עובדי קבלן יהיו זכאים לקרן השתלמות

פורסם:

לאחרונה הצליחה הסתדרות העובדים החדשה – לאחר שהשביתה את המשק למספר ימים – להגיע לכמה הישגים נאים עבור עובדי הקבלן. תנאי עובדי הקבלן שהושגו במקרים מסוימים כוללים העלאת שכר, ביטוח פנסיוני וקרן השתלמות. מדובר בלא פחות ממהפכה הן בתנאים הסוציאליים והן בהתייחסות לעובדים.

למעשה, עובדי הקבלן שעד כה לא נהנו מתנאים כלל, יהיו מוצפים מאפשרויות בחירה חדשות ומבלבלות. קופת גמל תספק חיסכון ללא אלמנט ביטוחי, קרן פנסיה תספק ביטוח ביחסי עלות-תועלת מהטובים שיש, וביטוח מנהלים נשמע פשוט מצוין – עובד קבלן שקודם לדרגת מנהל? כנראה שנתחיל לשמוע בקרוב על הרבה מקרים כאלה – אך לא בטוח שה"קידום" הזה הוא הדבר האידאלי עבור כולם.

על-מנת לעזור לעובדי הקבלן, ולאזרחי ישראל לבחור קרן השתלמות בצורה נבונה רכזנו עבורכם מספר טיפים ונקודות שכדאי לשים אליהם לב.

מה לבדוק בבחירת קרן השתלמות?

  • תשואות מובילות – חשוב לבחור גוף שמציג תשואות טובות לאורך זמן. בדקו את תוצאות הקרן בתקופות של עליות ובתקופות של ירידות.
  • סטיית תקן נמוכה – סטיית תקן היא מדד לרמת הסיכון בקרן. על-פי מדד זה נוכל לבחון את תנודתיות הקרן – סטיית תקן גבוהה מעידה על תנודתיות גבוהה ולהפך.
  • דמי ניהול – דמי הניהול חשובים. בגישתנו כדאי לשלם דמי ניהול הוגנים מאשר נמוכים. מהניסיון שלנו מה שבא בזול לעתים קרובות עולה ביוקר.
  • איתנות פיננסית – חשוב שקרן ההשתלמות תנוהל על ידי גוף חזק שלא יעלם מחר. חשוב שהגוף יוכל להרשות לעצמו להעסיק את אנשי המקצוע הטובים ביותר (דמי ניהול כבר אמרנו?)
  • שירות – להערכתנו, אולי הנדבך החשוב ביותר. יש להקפיד שהגוף המנהל לנו את החיסכון ישמור על זמינות, שקיפות ושירותיות, על-מנת שנוכל תמיד לדעת עם מי מדברים, להתייעץ או לבקש פרטים בשעת הצורך.

הסיכונים בקרנות השתלמות

חיסכון מסוג קרן השתלמות הוא למעשה חיסכון צובר. בניגוד להשקעת סכום כסף חד פעמי בתחילת התקופה והמתנה לתום תקופת החיסכון לחיסכון צובר מאפיינים ייחודיים – אחד מהם הוא שכל חודש / שנה נכנסת הפקדה נוספת וסכום החיסכון גדל כל הזמן. המשמעות היא שבעצם סכום הסיכון גדל גם הוא. כאשר מתחילים מכלום, סכום החיסכון גדל מהר ובאחוזים גבוהים ביחס לסכום הראשוני. כאן ראוי להזכיר כי הכספים של קרנות ההשתלמות מושקעים בניירות ערך ורוב הקרנות מנוהלות במסלול הכללי אשר בו לרוב כ-30% במניות.

יש להבין כי גם אם בשנים הראשונות, קרן ההשתלמות הניבה תשואות נאות ורווחים גבוהים, השנה האחרונה – היא השנה החשובה ביותר והקובעת מכולם.
שנה רעה במיוחד בבורסה עלולה למחוק את הצלחות השנים הראשונות בהם הסכום הצבור היה נמוך יחסית ובמקרים מסויימים ניתן אף למשוך סכום סופי אשר יהיה נמוך מסך כל ההפקדות בשש השנים.

בישראל פעילות היום יותר מ-200 קרנות השתלמות שונות ומשונות. לבחור מכל הקרנות זו משימה לא פשוטה ורצוי להיעזר במומחה.

למומחים של המרכז הישראלי לחיסכון ידע רב וניסיון עשיר בבחירת קרנות השתלמות. פנו אלינו לתיאום פגישה.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לקרן השתלמות

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם