ביטוח אובדן כושר עבודה, עיסוקי או מקצועי?

פורסם:

ביטוח אובדן כושר עבודה נועד על מנת להבטיח למבוטח קצבה חודשית, במקרה שאיבד את יכולת ההשתכרות שלו עקב מחלה, תאונה או כל מה שמונע מאדם לעבוד. מדובר בכיסוי חשוב מאין כמוהו, בעיקר שאדם או משפחה מסתמכים על ההכנסה ולא יכולים להסתדר בלעדיה.

דווקא בגלל חשיבותו מומלץ לקחת עוד רגע, להבין לעומק מה מציעים לנו ועל מה אנו חותמים, אחרי הכול מדובר בעתיד שלנו.

ההבדל העיקרי בין ביטוח מקצועי לביטוח עיסוקי

בגדול, כשאדם עושה ביטוח מקצועי, הוא למעשה מבטח את יכולתו לעבוד במקצוע שלו. כלומר, המקצוע שלו הופך בדרך מסוימת להיות הזהות שלו והוא זכאי לפיצוי רק אם וכאשר יוכח שאינו יכול לעסוק בו. היות ומדובר בביטוח מאוד נקודתי, בדרך כלל מי שעושה אותו הם אנשים שהקדישו את חייהם להתמקצעות כמו מוזיקאים, רופאים וכדומה.

ביטוח עיסוקי לעומת זאת מתייחס באופן כללי לחוסר יכולת להשתכר במקצוע שתואם את יכולתו באופן סביר. כך למשל, אדם שלא יכול לעסוק בפועל בתחום אך יכול ללמד ולהשתכר כמעט באותה רמת שכר, לא תמיד יהיה זכאי לפיצוי מלא.

בהקשר זה, חשוב להבין האם הפוליסה שעשינו מציעה לנו כיסוי מורחב או רגיל. כיסוי רגיל זהו הכיסוי הסטנדרטי אשר מזכה בפיצוי, במקרה שהמבוטח איבד 75% מינימום, מיכולת ההשתכרות שלו (כנהוג בחוק בישראל ) ואילו כיסוי מורחב הוא מאין השלמה לפוליסה זו מה שמבטיח פיצוי כלשהו, גם במקרים בהם יש הפחתה בשכר, אם נחזור לדוגמת המלמד וניקח רופא לשם השווא, היות והוא לא מנתח יכולת ההשתכרות שלו הופחתה, אך לא נעלמה כליל ולכן במידה ויש לו ביטוח מורחב, הוא יהיה זכאי לגובה פיצוי.

כמו כן, גם ירידה בהיקף שעות העבודה או חוסר יכולת לעבוד מספר שעות זהה למה שהיה בעבר, נלקח בחשבון בכיסוי מורחב ויכול להיכלל תחת הגדרת הזכאות לפיצוי.

צרו קשר לקבלת הצעה משתלמת במיוחד לביטוח אובדן כושר עבודה >>

איך מחשבים את הפיצוי?

גם פה יש לשים לב למה שכתוב בפוליסה וממה נגזר הפיצוי. מהו גובה התשלום לו זכאי המבוטח וכיצד הוא מחושב , לדוגמא, אם כתוב בפוליסה שסכום הפיצוי ייגזר מהשכר של ארבעת החודשים האחרונים, אך המבוטח לא עבד 3 חודשים מתוך ה4 זה עלול לפגוע באופי הפיצוי. אלמנט נוסף שיש לשים אליו לב זו תקופת ההמתנה, כמה זמן אדם צריך לא לעבוד, על מנת להיות זכאי לפיצוי והאם התשלום ניתן לו רטרואקטיבי, מה שקרוי בשפה המקצועית פרנצ'זה (נספח לפוליסה המתייחס לתחילת מועד התשלום, לאחר הוכחת חוסר השתכרות).

בואו לקבל הצעה מאיתנו - ללא עלות וללא התחייבות!

ביטוח אובדן כושר עבודה עושים רק עם המומחים של המרכז הישראלי לחיסכון

צוות המומחים של המרכז הישראלי לחיסכון ישמח לענות לכל השאלות הללו. תוכלו לקבל מענה כאשר תשבו מול איש מקצוע של המרכז הישראלי לחיסכון שייבחן את הפוליסה באופן ספציפי ויסביר לכם סעיף, סעיף. ויעזור לכם לבחור את ביטוח אובדן כושר העבודה הטוב ביותר במחיר הכי נמוך בישראל.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לביטוח

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם