קרן פנסיה: רכיב ביטוח נכות יתייקר משמעותית

פורסם:

עלות הכיסוי הביטוחי באובדן כושר עבודה בקרן הפנסיה יתייקר משמעותית בעוד מספר חודשים כתוצאה מחישוב שגוי של משרד האוצר

בימים האחרונים התפרסם בערוצי התקשרות השונים כי הרכיב ביטוחי בנושא אובדן כושר עבודה בקרן הפנסיה יתייקר האופן משמעותי ויכול להגיע לתוספת התייקרות של כ – 180% והסיבה היא תמחור שגוי של האוצר. על פי הפרסומים הנחות האוצר היו שגויות ולא הצליחו לכסות את עלות הכיסוי הביטוח בקרנות הפנסיה.

כזכור, הכיסוי הביטוחי לנכות מעניק פיצוי חודשי לאדם אשר איבד את כושר עבודתו והוא זכאי לעד 75% מהשכר המבוטח. ברגע שהכיסוי הביטוחי מתייקר זה מגיע על חשבון החיסכון ופחות כסף יופנה לטובת החיסכון לגיל הפרישה.

בשנת 2013 החליטו באוצר לקצץ את עלות הכיסוי הביטוחי במקרה של אובדן כושר עבודה בכ- 60% אך פעולה זו יצרה חוסר איזון אקטוארי וחברי קרנות הפנסיה חוו בשנים האחרונות איזון אקטוארי שלילי שפגע בתשואה השנתית של הקרן. לפיכך החליטו באוצר לשנות את עלות הכיסוי הביטוחי ולייקר אותו בכך שהאיזון האקטוארי לא יפגע.

רוצים לעשות סדר בביטוחים עם מומחים?

צוות המומחים של המרכז הישראלי לחיסכון מזמין אתכם לערוך בדיקת ביטוח מקיפה הכוללת התייחסות מלאה לחסכונות הפנסיוניים שלכם ולכיסוי הביטוחי הפרטי שרכשתם. בסוף הבדיקה תקבלו חוות דעת ממומה ביטוח וחיסכון שתוכל לעשות לכם סדר בביטוחיים ולחסוך אלפי שקלים בשנה. צרו קשר עוד היום ותתחילו לחסוך.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם