוללות בתוכן כיסויים ביטוחיים למקרה נכות וכן כיסויים ביטוחיים למקרה מוות.
  • קופות גמל– אפיק חיסכון פנסיוני נוסף העומד לרשותכם הינו קופות הגמל. כספים אשר נצברו בקופות הגמל משנת 2008 ואילך יהיו ניתנים למימוש בגיל הפרישה כקצבה חודשית, וזאת במסגרת העברת הכספים מקופת הגמל לאפיק חיסכון המאפשר העברת קצבאות חודשיות למבוטח. יחד עם זאת, כספים שנצברו בקופות הגמל עד לשנת 2008, יוענקו לחוסך כסכום חד פעמי בהגיעו לגיל פרישה.
  • ביטוח מנהלים– אפיק נוסף לחיסכון פנסיוני הינו ביטוח המנהלים. תכנית ביטוחית זו נועדה לשלם לחוסך קצבה חודשית מרגע פרישתו לגמלאות ולמשך כל חייו, ובדומה לקופות הגמל, גם כאן ניתנת לחוסך האפשרות למשוך את כספי החיסכון באמצעות סכום חד פעמי, וזאת בתנאי שכספי החיסכון הופקדו לפני שנת 2008.

חיסכון פנסיוני עושים רק עם המומחים של המרכז הישראלי לחיסכון

רוצים לדעת יותר על אפיקי החיסכון הפנסיוני, על ההבדל בין אפיקי החיסכון השונים ועל אופן בחירת החיסכון? צוות המומחים של המרכז הישראלי לחיסכון עומדים לרשותכם בכל עת לצורך הכוונה מקצועית בכל הנוגע למסלולי החיסכון הפנסיוני.

 

המידע האמור בכתבה הינו מידע כללי בלבד ולא ישמש לקביעת החובות והזכויות על פי תנאי הפוליסה או ככלי לפרשנות. האמור בכתבה זו אינה תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לחיסכון פנסיוני

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם