פנסיה חובה לעצמאים 2018: כל מה שחייבים לדעת!

פורסם:

עולם הפנסיה לעצמאים מהווה שיח ציבורי אדיר בשנים האחרונות במיוחד נוכח העובדה שכיום יותר מ10% מציבור העובדים בישראל הם עצמאים. עם הנתון הזה משרד האוצר מתמודד בדרכים להגביר את המודעות לחשיבות החיסכון וכן, חשיבות הכיסוי הביטוחי לקהל העצמאים

עד לשנת 2017 עוסק עצמאי לא היה מחויב להפריש לטובת חיסכון פנסיוני כמו שכיר (פנסיית חובה משנת 2008). המצב יצר פער אדיר בין עובד שכיר לעצמאי. עצמאי אשר מעסיק עובדים מחויב על פי חוק פנסיה חובה להפריש לעובד, אך למעסיק עצמו לא היתה חובה להפריש על עצמו (הזוי). עצמאי עם מודעות חיסכון ומעטפת ביטוחית היה רוכש על פי שיקול דעתו ונהנה מהטבות מס ואילו קהל עצמאים אחר לא דאג אפילו להפרשה מינימלית לגיל הפרישה.

משרד האוצר שם לזה סוף! משנת 2017 יש חובה להפריש לחיסכון לגיל פרישה גם לעצמאי.

פנסיה לעצמאים: כל מה שצריך לדעת!

הבנו שמעתה חייבים להפריש לטובת חיסכון לגיל השלישי. כמה צריך ואיך עושים זאת? בשורות שלפניכם:

איזה עצמאי פתור מחיסכון לפנסיה?

חוק פנסיית חובה לעצמאי חייב אתכם העצמאי בחיסכון אך פותר קבוצת עצמאים מעל גיל 60, עצמאי מתחת לגיל 21 ועצמאי שאין לו יותר משישחה חודשים של עבודה בשנת המס הנוכחית.

בואו לקבל הצעה מאיתנו - ללא עלות וללא התחייבות!

מה העונש למי שלא מפקיד לפנסיה לעצמאים?

משרד האוצר מטיל קנס על העצמאי שלא יפריש לטובת החיסכון לפנסיה. גובה הקנה הוא 500 ש"ח אך העונש האמתי הוא אי החיסכון לגיל הפרישה ואי קבלת הטבות המס הנלוות להפקדה לטובת החיסכון.

כמה צריך להפקיד לפנסיה לעצמאים?

לפי הודעת משרד האוצר קיימות שתי מדרגות ההבדל הוא בגובה הרווח של העצמאי. החישוב מתייחס לגובה השכר הממוצע במשק. נכון לכתיבת שורות אלה גובה השכר הממוצע במשק עומד על 9,802 ש"ח לכן חלוקת המדרגות לטובת הפקדה לפנסיה לעצמאים הן:

עד גובה שכר (רווח חודשי) של עצמאי 4,901 ש"ח – יהיה חייב העצמאי להפריש לפחות 218.09 ש"ח כל חודש (מהווה 4.45% מהשכר).

מעל שכר זה ועד לשכר הממוצע במשק מחויב העצמאי להפקיד מינימום 1,230.15 ש"ח כל חודש (מהווה 12.55%מהשכר).

בכל מקרה מומלץ מאוד לברר את גובה ההפקדה מול רואה החשבון המטפל בענייני המיסוי של העסק.

הפקדה לקרן השתלמות לעצמאי- מהי?

בנוסף לחיסכון לפנסיה ישנו חיסכון כדאי מאוד לעצמאים – קרן השתלמות. מכשיר חיסכון זה מעניק פטור ממס על הרווחים לחסוך העצמאי ומהווה הטבות מס משמעותיות לחסוך.

מעוניינים להפקיד ולעשות סדר בכל נושא החסכונות לקראת סוף שנה?

צוות המומחים של המרכז הישראלי לחיסכון בעל ניסיון עשיר בנושא החסכונות והמעטפת הביטוחית מעניק לכם קהל העצמאים אפשרות לקבל הכוונה מקצועית אישית בכל הקשור להטבות המס בהפקדות סוף שנה לחסכונות פנסיוניים.

צרו איתנו קשר ונשמח לעזור.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לקרן פנסיה

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם