תוכנית חיסכון – כל משפחה ותיק ההשקעות שלה

פורסם:

המשפחה שלנו היא יחידה כלכלית לכל דבר ולא פעם אנשים מתייחסים אליה כאל "העסק הכי תובעני" בכל חודש יש הכנסות, יש הוצאות ידועות וגם כאלה בלתי צפויות. כמו כל עסק, גם הבית שלנו רוצה למקסם את מעט ההון הפנוי שיש לו, להגדיל הכנסה ובכלל לדעת שיש לו קצת בצד ליום סגריר או לאירוע חשוב.

לכל משפחה מתאים תמהיל השקעות אחר, היות ולכל משפחה תנאי פתיחה וצרכים שונים. לפני שאתם משקיעים או חוסכים, יש שלוש שאלות בסיס, שאתם חייבים לשאול את עצמכם ורצוי גם את מנהל ההשקעות שלכם.

יאיר וורד שרון, הורים לתאומים, חגגו השנה בר מצווה לילדיהם. השמחה הכפולה שהתקיימה באולם אחד, הותירה אותם עם הון פנוי מכובד. יאיר, אב המשפחה ביקש להשקיע אותו במטרה שיניב לו תשואה יפה. אז איך הכי נכון לעשות זאת ולטפל בכסף שקיבלו?

מהו התמהיל ההשקעה הנכון למשפחת שרון?

השאלה הראשונה שיש לשאול כשרוצים להשקיע או לחסוך, זה האם זהו כסף שנועד למטרה מוגדרת, דהיינו האם מדובר בהשקעה לטווח ספציפי של עוד כאיקס שנים. במידה וכן, יש לברור השקעות שיכולות להניב תשואה מקסימאלית בפרק זמן קצר.
במקרה של משפחת שרון, מדובר בהון פנוי, כך שההשקעה יכולה להיעשות לפרק זמן ארוך או בלתי תלוי. נקודת פתיחה זו מאפשרת מרחב תמרון גדול יותר וקבלת תנאי השקעה טובים יותר למשל בריבית או בדמי הניהול.

מעבר לכך, יש להבין מהו גובה הסכום והאם ניתן לחלק אותו למספר אפיקי השקעה, כך שיבנה תמהיל אופטימאלי. כאשר מדובר בכסף להשקעה פתוחה, כמו במקרה הזה, על מנת להפיק רווח גדול, ניתן לחלק את הסיכון שווה בשווה בין השקעה סולידית להשקעה נועזת יותר, בהתאמה לתמהיל המומלץ והמתאים לכם כמשפחה.
לאחר שהובנו כל המשתנים, נשאר לענות רק על שאלה אחת שקובעת אף היא מהו ניהול תיק השקעות המתאים בדיוק לכם. האם המשפחה מעוניינת להרחיב את ההכנסה הקבועה, כלומר לקבל תשואה חודשית או שהיא מעוניינת להגדיל את ההון הצטבר.

משפחת כהן לעומת זאת החלה לחסוך בכל חודש סכום כסף קבוע ללימודים של הילד, היום בן 10. לפי החישוב שלה נותרו לה עוד כ-10 שנים בקירוב, עד אשר יצטרכו לממש את הכסף והריבית הנמוכה שהיא מקבלת כרגע, מתסכלת אותם מאוד.

מהו התמהיל החיסכון הנכון למשפחת כהן?

במקרה הזה התשובה לשאלה הראשונה היא שיש מסגרת זמן קצובה ולכן חשוב לעשות מקסימום רווח בתקופה הנקובה, יחד עם זאת, היות ומדובר בכסף מטרה, חייבים לחלק את הסיכון באופן סולידי יותר, כך שסכום הבסיס ישמר ורק יגדל.
השקעה סולידית אינה חייבת להיות רק פק"מ במסגרת הבנק, בהחלט ניתן למצוא השקעות נוספות כמו תוכנית חיסכון בחברת ביטוח, ניירות ערך, אג"חים וגם השקעה של קרן כספית, קרן נאמנות המשקיעה לטווח קצר ומוגדר, באפיקים סולידיים. הקרנות הכספיות נחשבות להשקעות בעלות רמת סיכון נמוכה מכל קרנות הנאמנות. ברוב המקרים התשואה תהיה גבוהה יותר מהפיקדון הסטנדרטי בבנק.

לפני שאתם מחליטים מהי ההשקעה המתאימה למשפחה שלכם, שבו עם דף, רכזו בצורה מסודרת את התשובות לשאלות הבסיס ולאחר מכן פנו לקבל הכוונה מלאה לבניית תמהיל אופטימאלי למשפחה שלכם:

  • לכמה זמן אנחנו רוצים לחסוך, האם מדובר בכסף מטרה?
  • מהו הגובה הסכום שיש ברשותנו, האם ניתן לחלק אותו למספר מוקדי השקעה?
  • האם אנו מעוניינים בתשואה חודשית או בהגדלת הון?

 

בואו לקבל הצעה מאיתנו - ללא עלות וללא התחייבות!

תוכנית חיסכון או תיק השקעות עושים רק עם המומחים של המרכז הישראלי לחיסכון

מעוניינים לפתוח תוכנית חיסכון או תיק השקעות ורוצים להיות בטוחים שאתם עושים את הצעד הנכון? צוות המומחים של המרכז הישראלי לחיסכון ישמח להעניק לכם הכוונה מקצועית תוך מתן דגש לצרככם האישיים ולתמהיל החיסכון או השקעה המתאימים בדיוק לכם.

 

המידע האמור בכתבה הינו מידע כללי בלבד ולא ישמש לקביעת החובות והזכויות על פי תנאי הפוליסה או ככלי לפרשנות. התנאים המחייבים הם תנאי הפוליסה בלבד! האמור בכתבה זו אינו תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם.

 

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לתוכנית חיסכון

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם