ניהול תיק השקעות: האם עכשיו זה הזמן להיכנס לשוק וליהנות מעליות קדימה?

פורסם:

הרבה נאמר ונכתב על מצב שוק ההון הנוכחי עקב משבר הקורונה. ביקשנו ממומחה חיסכון והשקעה של המרכז הישראלי ומנכ"ל הקבוצה מר שי לאופולד להסביר לנו, האם יש בזמן הזה גם הזדמנות להשקעה? התשובה בשורות הבאות.

הרבה שואלים אותי לאחר העליות שהיו לאחרונה אם זה הזמן להיכנס לשוק ההון כאשר הם מעודדים ממהלך העליות המרשים. העניין הוא שאף אחד לא יודע לאן ילך שוק ההון בטווח הקצר ולכן התנהגות השוק האחרונה שסיפקה "מיץ אומץ" להרבה משקיעים היא בגדר הטעייה פסיכולוגית מוכרת בה אנשים נוטים להאמין שגרף מגמה בכיוון מסוים ימשיך באותו כיוון תנועה בהמשך. זו גם אותה הסיבה בדיוק שבימים שהמחירים היו נמוכים יותר בהרבה – מרבית האנשים חיפשו איך לצאת מהשוק או להגן על עצמם בצפייה שגרף המגמה היורד ימשיך. בדיעבד – דווקא זו הייתה ( נכון לכרגע ) נקודת כניסה אידאלית הרבה יותר להשקעה בשוק ההון היות והמניות היו זולות יותר בהרבה.

כיצד מתגברים על הטעייה זו ומה הדרך הנכונה?

ראשית – על מנת להתגבר על הטיה זו – יש להכירה ולשים לב למה שעובר אצלנו בתוך הראש במצבים האלה ולפתח מיומנות השקעה במצבים אלה.
שנית השקעה לטווח ארוך תצליח אם נקפיד על מספר עקרונות שלא נציין כאן כרגע אבל כמעט כל השקעה תצליח אם נקנה במחיר הנכון.

מהו המחיר הנכון? תמיד אפשר יהיה "למצוא" מחיר נכון אבל לרוב זה יהיה חכמה שלאחר מעשה.
נצרף פה גישה למציאת מחיר נכון של שוק או של סקטור ספציפי בצורה כלכלית שהוכחה כטובה לטווח ארוך: בדיקה של סך שווי שוק המניות אל מול שווי כלכלי – מספר ששווה בערך לתוצר הלאומי הגולמי של מדינה / שוק.
אם סך שווי שוק המניות הינו פחות מהשווי הכלכלי – יש פה הזדמנות כניסה להשקעה במניות טובה יותר מאשר כניסה בשווי כלכלי מלא או כאדר נכנסים מעל השווי הכלכלי.

לטובת מדידה זו – אנו מצרפים פה קישור לאתר הקרנות המוביל מארה"ב שפיתחו כלי חינמי שכזה. – מי שמעוניין בלינק – שישלח בבקשה הודעה פרטית פה => https://bit.ly/3cbom3a

חשוב לציין – שוק יכול להיסחר מעל שווי כלכלי לתקופה ארוכה של מספר שנים אפילו ולעלות כל הזמן הזה. לכן – למשקיעים שחושבים לצאת ולהיכנס לשוק לפי פרמטר זה – מראש נציע לא לעשות כך.

כלי זה הינו כלי עזר למשקיע ולא כלי החלטה בודד. זהו אחד מיני כלים רבים אשר עוזר להבין את מצב השוק.

*מידע זה מוגש בחינם כשירות לציבור מטעם המרכז הישראלי לחיסכון.

שי לאופולד 050-3026750

מנכ"ל אר אנד די סוכנות לביטוח פנסיוני (2014) בע"מ מקבוצת המרכז הישראלי לחיסכון. בעל BA בכלכלה ומימון של המכללה למנהל ורישיון מטעם הממונה על שוק ההון הביטוח והחיסכון של משרד האוצר. במסגרת לימודי הכלכלה נחשף לתחום הביטוח והפיננסים, והבין מהר מאוד שזה התחום בו הוא רוצה לעסוק בחייו. בעשור האחרון עוסק בניתוח תיקי ביטוח ופיננסים, מה שאפשר לו להיחשף ולהכיר את קשת המוצרים והכלים בעולם הביטוח והפיננסים בפרטי פרטים. "עבורי לטפל למשפחה בתיק הביטוח והפיננסים הוא שליחות, ייעוד ולא רק עבודה".

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לניהול תיק ההשקעות שלך

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם