קופת גמל – השוואה נכונה לבחירת קופה מתאימה

פורסם:

כל חוסך בקופת גמל מעוניין שקופת הגמל שלו תניב את התשואה הגבוהה ביותר בעלות הנמוכה ביותר, אך חשוב לא פחות להתאים את ניהול קופת הגמל לצרכיו האישיים של כל חוסך. חיסכון בקופת גמל למטרת פרישה או כתכנית חיסכון עצמאית לכל מטרה – כפי שהיה נהוג בעבר – מנוהלת בשוק ההון ומזכירה בצורתן קרן השתלמות המנוהלת על די בית השקעות או חברת ביטוח. בשונה מקרן השתלמות -נזילה לאחר 6 שנים – חיסכון בקופות גמל היא לתקופה בינונית או ארוכת טווח. לפיכך, בחירה של קופת גמל שונה מבחירת קרן השתלמות.

תשואות דצמבר 2016

נתונים מרכזים 12 חודשים ממוצע 3 שנים ממוצע 5 שנים
פסגות גדיש כללי
הראל גמל לגילאי 50 עד 60
אקסלנס גמל
מגדל לתגמולים ולפיצויים כללי 1.10% 3.28% 5.38%
מיטב דש גמל כללי 1.19% 3.62% 5.88%
ילין לפידות קופת גמל מסלול אג"ח עד 25% מניות 4.09% 4.69% 6.68%
אלטשולר שחם גמל כללי
אי.בי.אי תגמולים ופיצויים כללי
נתונים מרכזים 12 חודשים ממוצע 3 שנים ממוצע 5 שנים
אקסלנס גמל אג"ח עד 15% מניות 0.87% 3.26% 4.73%
אלטשולר שחם גמל להיט קלאסי
מיטב דש גמל לבני 60 ומעלה 1.29% 3.22% 4.57%
הראל גמל מסלול אג"ח עד 10% מניות 2.64% 3.15% 4.98%
ילין לפידות קופת גמל מסלול אג"ח 3.33% 4.07% 4.79%
אי.בי.אי תגמולים ופיצויים אג"ח ועוד
פסגות גדיש אגח עד 10% מניות 1.27% 2.95% 4.46%
מגדל לתגמולים ולפיצויים אג"ח עד 10% מניות 1.34%
נתונים מרכזים 12 חודשים ממוצע 3 שנים ממוצע 5 שנים
אקסלנס גמל אג"ח עד 25% מניות 1.01% 4.12% 6.07%
פסגות גדיש בטא
מיטב דש גמל חכם לבני 40-50
הראל גמל מסלול מניות -1.35% 5.09% 7.94%
אי.בי.אי תגמולים - כללי
מגדל לתגמולים ולפיצויים ביג כללי לפחות 30% מניות 1.95% 3.40% 5.30%
ילין לפידות קופת גמל מסלול כללי ב'
אלטשולר שחם גמל גולד

הנתונים נלקחו מאתר משרד האוצר ובאחריות הגופים המפוקחים בלבד. המרכז הישראלי לחיסכון אינו אחראי לנכונתם ו/או שלמותם.

לקבלת הצעה לקופת גמל המתאימה בדיוק לצרככם האישיים, לחצו על כפתור "לקבלת הצעה" המופיע מעלה והשאירו פרטים ליצירת קשר

 איך אדע לאיזו קופת גמל כדאי להצטרף?

חיסכון בקופת גמל בשונה מחיסכון בבנק מנוהל בשוק ההון ומזכירה בצורתן ניהול קרן השתלמות, ביטוח מנהלים ותכנית חיסכון בחברת ביטוח. לכן, חשוב מאוד להתאים את התנהלות קופת הגמל לאופי החוסך כדי להגשים את מטרת החיסכון. מרבית החוסכים בקופות הגמל אינם יודעים את האפשרויות העומדות בפניהם בבחירת קופת הגמל שלהם או את החברה המנהלת את קופת הגמל שלהם. לפיכך נציג בפניכם את האפשרויות והפרמטרים בבחירת קופת גמל המתאימה ביותר לכם.

פרמטרים חשובים בהשוואת קופת גמל

קופות הגמל שונות אחת מן השנייה בכמה פרמטרים, ההבדל בשיעור דמי הניהול שהן גובות ובתשואה שהן משיגות הן ההבדלים הבולטים ביותר.
את השוואת קופות הגמל ניתן לבצע באתר הגמלנט של משרד האוצר בכתובת gemelnet.mof.gov.il. מומלץ תמיד להיעזר באיש מקצוע בעל עם רישיון בתחום הפנסיוני.

אך מלבד הבדלים אלו, ישנם פרמטרים חשובים אותם צריך כל חוסך לקחת בחשבון ואלו הן:

רמת סיכון – קופות הגמל נבדלות זו מזו על ידי רמות הסיכון  ישנם סוגי סיכון אותן חייבים לקחת בחשבון כגון: כמות המניות בקופה וכמות האג"ח הקונצרני. אך לא בכך מסתיים ההבדל ברמת הסיכון, יש לשים לב לדירוג איגרות החוב הקונצרניות. לפי דירוג אג"ח הקונצרני ניתן להבחין את רמת הסיכון הנלקחת בקופה. חוסך שרק התחיל לחסוך בקופת גמל עם זמן חיסכון ארוך יכול לקחת יותר סיכון – כדי להניב תשואה גבוהה –  לא דומה למבוגר הקרוב לפדות את כספו ויהיה חייב להוריד את רמת הסיכון בקופת הגמל בה הוא חוסך.

חוסן חברה – משרד האוצר מפקח על התנהלות חברות המנהלות קופות גמל, אך לעתים קרובות אנו שומעים על מיזוג חברות ושינויים בהנהלה. יש לכך חשיבות מאוד גבוהה, השוואת קופות גמל חשובה לעתים קרובות לא רק בגלל התשואה או בדמי ניהול אלא גם לבחון שדבר לא השתנה בהתנהלות הפנימית של החברה ומנהל ההשקעות שהצליח להשיג את תשואות העבר, לא עבר לחברה אחרת.

שרות – לעתים חוסכים נוטעים לבחור את קופות הגמל שלהם לפי דעת קהל או לפי דמי הניהול ותשואות העבר אותה השיגה קופת הגמל, אך דבר לא השתווה למתן שרות לחוסך. בדרך כלל, כל החברות המנהלות קופות גמל משקיעות את מרבית מאמציהן בשיווק וגיוס חוסכים לקופות הגמל שלהן, אך האם אותו מאמץ משקיעות החברות במתן השרות? האם חוסך המעוניין לפדות את קופות הגמל שלו מקבל את אותו היחס אותו קיבל כשביקש להצטרף? בחרו את איש הקשר שלכם בקפידה, אחרי הכל הוא זה שיצטרך לתת לכם שרות ולווי עם ניהול קופתך הגמל שלכם.

בואו לקבל הצעה מאיתנו - ללא עלות וללא התחייבות!

כיצד ניתן להעביר קופת גמל לחברה אחרת?

אם מצאתם לנכון כי כדאי לבדוק את התנהלות קופות הגמל ולבצע השוואת קופות גמל מומלץ להיעזר באיש מקצוע בעל רישיון פנסיוני. תהליך העברת קופת גמל כרוכה במתן הנמקה מפורטת לבחירת השינוי ותעלה על כתב על ידי איש המקצוע. באותו מעמד יציין איש המקצוע את הסיבות להעברה: תשואות, דמי ניהול, התאמה של רמות סיכון ואיכות השרות. בנוסף, יציין איש המקצוע את ההטבות הניתנות ללקוח בדמי הניהול. תהליך העברה כרוך במילוי טפסי הצטרפות והעברה ודורשת מילוי פרטים אישיים, מספרי חשבון בקופות הגמל ומנוי מוטבים. כספי החיסכון בקופת הגמל יועברו לפי תקנות הניוד בהתאם לבקשת החוסך – ישנו הבדל בין העברה כספי החיסכון באותו חברה למסלול אחר לבין העברה לקופת גמל בחברה אחרת.

למה כדאי לבדוק את התנהלות קופת הגמל שלכם עם המרכז הישראלי לחיסכון

צוות המומחים של המרכז הישראלי לחיסכון מעניק לקהל לקוחותיו מבדק פנסיוני מקיף לכספי החיסכון בקופות הגמל –  ובכלל בתחום החיסכון הפנסיוני – ודואג להתאים להם את אפיקי ההשקעה המתאימים ביותר לצורכיהם האישיים. השרות ללקוח החוסך בקופת הגמל הינו אישי וישיר ומלווה במנהל השקעות בעל ניסיון עשיר בשוק ההון. אתם מוזמנים למלא את פרטיכם ולהצטרף לקהל לקוחותינו.

זה הזמן ליצור קשר ולקבוע איתנו פגישה עוד היום וגם אתם תוכלו להתחיל לחסכון בצורה חכמה ונבונה בקופת הגמל שברשותכם. 

המידע האמור בכתבה הינו מידע כללי בלבד ולא ישמש לקביעת החובות והזכויות על פי תנאי הפוליסה או ככלי לפרשנות. האמור בכתבה זו אינה תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לקופת גמל

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם