פנסיה רפואית – כל מה שצריך לדעת על הכיסוי הביטוחי בקרן הפנסיה

פורסם:

פנסיה רפואית הידועה גם כ-פנסיית נכות, היא קרן פנסיה המיועדת לצרכי תשלום תגמולים לכל ציבור המבוטחים באמצעות קרן פנסיה זו, וזאת במידה והם איבדו את יכולת העבודה למשך תקופה של יותר משלושה חודשים (90 יום על פי החוק). בשורות הבאות ריכזנו עבורכם מידע כללי אודות פנסיה רפואית.

פנסיה רפואית- למה היא כל כך חיונית?

עבור רוב האזרחים במדינת ישראל, אובדן כושר העבודה לתקופה העולה על 90 יום מהווה איום קיומי המשפיע בצורה ניכרת על חייהם ועל חיי בני משפחתם, ובעיקר בכל אותם מקרים בהם מדובר במקרה אובדן כושר העבודה בקרב המפרנס העיקרי. קבלת קצבת פנסיה בגין אובדן כושר העבודה היא ברוב המקרים צורך קיומי עבור משפחות בהם המפרנס העיקרי איבד את כושר העבודה. בנוסף, אדם הסובל מאובדן כושר העבודה נזקק לעיתים רבות לטיפולים רפואיים שעלותם יכולה להגיע לאלפי שקלים מדי חודש, וקבלת הקצבה החודשית יכולה להטיב עם האדם הנזקק לטיפולים רפואיים ברמה השוטפת.

פנסיה רפואית – תנאי זכאות

דרגות הנכות בכל הקשור לאובדן כושר עבודה, נקבעות בהתאם להגדרת הוועדות הרפואיות הפועלות מטעם קרן הפנסיה או מטעם הביטוח הלאומי. חברות הביטוח מעניקות למבוטח תשלום פנסיית נכות מלאה המתבססת על שלושה פרמטרים עיקריים:

  1. היקף השכר באמצעותו המבוטח הפקיד כספים לקרן הפנסיה
  2. היקף הכיסוי הביטוחי למקרי נכות במסלול הביטוחי אותו הוא רכש
  3. דרגת הנכות אשר נקבעה לו על ידי הוועדות הרפואיות.

אובדן כושר עבודה מלא מוגדר על פי הוועדות הרפואיות כ-75% נכות, ואילו אובדן כושר עבודה חלקי מוגדר על ידי הוועדות הרפואיות כ-25% נכות, ובהתאם לדרגת אובדן כושר העבודה (מלא או חלקי) חברות הביטוח משלמות את קצבת הפנסיה הרפואית למובטח.

חשוב לציין שבמקרים מסוימים, המבוטח רשאי לקיים וועדה רפואית מטעמו, כלומר, וועדה שאיננה קשורה למוסדות הביטוח הלאומי או לקרן בה הוא מבוטח, וזאת במקרים בהם הוא מעוניין לערער על החלטת הוועדה הרפואית מטעם גופים אלו אשר עסקה בעניינו. לאחר הגדרת דרגת הנכות, המבוטח זכאי לקבלת שני סכומי פיצוי כספי, הראשון באמצעות קצבה חודשית המהווה כמעין תחליף למשכורתו החודשית, והשני סכום המשולם לקרן הפנסיה למטרות המשך הפעלת קרן הפנסיה העומדת לרשות המבוטח. במקרים בהם דרגת הנכות נקבעה כנכות סיעודית, כלומר, נכות או מגבלה פיזית אשר הובילו את המבוטח למצב סיעודי, קצבת הנכות גדלה באופן אוטומאטי ב-33%. הגוף המנהל את קרן הפנסיה, רשאי לזמן את המבוטח מעת לעת לצרכי בדיקה חוזרת אל מול הוועדה הרפואית מטעמו, וזאת על מנת לבחון את האם חל שינוי במצבו הפיזי או הנפשי של המבוטח.

בואו לקבל הצעה מאיתנו - ללא עלות וללא התחייבות!

קרן פנסיה עושים רק עם המומחים של המרכז הישראלי לחיסכון

רוצים לדעת יותר על פנסיה רפואית? אנחנו במרכז הישראלי לחיסכון נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה ופנייה הקשורה לתחום הפנסיוני בכלל ולתחום הפנסיה הרפואית בפרט.

 

המידע האמור בכתבה הינו מידע כללי בלבד ולא ישמש לקביעת החובות והזכויות על פי תנאי הפוליסה או ככלי לפרשנות. התנאים המחייבים הם תנאי הפוליסה בלבד! האמור בכתבה זו אינה תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לקרן פנסיה

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם