שאלות ותשובות בנוגע למשיכת כספים פטורים ממס מקופות גמל

פורסם:

בסוף חודש אפריל האחרון, 24.4.2014, נכנסה לתוקפה הוראת השעה של משרד האוצר המאפשרת משיכת כספים פטורה ממס מקופת גמל מורשית וזאת במידה ולרשות החוסך עומד בקופה סכום של עד 7,000 ₪. בשורות הבאות ריכזנו עבורכם מספר שאלות ותשובות בכל הנוגע לנושא זה.

מאילו קופות גמל ניתן למשוך את הכספים וליהנות מהפטור במס?

הוראת השעה תקפה לקופות גמל לתגמולים, כלומר, קופות גמל שאינן משלמות קצבה לחוסך וקופת גמל אישית לפיצויים. הוראת השעה איננה תקפה לקופות גמל לצרכי ביטוח, לרבות, קרנות פנסיה, ביטוחי מנהלים וקרנות השתלמות. חשוב לציין שהוראת השעה תקפה לחסכונות של עד 7000 ₪, בין אם מדובר בחיסכון העומד לרשותכם בקופות גמל אחת ובין אם מדובר בסכום כולל של עד 7,000 ₪ המצוי ביותר מקופת גמל אחת.

עד מתי יהיה ניתן למשוך את הכספים וליהנות מהפטור במס?

הוראת השעה נכנסה לתוקפה בתאריך 24.4.2014, והיא תהיה בתוקף עד לתאריך 31.3.2015. לאחר תאריך זה, קופת הגמל רשאית לגבות דמי ניהול בסך 6 ₪ לחודש, וזאת בניגוד לדמי הניהול המונהגים כיום ועומדים על 1.05% מסך כך הכספים המצויים בקופה.

בואו לקבל הצעה מאיתנו - ללא עלות וללא התחייבות!

האם גם עצמאיים רשאים למשוך את כספי החיסכון בקופה וליהנות מהפטור?

הוראת השעה מתייחסת גם לכספי תגמולים במעמד של עמית שכיר וגם במעמד של עמית עצמאי.

כיצד תוכלו לדעת כמה קופות גמל עומדות לרשותכם?

בהתאם להוראת השעה של משרד האוצר, מנהלי קופות הגמל בהם קיימת צבירת כספים הנמוכה מ-7000 ₪, מחויבים במסירת הודעה לבעלי הקופה. עם קבלת ההודעה תוכלו לגשת לאתר האינטרנט של החברה המנהלת עבורכם את הקופה ובאמצעות קישור המופיע באתר תוכלו לבצע בירור בנוגע לאופן משיכת הכספים עד הסכום האפשרי למשיכה ללא תשלום מס. ברוב המקרים, משיכת הכספים מתאפשרת תוך 10 ימי עסקים.

על פי נתוני משרד האוצר, חשבונות חיסכון בהיקף של עד 7,000 שקלים מהווים כ-40% מסך כל חשבונות החיסכון באמצעות קופות הגמל. על פי הערכה זו, היקף הכספים העומד לרשות כלל ציבור החוסכים הינו כ-3 מיליארד שקלים.

מה הן האפשרויות העומדות לרשותי בנוסף למשיכת הכספים ללא תשלום מס?

כיום, בפני כל עמית חוסך בקופות הגמל עומדות מספר חלופות בנוגע לכספי החיסכון הנמוכים מ-7000 ₪. האפשרות הראשונה היא ליהנות מהטבת המס ולמשוך את הכספים ישירות אל חשבון העו"ש של העמית, אפשרות שנייה היא למזג את כספי החיסכון עם קופת גמל אחרת והאפשרות השלישית היא להותיר את כספי החיסכון בקופה הקיימת. חשוב לציין כי כספי החיסכון הניתנים למשיכה ללא תשלום מס הינם כספים המצויים בקופת גמל המוגדרת כ-לא פעילה, כלומר, כלל קופות הגמל בהן לא מופקדים כספים על ידי העמית החוסך ברמה החודשית.

יש לכם קופת גמל? בואו להשוות עם המומחים

רוצים להכיר מקרוב את מסלולי ההשקעה השונים העומדות לרשותכם בקופות הגמל המוצעות על ידי בתי ההשקעות וחברות הביטוח? רוצים לדעת איך ניתן ליהנות מיותר תשואה עתידית על הכסף שלכם? רוצים לערוך השוואת קופות גמל עם אנשי מקצוע?

זה הזמן ליצור קשר ולקבוע איתנו פגישה עוד היום וגם אתם תוכלו להתחיל לחסכון בצורה חכמה ונבונה בקופת הגמל שברשותכם.

 

המידע האמור בכתבה הינו מידע כללי בלבד ולא ישמש לקביעת החובות והזכויות על פי תנאי הפוליסה או ככלי לפרשנות. האמור בכתבה זו אינה תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לקופת גמל

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם