העברה בין דורית: חשוב יותר ממה שחשבתם!

פורסם:

כשאתם בוחרים במכשיר חסכון או השקעה באפיקים הפנסיוניים/פיננסיים שלכם, כדאי לכם לקחת בחשבון את הנושא הכל כך חשוב של העברה בין דורית, שלעיתים נדמה לי שרבים כנראה לא מייחסים את החשיבות הראויה.

העברה בין דורית מתייחסת למצבי קיצון שלא תמיד נעים לנו לעסוק בהן: מוות או מה שיקרה אחריו, אך יחד עם זאת חשוב להדגיש כי תכנון נכון של העברה בין דורית יעניק לכם ולבני משפחתיכם המון שקט נפשי, יותיר למוטבים שלכם יותר כסף בכיס והכי חשוב יוכל לתת עתיד טוב לילדיכם ולבני משפחותיכם.

החלטתם לבצע השקעה עם סכום כסף לא מבוטל שעמלתם וחסכתם לאורך כל השנים, בחרתם את הגוף המנהל, אך האם חשבתם על היבט המיסוי של המכשיר בו אתם חוסכים? האם ציינתם במפורש מי יהיו המוטבים חלילה בקרות מקרה מוות? והאם המדינה תשתתף איתכם יחד ברווחים מכספים האלו בעתיד?

מדוע כדאי לכם לעדכן מוטבים בתוכניות החיסכון?

ראשית חשוב להדגיש כי עדכון מוטבים איננה חובה אלא זכות שקיימת לכם החוסכים לקבוע מי יהיה זכאי לקבל את הנכסים הפנסיוניים/פיננסיים "לאחר לכתם".

בדרך כלל המוטבים נקבעים עם פתיחת תוכנית החסכון וניתן בכל שלב לבצע שינויים ללא מגבלה במילוי טופס מתאים מומלץ בשיתוף עם איש מקצוע. כדאי מאוד להימנע מהגדרות כלליות כגון "יורשים חוקיים", "אישתי" וכו.. שכן ניתנות לפרשנות וכך הדברים נגררים לבתי משפט, שלוקח הרבה זמן ואף גורם להוצאות משפטיות מיותרות ולא מעט עוגמת נפש במשפחה, דבר שהמוטבים והיורשים האהובים שלכם בהחלט ירצו להימנע ממנו. במידה ולא מונו מוטבים, ישולמו הכספים על פי צו ירושה או צו קיום צוואה.

*יש לשים לב כי חלוקת הכספים יכולה להיות לפי חלקים או לפי אחוזים אך שווה ל 100%.

מהם האופציות בעומדות בפני המוטבים והיורשים בעת משיכת הכספים בהעברה בין דורית?

קופת גמל להשקעה – ניתן למשוך את הכספים בצורה הונית עם מס רווחי הון של 25% או לחילופין ניתן להעביר את כספי קופת גמל להשקעה על שמות המוטבים ללא אירע מס כאשר ההטבה הינה במידה ותמשכו את הכספים בצורה קצבתית תהנו מפטור ממס רווחי הון.

קופת גמל – במקרה של קופת גמל בהעברה בין דורית כספי קופ"ג במשיכה חד פעמית הכספים יהיו פטורים במלואם ממס רווחי הון, במידה והמוטבים יעבירו את הכספים על שמכם ובעתיד ירצו למשוך אותם בצורה הונית, יאלצו לשלם מס רווחי הון בגובה 25%, במידה ותמשכו את הכספים בצורה קצבתית תהנו מפטור ממס רווחי הון.

קופת גמל לפי תיקון 190 – במקרה של כספים שמקורם הינו לפי תיקון 190 יש לשים לב כי במקרה והחוסך הלך לעולמו לפני גיל 75 הכספים יהיו פטורים ממס רווחי הון, אך במידה והחוסך הלך לעולמו אחרי גיל 75 הכספים יהיו חייבים במס רווחי הון בגובה 15% נומינלי. במקרה של העברה בין דורית ומשיכת הכספים בצורה קצבתית ייהנו המוטבים מפטור מלא ממס רווחי הון.

קרן השתלמות – במקרה של קרן השתלמות ישנה "לקונה"בחוק, כך שמומלץ להתייעץ עם איש מקצוע כיצד יש להתנהל במקרה זה בהיבט של מיסוי. נכון לימים אלו לא ניתן לבצע בחשבון קרן ההשתלמות כל שינוי מבלבד ביצוע משיכה לחשבון העו"ש.

קרן פנסיה – קרן פנסיה הינו מכשיר חסכון ארוך טווח שמטרתו להגן עליכם במקרה של אובדן כושר עבודה ומעניק כיסוי במקרה פטירה לשארים שלכם ומעניקה לכם תשלום קצבה בהגיעכם לגיל פרישה.

שארים הינם בן/בת זוג בצורת קצבה לכל ימי חייהם ולילדים עד גיל 21. על פי תקנות מס הכנסה, תשלום קצבה לשאירים מקרן פנסיה או פוליסת ביטוח מנהלים חייבת במס.

פוליסת חסכון פיננסית – פוליסת חסכון פיננסי הינו מכשיר חסכון המהווה אלטרנטיבת השקעה עבור הכספים הפרטיים שלנו, גם במקרה זה חשוב מאוד למנות מוטבים בצורה מסודרת עם פתיחת החשבון. במידה ולא מונו מוטבים, במקרה פטירה המוטבים יהיו יורשיו החוקיים של הנפטר. מס רווחי הון מתבצע אך ורק ביום פדיון הכספים ויעמוד בגובה 25%

בואו לקבל הצעה מאיתנו - ללא עלות וללא התחייבות!

מעוניינים לעשות סדר בהעברה בין דורית לחסכונות שלכם?

אני מזמין אתכם לפנות אליי על מנת לקבל תמונת מצב עדכנית בתיק הפנסיוני שלכם ובחיסכון הפרטי. יחד נבחן האם הכספים מנוהלים נכון, כמה כסף באמת חסכתם עד כה, מהם דמי הניהול שאתם משלמים והאם הם הוגנים ונבצע התאמות בהתאם לאופי שלכם ולשאיפות שלכם לעתיד כלכלי מבטיח!

האמור במאמר אינו מהווה ייעוץ פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם ואין באמור משום הבטחת תשואה או רווח. אין לראות במאמר זה ובמידע ו/או הניתוח הכלולים בו הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים ו/או השקעת כספים בפיקדונות כלשהם או המלצה להשקעה באפיקים ספציפיים כלשהם. האמור לעיל אינו מתיימר להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע זה או אחר. המידע האמור במאמר לעיל הינו נכון למועד פרסומו ועשוי להשתנות מעת לעת.

שי לאופולד 050-3026750

מנכ"ל אר אנד די סוכנות לביטוח פנסיוני (2014) בע"מ מקבוצת המרכז הישראלי לחיסכון. בעל BA בכלכלה ומימון של המכללה למנהל ורישיון מטעם הממונה על שוק ההון הביטוח והחיסכון של משרד האוצר. במסגרת לימודי הכלכלה נחשף לתחום הביטוח והפיננסים, והבין מהר מאוד שזה התחום בו הוא רוצה לעסוק בחייו. בעשור האחרון עוסק בניתוח תיקי ביטוח ופיננסים, מה שאפשר לו להיחשף ולהכיר את קשת המוצרים והכלים בעולם הביטוח והפיננסים בפרטי פרטים. "עבורי לטפל למשפחה בתיק הביטוח והפיננסים הוא שליחות, ייעוד ולא רק עבודה".

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לחיסכון פנסיוני

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם