טיפים חשובים לפני שחותמים על ביטוח משכנתא

פורסם:

היקף המשכנתאות שניתנו בשנת 2021 ממשיך לשבור שיאים חדשים ומתחילת השנה היקף סך ההלוואות למשכנתא ממשיך באותה מגמה. קניתם בית חדש? מזל טוב!!! צריכים לעשות ביטוח משכנתא? קבלו טיפים שיעזור לכם לחסוך בעלויות וימנעו מכם לעשות טעויות שיעלו לכם הרבה כסף.

אז קניתים את הנכס שלכם, בהחלט צעד חשוב ומשמעותי עבורכם. אנחנו משוכנעים שעברתם תהליך ארוך ומרגש. לעיתים מדובר בתהליך מייגע באיתור הנכס המיוחד שהכי מתאים לכם, גיוס הון עצמי, ריצות בין הבנקים השונים, התייעצויות עם אנשי מקצוע וחברים קרובים, למדתם המון מונחים חדשים שהיו "שפה סינית" כמו ריבית פריים, ריבית שפיצר, הלוואת בלון, מדד תשומות הבנייה וכו… וכל זאת על מנת להשיג את התנאים הכי טובים שיכולים להיות למען העתיד שלכם.

אך לאחר כל התהליך המייגע הזה האם בחנתם באמת היכן כדאי לכם לעשות את ביטוח המשכנתא שלכם?

מהו למעשה ביטוח משכנתא?

קודם כל חשוב שתדעו כי ביטוח משכנתא הוא למעשה ביטוח שנועד להגן עליכם במקרה בלתי צפוי, קטסטרופה, חלילה מקרה מוות של הלווים והוא נדרש על פי חוק לכל מי שרכש דירה ונוטל משכנתא.

ממה מורכבת עלות ביטוח המשכנתא?
עלות הביטוח מורכבת מסך גובה המשכנתא שנטלתם מהבנק ולוקחת בחשבון את המין הלווים, את הגיל שלכם, את המצב הבריאותי (מעשנים משלמים הרבה יותר! אולי תפסיקו כבר? 😊) וכמובן הצהרת בריאות שעליכם לעבור.

האם העלות החודשית קבועה?
התשובה היא בהחלט לא! מחיר ביטוח המשכנתא מתעדכן אחת לכל שנה והוא צמוד למדד.

לצערנו אנו נתקלים בהמון מקרים בהם זוגות צעירים שפשוט לא עושים שיעורי בית ועושים את ביטוח המשכנתא שלהם דרך הבנק מבלי לבחון את הפרמטרים שמותאמים להם ובכך משלמים מחיר יקר מאוד!!!

מה חשוב לקחת בחשבון?
ביקשנו ממומחה ביטוח המשכנתא שלנו אלעד נגר לערוך בשבילכם מספרים טיפים חשובים שאתם חייבים לקחת בחשבון לפני שאתם חותמים על ביטוח המשכנתא שלכם:

• הבנק לא "חבר" שלכם ואתם כנראה תשלמו לו מספיק לאורך חיי המשכנתא, משמע, ביטוח לא עושים דרך הבנק אלא רק דרך איש מקצוע.
• יש לבחון מספר הצעות, את עלות התשלומים לאורך השנים ואת הסך ההחזר הכולל.
• בטח תתפלאו לדעת שהעלות הזולה ביותר לעיתים עלולה להיות היקרה ביותר!
• העלות החודשית משתנה כל שנה וצמודה למדד.
• במידה ועשיתם ביטוח משכנתא לפני שנת 2018, בהכרח תוכלו לחסוך לא מעט כסף בשל תעריפי ביטוח מופחתים שקיימים כיום.
• השוק כיום מאוד תחרותי כדאי לבחון אלטרנטיבות שונות כל מספר שנים.
• חשוב לעשות ביטוח חיים מרגע שרכשתם דירה גם אם לא נטלתם עדיין משכנתא, ברגע שקניתם נכס אוטומטית נוצרה לכם התחייבות, כך שחלילה במקרה קטסטרופה(מוות של אחד מבני הזוג) בן הזוג שנותר בחיים יהיה מכוסה.
• יש לבחון קבלת הנחות/הטבות לפוליסה הקיימת דרך הסוכן וחברת הביטוח.
• חשוב מאוד שתשמרו על הבריאות שלכם – כל זאת על מנת שתוכלו לשדרג את הפוליסה שלכם ואת העלות החודשית.

אז אם אתם רוצים כבר להתחיל לחסוך בעלויות הביטוח שלכם, אתם מוזמנים לפנות אלנו ומומחה ביטוח המשכנתא ישמח לעמוד לשרותכם.


האמור במאמר אינו מהווה ייעוץ פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם ואין באמור משום הבטחת תשואה או רווח. אין לראות במאמר זה ובמידע ו/או הניתוח הכלולים בו הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים ו/או השקעת כספים בפיקדונות כלשהם או המלצה להשקעה באפיקים ספציפיים כלשהם. האמור לעיל אינו מתיימר להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע זה או אחר. המידע האמור במאמר לעיל הינו נכון למועד פרסומו ועשוי להשתנות מעת לעת.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לביטוח משכנתא

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם