איך קוראים פוליסת בריאות?

פורסם:

כמה מאתנו מכירים את הסיטואציה בה אנו מקבלים ערמה גדולה של מסמכי ביטוח לחתימה. לא תמיד יש לנו כוח לקרוא את כל מה שכתוב, לא תמיד אנחנו מבינים כל מילה ולפעמים פשוט מעדיפים לסמוך על מי שעומד מאחורי ההצעה, אחרי הכול, חברת הביטוח הזו מבטחת לא מעט אנשים.

יש משפט שאומר "כל עוד הכול טוב, החוזה נשאר במגירה" וכשמדובר בביטוח בריאות
אי אפשר להגיד את זה יותר טוב. הקושי עלול לקום כשתרצו לממש את הפוליסה ואז יתברר שלא ממש הבנתם, שפה אין כיסוי. ביטוח, כל ביטוח ובעיקר ביטוח בריאות שמבטח את הדבר החשוב לנו ביותר, חייב להיעשות באופן אחראי וחכם, הנה מה שמומלץ לעשות:

  • תנאי השטח – לפני שאתם בכלל ניגשים לפוליסה, חשוב לייצר תנאי סביבה אופטימליים להבנתה שזה אומר, בלי לחץ של זמן, עם איש מקצוע מנוסה שיכול לענות על כל שאלה ולהסביר סעיף, סעיף. יש מי שמעדיפים להגיע למקום חיצוני כמו משרד המלווה, על מנת להימנע מהסחות דעת של בית ויש מי שדווקא נינוחים יותר בספה הביתית. לא משנה איזה טיפוס אתם, רצוי שתפנו את הזמן ואל תקבעו פגישה שאתם ממהרים או לא מרוכזים.
  • בדקו את המידע – בביטוח בריאות אתם נדרשים למלא שאלון רופאי שמתייחס בחלקו גם להיסטוריה הרפואית של המבוטחים, אם אתם לא בטוחים במשהו אל תענו בשלב הראשון ולכו לבדוק את המידע. נכון, מה שהיה בעבר נראה מאוד לא עקרוני בשלב זה, אך הוא עלול להתברר כמהותי כשתבואו לדרוש את זכותכם לפיצוי ופתאום יתברר שלא מסרתם את כל המידע או שחלק מהנתונים אינם נכונים. זכרו, חלק מהרפורמה שאתם משלמים בכל חודש, מתבססת על נתונים אלא ולכן אמינותם חשובה.
  • האותיות הקטנות – כשאתם מתחילים לקרוא חוזה, בטח כשמדובר בהתקשרות ארוכת טווח, חשוב להתחיל מהאותיות הקטנות, שם בדרך כלל יסתתר המידע המעניין. סייגים לסעיפים, מה כולל או לא כולל הכיסוי הנ"ל, מתי המבוטח זכאי לפיצוי ואיזה סוג פיצוי. אם אתם לא מבינים משהו, תשאלו, תבררו, בשביל זה יש איש מקצוע שתפקידו לא רק להשיג לכם את התנאים הטובים ביותר אלא גם להסביר לכם על מה אתם חותמים
  • עוד נושא שאי אפשר להתעלם ממנו כשבוחנים פוליסת בריאות זה מתי התנאים משתנים. נניח שקיבלתם הצעה נהדרת לפוליסת בריאות, אך לא שמתם לב שבעוד שלוש שנים עלות הפרמיה מכפילה את עצמה. אחד הדברים הראשונים שאתם צריכים לבקש זו שקיפות מלאה לכל תקופת הביטוח.
  • אמינות ואמון – אי אפשר לעשות ביטוח אצל אדם שאתם לא מאמינים שרוצה את טובתכם. סוכן הביטוח שלכם הוא השלוחה שמייצגת אתכם למול חברות גדולות ובעלות אינטרס. אז קודם כל רצוי שיהיה אדיב, נחמד וזמין. תופעת "הסוכן המעופף" זה שנעלם אחרי שקיבל את החתימה, עלולה לסבך אתכם ולכן קודם כל בדקו שיש לכם בית וכשמדובר במקום אמין עם מוניטין וניסיון, שילחם בשבילכם ברגע האמת.

רוצים להכיר יותר טוב את פוליסת הבריאות שלכם?

צוות המומחים של המרכז הישראלי לחיסכון מאגד את אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום ביטוחי הבריאות השונים. לנו יש את הניסיון וההבנה כיצד להבין לעומק את פוליסות הבריאות הקיימות היום  והיכולת להוזיל במידת האפשר את עלויות הביטוח השונות.

לקבלת עזרה ולהוזלת מחירי ביטוח בריאות, השאירו פרטים ונציגנו ישמחו להעניק לכם את השרות הטוב ביותר לכם!

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לביטוח בריאות פרטי

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם