למה לא כדאי לחסוך בקופת גמל להשקעה?

פורסם:

שוקלים לחסוך כסף בקופת גמל להשקעה? מזמינים אתכם להשקיע 5 דקות ולהכיר את כל החסרונות שיש בקופת גמל להשקעה שבתי ההשקעות לא ימהרו לספר לכם.

קופת גמל להשקעה התפרצה לתודעה לקראת סוף שנת 2016 ומיד בתי ההשקעות בישראל החלו לדחוף את המוצר כמוצר מנצח, שכל משפחה בישראל חייבת שתהיה לה קופת גמל להשקעה משלה.

מרבית הציבור ששוקל היכן להשקיע את כספי החיסכון שלהם ושל ילדיהם לעתיד ישר נתקל במודעה או באיזה משווק של בית השקעות ששולף את הפתרון של קופת גמל להשקעה – אך האם זו הבחירה הכי טובה בשבילכם? ביקשנו ממר רועי שוחטמן – מומחה חיסכון והשקעה לרכז את כל החסרונות במקום אחד כדי שתוכלו לקבל החלטה פיננסית טובה יותר בחיסכון והשקעה שלכם בקופת גמל להשקעה.

"לא פעם ראיתי חוסכים שבחרו ללא הכוונה מקצועית במוצר חיסכון לא מתאים להם ונכבו. לכן חשוב לבדוק התאמה אישית של מוצר החיסכון לצרכי הלקוח עם מומחה בעל רישיון מטעם משרד האוצר" אומר רועי שוחטמן


קופת גמל להשקעה: כל החסרונות במקום אחד!

בתקופה האחרונה נוצר הרושם כי קופת גמל להשקעה באה להושיע את אזרחי ישראל כמכשיר חיסכון בעל יתרונות רבים, אך בפועל קיימים הרבה כשלים ובטח אלטרנטיבות טובות יותר. אם נוריד את כל היח"צ והפרסום המהודר נגלה שבפועל הרבה דברים לא מתפקדים במוצר הזה.

הטבת מס בקופת גמל להשקעה – כיום מובטחת הטבת מס בזמן משיכה לחוסכים בקופת גמל להשקעה המעוניינים לקבל קצבה חודשית. נשמע נהדר! אך בפועל מה גובה הקצבה החודשית הפטורה ממס? איש אינו יודע עוד. בנוסף, קופת גמל להשקעה לא יודעת לשלם קצבה ויש צורך לנייד את חיסכון הכספים למכשיר פיננסי שיודע לשלם קצבה חודשית ושם התנאים הם אחרים לגמרי.

מגבלת הקפדה של 70,000 ש"ח בלבד בקופת גמל להשקעה – כיום ניתן להפקיד מקסימום 70,000 ש"ח בקופת גמל להשקעה בשנה. למי שרוצה להפקיד יותר יכול לחלק את ההפקדה בין בני המשפחה שכן כל ת.ז מוגבלת בסכום הפקדה. פתרון נחמד? תלוי את מי שואלים.

ניוד קופת גמל להשקעה – לא היום! כיום לא ניתן לנייד קופת גמל להשקעה בין גופים מנהלים. הרעיון הכללי היה נחמד וכלל אופציה שקופת גמל להשקעה תוכל להתנייד בין גופים מנהלים כמו שקורה היום עם קופות הגמל אבל בפועל לא ניתן לנייד. מי שמעוניין לעבוד בין גופים מנהלים נאלץ לבצע פדיון לשלם את המס ולהפקיד מחדש בקופת גמל להשקעה במקום אחר. לא נוח ובטח מאבד את כל האפקט של הטבת המס.

מסלולי השקעה מעטים בקופת גמל להשקעה – כיום לא ניתן לקבל מגוון רחב של מסלולי השקעה בקופת גמל להשקעה. בפועל מסלולי ההשקעה בקופת גמל להשקעה הם מעטים ומתרכזים במסלולים די סטנדרטיים. כמגוון העצום הקיים בעולם קרנות ההשתלמות וקופות הגמל הרגילות לא קיים עוד בקופת גמל להשקעה.

קשה לקבל הלוואה כנגד קופת גמל להשקעה – כיום חברות המנהלות קופות גמל וקרנות השתלמות מעניקות הלוואות כנד כספי קופה בתנאים מעולים. גם חברות הביטוח החלו להעניק הלוואות כנגד כספי חיסכון בפוליסת חיסכון אך בקופת גמל להשקעה המציאות היא מאוד שונה. רוב החברות המנהלות קופת גמל להשקעה לא מעניקות אפשרות להלוואה מכספי קופת גמל להשקעה והסיבה לכם איננה ברורה שכן מדובר בכספים נזילים ובמעטפת דומה מאוד לקופת גמל וקרן השלמות.


חוסכים רק עם המומחים של המרכז הישראלי לחיסכון

צוות המומחים של המרכז הישראלי לחיסכון מעניק מבדק פיננסי מקיף אשר כולל התאמת מכשיר החיסכון וההשקעה הטוב ביותר לצרככם האישיים. במהלך המבדק צוות המומחים יפרוס בפנכם את שלל מכשירי החיסכון וההשקעה המתאימים לכם ביותר ויבחר ביחד אתכם את אפיק ומסלול החיסכון הטוב ביותר לכם. אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר ולחסוך לעתיד כלכלי טוב יותר.



השאר/י פרטים לקבלת הצעה לקופת גמל

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם