למה סוכני ביטוח הפסיקו למכור ביטוח משכנתא?

פורסם:

לפני כחודש נכנס לתוקפו תעריף ביטוח חיים חדש לאחר הרפורמה של הממונה. מי מרוויח מרפורמת המחירים בביטוח חיים ומי מפסיד?

בשבועות האחרונים הפסיקו סוכני הביטוח בישראל לשווק פוליסת ביטוח חיים וזאת בעקבות הרפורמה של משרד האוצר. כזכור, הרפורמה הגיע במטרה להוזיל את המחיר לצרכן אך סוכני הביטוח לא מבחינים בכך. לפני הרפורמה חברות הביטוח היו מעניקים הנחות משמעותיות מתעריף הבסיס וסוכני הביטוח היו מצליחים להוזיל משמעותי את המחיר ללקוח. כיום, חברות הביטוח לא מעוניינות להכניק הנחות מתעריף הבסיס וההוזלה שקרתה בעקבות הרפורמה גרמה להתייקרות המחיר לצרכן.

בנוסף, סוכני הביטוח נאלצים להסתכן בגביית עמלת השיווק מחברת הביטוח שכן לקוח מחויב להשאיר את הפוליסה לפחות 6 שנים כדי שעמלת הסוכן תשולם במלואה. בפועל לקוח ישראלי מחליף את הביטוח שלו לפחות אחת לשנתיים בכדי להוזיל עלויות.

אז מי מפסיד? כמובן שהצרכן שנאלץ לשלם יותר!

ומי מרוויח? חברות הביטוח הישירות המנהלות את מסעות השיווק שלהם דרך מוקדי מכירות עם נציגי מכירות ולא סוכני ביטוח מיומנים בעלי רישיון.

חלק מאזרחי ישראל זכאים להוזלה בביטוח החיים ובביטוח הבריאות שלהם במסגרת בדיקת ביטוח המתבצעת על ידי מומחי המרכז הישראלי לחיסכון. כדי לערוך את הבדיקה יש לבחון מספר פרמטרים של התאמה לתהליך. מתחילת השנה בוצעו 1,437 בדיקות ביטוח והצלחנו לחסוך לכ- 85% מהנבדקים אלפי שקלים בשנה.

מעוניינים בבדיקת ביטוח? צרו איתנו קשר ונשמח לבדוק זכאותכם.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם