תוכנית חיסכון: 6 טיפים לחיסכון והשקעה נכונה לשנת 2023

פורסם:

ביקשנו מסוכן הביטוח והפיננסים מר אלעד נגר לכתוב טיפים להצלחה עם תוכנית החיסכון והשקעה שלכם בשנת 2023. מטרת המאמר הנוכחי לתת לכם כלים מעשיים להצלחה בהשקעת הכספים הפנויים שיש לכם ושיפור תוכניות חסכונות שנכון לרגע זה כבר מנוהלים באפיקי החיסכון וההשקעה השונים בישראל.

בכל זמן נתון שוק ההון נתון לירידות ולעליות, לעיתים ישנם עליות חדות וכמובן שיש גם תקופות של ירידות חדות כמו שאנחנו בעצם חווים מתחילת שנת 2022.
לאור הירידות האחרונות מתחילת שנת 2022, שואלים אותי לא מעט שאלות שחוזרות על עצמן :
"מה יהיה עם הבורסה?"
"האם כדאי להשקיע עכשיו?"
"האם כדאי לי לבצע שינוי מסלול בקרן הפנסיה, בקרן השתלמות ובקופת הגמל?"

תוכנית חיסכון והשקעה 2023: איך עושים את זה נכון?

התשובה לשאלה הזו היא מאוד פשוטה!

לכן הכנתי לכם 6 טיפים שיעזרו לכם להצליח בחיסכון והשקעה שלכם:

טיפ ראשון – טווח חיסכון והשקעה: לכל מי שמתכוון להשקיע לטווח של שנה-שנתיים אני אומר שההשקעה היא לא עבורו היות ובטווח הקצר אין סיבה לסכן את הכספים בשוק ההון. השקעה נכונה היא בניית תוכנית חיסכון עם כספים שלרוב לא נצטרך אותם לתקופה בינונית ארוכה, שלא נצטרך לעקוב אחר ההשקעה באופן יום יומי גם בימים של ירידות חדות כך שנוכל גם לישון טוב בלילה בידיעה שהחיסכון שלנו נמצא במסלול המתאים.

הטיפ השני- תכנון נכון: מתכננים את ההשקעה בהתאם לבירור צרכים מקיף, אישי ומותאם במיוחד עבורנו. לכל משקיע יש את הניסיון והעבר שלו עם שוק ההון לכן חשוב שתשקפו ותשתפו את איש המקצוע שלכם במטרו והחלומות שלכם.

הטיפ השלישי – בקרה: בכל פעם שנדמה לנו שההשקעה לא מניבה עבורנו רווחים בהתאם לציפיות שלנו, צריכים לחזור אחורה להגדרות ולבחון האם ישנם שינויים בשוק שלא צפינו אותם ושאינם עומדים בקנה אחד עם המטרות הסופיות שלנו. במידה וצריך לבצע התאמות להשקעה, בין אם בשינוי מסלול, הפקדת כספים נוספים וכו'.

הטיפ הרביעי – סבלנות והתמדה: כל השקעה טומנת בתוכה איומים והזדמנויות. כפי שציינתי בתחילת המאמר השוק הוא עניין של מחזוריות, ביקוש והיצע, בדרך יהיו עליות וגם ירידות, אין צורך לעקוב אחר ההשקעה כל יום/שבוע וחודש לעיתים זה יוצר יותר נזק מאשר תועלת.

הטיפ החמישי – תתייעצו עם איש מקצוע: איש המקצוע הוא איש אמונכם, ככל שתשתפו אותו יותר, ידע כיצד להכווין אתכם ולתת לכם את הכלים הנכונים להצלחה.

הטיפ השישי – שליטה באמוציות: בואו נסכים כי הרוב המוחץ של המשקיעים לרוב יפעלו באופן אמוציונלי ולא רציונלי והם הראשונים שבדרך כלל יפגעו בזמן שיש ירידות בשוק כיון שהם הראשונים שיבצעו שינוי בתוכנית החסכון בין אם בשינוי מסלול השקעה או לחילופין ימשכו הכספים לחשבון העובר ושב.

"בכל זמן נתון יהיו איומים וגם הזדמנויות, את האיומים בדרך כלל יותר קל לנו לצפות שאלתם את עצמכם מדוע את ההזדמנויות קשה לנו יותר לזהות?"

אני מזמין אתכם לפנות אליי במידה ואתם מעוניינים לדעת היכן כדאי לנהל את הכספים שלכם ובאיזה מוצר כדאי להשקיע, בהתאם לצרכים למטרות והשאיפות והחלומות שלכם.

האמור במאמר זה אינו מהווה ייעוץ פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם ואין באמור משום הבטחת תשואה או רווח. אין לראות במאמר זה ובמידע ו/או הניתוח הכלולים בו הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה של ביטוח ו/או החזקה של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים.

שי לאופולד 050-3026750

מנכ"ל אר אנד די סוכנות לביטוח פנסיוני (2014) בע"מ מקבוצת המרכז הישראלי לחיסכון. בעל BA בכלכלה ומימון של המכללה למנהל ורישיון מטעם הממונה על שוק ההון הביטוח והחיסכון של משרד האוצר. במסגרת לימודי הכלכלה נחשף לתחום הביטוח והפיננסים, והבין מהר מאוד שזה התחום בו הוא רוצה לעסוק בחייו. בעשור האחרון עוסק בניתוח תיקי ביטוח ופיננסים, מה שאפשר לו להיחשף ולהכיר את קשת המוצרים והכלים בעולם הביטוח והפיננסים בפרטי פרטים. "עבורי לטפל למשפחה בתיק הביטוח והפיננסים הוא שליחות, ייעוד ולא רק עבודה".

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לתוכנית חיסכון

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם