תוכנית חיסכון – איך להתאים את גובה החיסכון החודשי להוצאות

פורסם:

היום כל משפחה בישראל יודעת שצריך לחסוך. אם אין משהו בצד, קשה מאוד להתמודד עם משברים בלתי צפויים או הוצאות כספיות גדולות בבאת אחת. ההבנה שצריך לחסוך טבועה בכולנו, אך האם אנו באמת יודעים איך לחסוך כך שנתמיד ולא נרגיש שלא מדובר בחיסכון אלא בעול.

כולנו מכירים את הסיטואציה הבאה, החודש עמוס בהוצאות, המינוס מתחיל ללחוץ ואנו פוזלים אל החיסכון הצנוע שבצד ובסופו של דבר פודים אותו, על מנת לסיים את החודש. במקרה הטוב, מדובר במעגל אין סופי שבו חוסכים כמה חודשים ואז בלית ברירה, פודים את הכסף ושוב מתחילים מאפס ובמקרה הרע, מבינים שאי אפשר לשים בצד ולא חוזרים לחסוך .

כך או כך, מדובר בחיסכון שאי אפשר להצמיד לו מטרה או לסמן אותו ככסף שיכול לסייע במקרה חירום או למען משהו חשוב, הוא פשוט דרך אחרת לכסות את המינוס.

תכנון מקדים לחיסכון

על מנת שזה לא יקרה, הדבר הראשון שאנו צריכים לעשות זה להיות ריאליים לגבי גובה החיסכון החודשי שאנו מעוניינים לחסוך בתוכנית חיסכון. כסף שאנו מניחים בצד, צריך להילקח מההון הפנוי שיש לנו לאחר כיסוי כל ההתחייבויות, אחרת אנחנו פשוט מעבירים כסף ממקום אחד לשני ולא באמת מצליחים להתקדם.

האם זה אומר שמי שלא מסיים את החודש ביתרה לא יכול לחסוך, לא בהכרח. כל מה שצריך לעשות זה לשים לב שלא התחייבנו למשהו שלא נוכל לעמוד בו מבחינת תדירות או גובה הסכום.

הנה כמה טיפים איך בכל זאת תוכלו לחסוך:

  • החליפו הוצאה בחיסכון – נניח שהילד הלך לחוג שעולה סכום סוים בכל חודש. באמצע השנה הוא החליט שלא בא לו יותר, אתם פונים אל האחראי ומקבלים את הכסף בחזרה. במקום סתם לבטל את החוג, קחו את אותו סכום, שבכל מקרה התכוונתם להוציא עד סוף השנה והפכו אותו לחיסכון. אם אתם אנשים מאורגנים כלכלית, עלותו השנתית של החוג כבר נמצאת בסל ההוצאות שלכם, למה לא להפוך את ההזדמנות לחיסכון.
  • חסכו כסף שמגיע אליכם – זו יכולה להיות קצבת הילדים שאתם מקבלים מביטוח לאומי, קצבה קטנה שאתם מקבלים מההורים לסיוע לעתיד או כל הכנסה שמתווספת לסל המשפחתי ואינה עומדת באופן ישיר למול ההוצאות שלכם. כשאנו חוסכים כסף כזה, קל לנו יותר גם מבחינה מנטאלית שהרי הוא הגיע ממקור אחר ולא מעבודה.
  • אל תחסכו חודשים כי אם בבאת אחת – במקום לשים בכל חודש סכום קטן בצד, אפשר לחסוך סכום כסף גדול יותר בבאת אחת. הון פנוי שנשאר לכם מאירוע גדול שערכתם, בונוס שקיבלתם בעבודה, זכייה קטנה בפייס, החזר מס שהגיע לכם. במקום לבזבז את הכול, קחו ותסגרו בצד. גם פה מדובר בכסף שאינו עומד באופן ישיר , הכנסות לצד הוצאות ולכן קל יותר לשים אותו בצד ולתת לו לצבור ולגדול בהשקעה מתאימה.

תוכנית חיסכון מושלמת מתכננים עם המומחים של המרכז הישראלי לחיסכון

צוות המומחים של המרכז הישראלי לחיסכון מכיל את אנשי המקצוע הטובים והמנוסים ביותר בשוק החיסכון הפיננסי. אנו מבטיחים כי כל חוסך יקבל את ההכוונה הטובה ביותר כדי למקסם את החיסכון ולהגשים את מטרות החיסכון שלכם.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לתוכנית חיסכון

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם