מדוע חשוב להצטייד בביטוח בריאות פרטי?

פורסם:

ביטוח בריאות פרטי מהווה שכבה נוספת לכיסוי הקיים בקופת החולים. רבים מאמינים כי הכיסוי שניתן להם דרך קופות החולים מספק, ושוללים את האפשרות לקבל כיסוי מורחב בעלות מינימלית המתאימה כמעט לכל כיס. עלויות בטיפול רפואי במקרים מסוימים עלולות להגיע לסכומי עתק אשר מעבר ליכולתם הסבירה של מרבית המשפחות במדינת ישראל ולעיתים גם מעבר ליכולת קופת החולים לשלם. תכניות ביטוח הבריאות הפרטי של חברות הביטוח מאפשרות כיסוי למרבית הקטסטרופות הרפואית תוך מתן פתרון ראוי, מותאם אישית – והכי חשוב – מהיר. ביטוח בריאות פרטי בחברות הביטוח מעניק כיסוי לשירותים שאינם זוכים למענה ראוי בסל שירותי הבריאות הציבורי. במקרים מסוימים פוליסת בריאות פרטית על מכלול יתרונותיה יכולה להעניק פתרון מהיר ולהציל חיים.

מהם הכיסויים בביטוח בריאות?

פוליסת ביטוח בריאות מכסה את מגוון אירועי הבריאות בחיי המבוטח כגון: השתלות, תרופות וניתוחים. חברות הביטוח וקופות החולים מציעות מכלול שירותי סיעוד, מחלות קשות, וכיסויים בביטוח בשלושה רבדים:

  1. רובד בסיסי – חבילת שרותי בריאות אשר כל תושבי ישראל זכאים לה, המסופקת על ידי קופות חולים, וממומנת מתקציב המדינה ומדמי ביטוח בריאות שגובה המוסד לביטוח לאומי.
  2. רובד משני – שירותי בריאות נוספים (שב“ן) שקופות החולים מציעות לציבור כגון: פלטינום ומושלם של "קופת חולים כללית" ומגן זהב וכסף של "קופת חולים מכבי" וכו', שאינם כלולים בסל הבסיסי וכל חבר קופה יכול לרכוש על פי בחירתו החופשי.
  3. ביטוח בריאות פרטי – שלושה סוגי כיסויים לביטוח בריאות שחברות הביטוח מציעות המהווים רובד תחליפי, משלים או מוסף לכיסויים הניתנים בסל הבסיסי ובתכניות השב“ן – השתלות, ניתוחים ותרופות. הפיקוח על השירותים הניתנים באמצעות קופות החולים מבוצע על ידי האגף לפיקוח ובקרה על קופות החולים ושב“ן במשרד הבריאות, ואילו על ביטוחי הבריאות של חברות הביטוח מפקח הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, במשרד האוצר – פרופ' עודד שריג.

נתונים עיקריים בביטוח בריאות

ביטוח בריאות כולל שני ענפים עיקריים: מחלות ואשפוז. בהם מתרכזים מרבית פעילויות חברות הביטוח, ותאונות אישיות. ענף מחלות ואשפוז כולל את תת-הענפים הבאים:

  • ביטוח הוצאות רפואיות (דוגמת ניתוחים, תרופות והשתלות)
  • ביטוח סיעודי
  • ביטוח מחלות קשות
  • ביטוחי שיניים
  • ביטוחי נכות
  • ביטוח נסיעות לחו“ל
  • ביטוח בריאות לעובדים זרים.

טיפ – מומלץ להצטרף לפוליסת ביטוח בריאות פרטית בגיל צעיר ככל הניתן , זאת עקב הסיכוי הנמוך להדחות מכיסוי ביטוחי מורחב ומלא בשל מצב בריאותי לא תקין.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לביטוח בריאות פרטי

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם