תוכנית חיסכון: אפקט הריבית דריבית

פורסם:

הריבית בבנק נמוכה? רבים מהישראלים כבר גילו את המשמעות של אפקט הריבית ומצאו פתרון לתוכנית חיסכון אשר תניב להם ריבית גבוהה יותר מהחיסכון שמוצע להם על ידי תוכנית חיסכון ריבית בבנק. השאלה היא איך בונים תוכנית חיסכון טובה וכיצד מגיעים לתשואה גבוהה יותר על הכסף שלנו?

כל תוכנית חיסכון טובה מתחילה בתכנון והבנה של עקרונות חשובים שיש לשמור עליהם כדי להגיע לתשואה גבוהה יותר על הכסף שלכם. כדי להתחיל לחסוך נכון חשוב מאוד קודם כל להכיר את העקרונות החשובים האלו.

תוכנית חיסכון בעזרת שלושה עקרונות חשובים:

  • התמדה – יש להתמיד בחיסכון ולהמשיך ולהפקיד לתוכו כל הזמן. הדרך הטובה ביותר – הפקדה אוטומטית בהוראת קבע. דרך זו עוזרת גם להתחיל ולפתח את ההרגל וגם להתמיד בו.
  • משמעת – יש להשאיר את החיסכון ולא להתפתות לגעת בו כל עוד הוא לא הגיע למטרתו/ יעדו.
  • ריבית דריבית – עוצמת התופעה הזאת שנקראת ריבית דריבית מורגשת רק בחלוף שנים רבות. כדי שאפקט הריבית דריבית תתקיים צריכים לקרום עור וגידים שני דברים: ריבית – ריבית ריאלית חיובית סבירה ניתן לקבל רק מהשקעה בניירות ערך נכון להיום. דריבית – השקעת הרווחים מחדש לאורך השנים. לצורך זה צריך את אפקט הזמן – כמה שיותר שנים של חיסכון כך הסיכוי להגדיל את הריבית לזכותכם גדלה.

תוכנית חיסכון ריבית – כיצד אפקט הריבית דריבית משפיע על חיסכון שלנו?

נציג את התשובה בדוגמא:

חיסכון של 100,000 ₪ אשר נושא ריבית שנתית של 4%.

בתום השנה הראשונה, החיסכון יעמוד על הקרן המקורית – 100,000 ₪ ועל הרבית שנצברה – 4,000 ₪ – סה"כ 104,000 ₪.

השארת הכספים בתכנית חיסכון לשנה נוספת יאפשרו לחיסכון לצבור עוד 4000 ₪ עבור הקרן המקורית ועוד 4% מתוך ה-4000 ₪ אשר הינם רווחי השנה הראשונה וסה"כ תוספת של עוד 160 ₪ לחיסכון – סה"כ 108,160 ₪ בתום שנתיים אשר משקפים תשואה שנתית ממוצעת של 4.08% לשנה.

אם נמשיך בתרגיל הזה ונשקיע את הרבית מחדש בתום 10 שנים יעמוד החיסכון על סכום של 148,020. הרווח המצטבר של 48,020 ₪ משקף תשואה שנתית ממוצעת של 4.802%. בתום 20 שנה תכנית זו תעמוד על סך של 219,110 ₪. מתוך סכום זה 100,000 ש"ח זהו סכום הקרן המקורי ו-119,110 ש"ח זוהי הריבית שנצברה. ריבית זו מייצגת רווח כולל של 119% לערך או 5.96% לשנה.

במידה והריבית השנתית של החיסכון היתה 5% (רק 1% יותר) אז שווי החיסכון בתום 20 שנה היה מגיע ל 265,330 ₪ אשר מהווים את ה-100,000 ₪ המקוריים ועוד 165,330 ₪ אשר מהווים רווח כולל של 165% לערך או בעצם 8.26% לשנה.
כלומר, הבדל של 1% בלבד לשנה במשך 20 שנה יצר הבדל של מעל 40% במונחים שנתיים (יותר מכפול!) בזכות אפקט הריבית דריבית.

עכשיו ניתן לדמיון שלכם לעבוד ולחשוב, מה היה קורה אם היינו מפקידים מדי שנה עוד כספים לחיסכון זה? מה היה קורה אם הריבית היתה גבוהה יותר? ומה היה קורה אם החיסכון היה לשנים רבות יותר?

זה בעצם ריבית דריבית – ריבית על גבי הריבית הישנה או השקעת הרווחים מחדש.
ריבית גבוהה, השקעה של סכומים גבוהים ושנים רבות של חיסכון יכולים לאפשר לאדם לצבור סכום כסף נאה אם רק יתמיד.
ניתן לתכנן חיסכון לכל כיס ולכל תקופה וכמובן לכל מטרה ולהעריך ברמת סבירות גבוהה את סכום החיסכון הסופי.

אם הגעתם על לכאן אתם בטח שואלים את עצמכם, איפה ניתן לקבלת תשואה גבוהה יותר על הכסף שלכם מאשר על תוכנית חיסכון ריבית בבנק? ובכן, כיום חברות הביטוח מציעות לאזרחי ישראל אפשרות לחסוך בפוליסת חיסכון בחברת ביטוח אשר יכולה להניב לכם תשואה גבוהה יותר על הכסף שלכם מאשר מה שאתם יכולים לקבל בבנק. חיסכון בחברת ביטוח שונה במבנה שלו מתוכנית חיסכון ריבית בבנק ולכן חשוב מאוד לתכנן את החיסכון על ידי אנשי מקצוע מומחים בתכנון תוכניות חיסכון מסוג זה.

למה חשוב לתכנן תוכנית חיסכון עם מומחים?

על ידי תכנון תוכנית חיסכון עם מומחה, ניתן להתאים ולתכנן את התוכנית החיסכון המתאימה ביותר ועל ידי כך להגדיל את התשואה שמתקבלת ומשפיעה על הרווחיות של תוכנית החיסכון שלכם. למומחים של המרכז הישראלי לחיסכון ידע רב וניסיון של שנים רבות בתכנון תוכניות חיסכון שכאלו. נשמח לסייע לכם לתכנן תוכנית חיסכון אישית המתאימה בדיוק לצרכים הייחודיים שלכם בפגישה אישית.

שי לאופולד 050-3026750

מנכ"ל אר אנד די סוכנות לביטוח פנסיוני (2014) בע"מ מקבוצת המרכז הישראלי לחיסכון. בעל BA בכלכלה ומימון של המכללה למנהל ורישיון מטעם הממונה על שוק ההון הביטוח והחיסכון של משרד האוצר. במסגרת לימודי הכלכלה נחשף לתחום הביטוח והפיננסים, והבין מהר מאוד שזה התחום בו הוא רוצה לעסוק בחייו. בעשור האחרון עוסק בניתוח תיקי ביטוח ופיננסים, מה שאפשר לו להיחשף ולהכיר את קשת המוצרים והכלים בעולם הביטוח והפיננסים בפרטי פרטים. "עבורי לטפל למשפחה בתיק הביטוח והפיננסים הוא שליחות, ייעוד ולא רק עבודה".

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לתוכנית חיסכון

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם