תופעה: נגיף הקורנוה מזעזע את שוק ההון

פורסם:

ירידות השערים בשווקי העולם ממשיכים לזעזע את שוק ההון העולמי ואת השוק המקומי בפרט. ביקשנו ממר שי לאופולד מנהל השקעות ותיק סקירה מקצועית אודות התופעה.

שוב אנו עדים לירידות שערים חדות בבורסות בעולם והפעם בשל חוסר וודאות מנגיף הקורונה. החל מספקולציות על תכנית יזומה מראש שנועדה לדילול אוכלוסין מכוון ועד לחששות/עדויות אמתיות על ירידה אמתית בטיסות, בתיירות, בעיות בייצור במפעלים ובאספקת סחורה – כיום אנו בשלב של חוסר וודאות גבוה- פנינו לאן?


האם הרע מכל עוד לפנינו ותוך פחות משנה נמצא את עצמנו חיים במציאות שקיימת רק בסדרות טלויזה אקופליפטיות כמו המתים המהלכים? ( walking dead ) או שחודש קדימה נגלה שהכל בסדר וממשיכים כרגיל?

לרוב – התשובה נמצאת איפשהו באמצע אבל לכיוון הסיום החיובי של הפרשה הנוכחית.

לחצו כאן והצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק – טיפים בנושא פיננסים חסכונות ביטוחים פנסיה והשתלמות

אבל בינתיים – בתקופת חוסר הוודאות אנו רואים ירידות מאוד חדות במחירים של נכסים פיננסיים ושומעים על פדיונות בהיקפים גבוהים. כל חוסך אשר חרד לגורל כספו היה רוצה לראות את הפרק הנוכחי של הירידות מסתיים מהר ואת הצבע הירוק חוזר למסכי הבורסות.
בתקופות שכאלה מרבית החוסכים עושים טעויות בלתי הפיכות בנוגע לכספים שלהם, זאת בגלל חוסר הניסיון והיעדר הכוונה מקצועית.

לפני שבועיים לערך פנה אלי רופא בכיר באחת המרפאות בארץ שחסך דרכנו בפוליסת חיסכון למעלה ממיליון ש"ח, מתוכם כ 150,000ש"ח הם רווח חייב במס בעת המשיכה והביע את החשש שלו לירידות בעיקר בגלל שהוא במו"מ לרכישת דירה. מצד אחד – אם ימשוך ולא תהיה עסקה – שילם מס של עשרות אלפי שקלים לחינם, מהצד השני – ימשיך להיות מושקע – יכול להישחק בגלל ירידות – דווקא קרוב לרגע שזקוק לכספים.
הרופא היקר קיבל ממני פתרון שיאפשר לו ליהנות מכל העולמות – כספו לא ישחק במידה ויהיו ירידות (והנה – יש ירידות) והוא לא ישלם מס גבוה עד שיחליט להשתמש.

נקודות אור אפשריות:

ישנה חברת תרופות אמריקאית שלפחות לפי דיווחים של CNN נראה כי בחזקתם תרופה לקורונה. מניית חברה זו זינקה במסחר למעלה מ 3.5% ביום בו כל הבורסה ירדה מעל 3%.

השקעה בנכסים אלטרנטיביים מניבה תשואה קבועה מדי חודש ללא קשר לעליות או ירידות בשוק ההון. נכון לשלב השקעה כזו בחלק מסך תיק ההשקעות.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם