חיסכון לדירה – הדרך להגשמת חלום הדירה

פורסם:

השיח הציבורי כיום בנושא הדיור אינו יורד מהפרק. מחאת הדיור – צדק חברתי – שפרצה ב-2011 נבעה מעליית מחירי דירות בישראל. בין השנים 2007-2021 מחירי הדירות בארץ עלו בעשרות אחוזים מה שהפך את ישראל לשיאנית במספר המשכורות הדרושות לצורך קניית דירה (בין 130-180).

זוגות צעירים רבים חוששים – ובצדק! – שהחלום על דירה פרטית משלהם עלול לא להתגשם. האם כך הוא המצב? או שרק הייאוש מתג המחיר במודעה היפה מונע מאיתנו להאמין שנוכל לקנות דירה משלנו בעתיד הנראה לעין. רכישת דירה היא המטרה החשובה ביותר בעיני זוגות צעירים רבים ובעלת ערך רב מבחינה כלכלית ורגשית ולכן היא גם מלווה בלחץ כבד ובחשש רב. חשוב להקפיד שהתהליך יבוצע בצורה נכונה, הרי יש לנו את החזון, עכשיו נשאר רק למצוא את הדרך להגשמת המטרה – רכישת דירה.

כמה צריך לחסוך לקניית דירה?

ראשית נבין מהו ההון האישי אותו אנו נדרשים להציב כדי שנוכל להיות זכאים להלוואת משכנתא לצורך קניית דירת חלומותינו. כיום, הבנקים מגבילים את הסכום שניתן לקבל כהלוואת משכנתא והשיעור הממוצע עומד על 70% מערך הדירה, לכן אנו נדרשים להציב הון אישי העומד על 30%.

לפני התחלת תוכנית חיסכון – מיפוי מצב קיים

הדרכים לקניית דירה הן רבות ומגוונות אך הבסיס המשותף לכולן הינו ההון שהצלחנו לצבור עד לקבלת ההחלטה לקנות דירה. לפני, נחליט באיזו דרך אנו רוצים לחסוך, נבצע סריקה של כל הכספים העומדים לרשותנו: חיסכון בבנק (פק"מ), תוכנית חיסכון בחברת ביטוח, קופות גמל ועוד. לאחר סיכום כל הסכום נדע כמה נשאר לנו לחסוך עד שנוכל להגיע לבנק ולבקש הלוואת משכנתא.

בואו לקבל הצעה מאיתנו - ללא עלות וללא התחייבות!

איך חוסכים לדירה?

אחרי שאספנו את כל הכספים העומדים לרשותנו (ובחרנו כמובן לא למשוך מקופת גמל ישנה) אנו יכולים לחשב כמה נשאר לנו לחסוך. את הסכום שנותר נחלק בסכום אותו אנחנו רוצים לחסוך חודש בחודשו ונגיע למספר החודשים שנותר לנו לחסוך. אם מספר החודשים שנתקבל גבוה ממה שציפינו יש לכך שתי סיבות: הדירה יקרה מידי או שצריך לחסוך יותר כל חודש.

לקבלת הצעה משתלמת במיוחד לחיסכון לדירה – לחצו כאן >>

נכון, המצב כיום לא קל ומרביתנו חיים מהיד לפה אך אם נתבונן בטבלת ההוצאות וההכנסות שלנו נגלה שלפעמים יש דברים חשובים יותר. בתרבות השפע של היום עם כל הפרסום והשיווק שעוטף אותנו, לפעמים קשה שלא להתפתות לרכב חדש, חופשה חלומית ושלל פיתוים המוצגים לנו בכל מקום. לכן הפתרון הטוב ביותר הוא – תוכנית חיסכון לדירה. אנו חייבים להבין שחיסכון הוא הוצאה קבועה ולא משתנה, הוא תמיד יהיה שם ממש כמו המיסים שמורידים לנו בתלוש המשכורת כל חודש. ולכן, הוא לא ניתן לביטול.

לפיכך תוכנית חיסכון בחברת הביטוח היא הדרך הטובה ביותר לחיסכון מסוג זה, הסיבה שבחרנו לציין זאת היא בגלל שלושת העקרונות החשובים בחיסכון: התמדה, הפרדה מהתנהלות יומיומית (עו"ש) ואפקט הריבית דריבית.

  • התמדה הוראת קבע בחשבון תקבע עובדה והוצאה קבועה – החיסכון לא ניתן לביטול. אם יש צורך בתזרים מזומנים יש לקצץ בהוצאות אחרות.
  • הפרדה מהעו"שמאוד קשה שלא להתפתות למשוך תוכנית חיסכון – לאנשים שקשה להם לעמוד בפיתוי יש את תוכניות החיסכון בחברות הביטוח
  • ריבית דריבית הריבית שנקבל יכולה להיות קבועה או משתנה, נמוכה או גבוהה, אך העיקרון המשותף לכולם הוא קבלת ריבית מכל סוג שהוא על הכספים שנחסוך, כך שבסופו של דבר נצמצם את תקופת החיסכון.

איזו תוכנית חיסכון מומלצת ביותר לרכישת דירה?

לאחר שהבנו שאנו זקוקים לתוכנית חיסכון לדירה, השאלה שנשארה פתוחה היא באיזו תוכנית לבחור? השוק כיום מוצף בשלל תוכניות חיסכון מגוונות, מתוכניות חיסכון בבנק ועד לתוכניות חיסכון בחברת ביטוח. את הבחירה בתוכנית הטובה ביותר נשאיר למומחים הפיננסים.

חיסכון לדירה עושים רק עם המומחים

צוות המרכז הישראלי לחיסכון ישמח לעשות כל שביכולתו על מנת שתגשימו חלום זה, חלומכם הוא עבודתנו ולפיכך נעשה הכול להגשמת חלון רכישת הדירה. פנו אלינו עוד היום ותתחילו לחסוך נכון.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לכללי

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם