השוואת קופות גמל – כך תעשו זאת נכון

פורסם:

עם החלת המלצותיה של רפורמת בכר בשנת 2005, הועבר הניהול על קופות הגמל מידי הבנקים המסחריים בישראל לידיהם של חברות הביטוח ובתי ההשקעות השונים הפועלים בישראל. מעבר זה הוביל לפתיחת שוק קופות הגמל לתחרות המטיבה עם הצרכנים. בנוסף, הועברה ההחלטה בנוגע לזהות קופת הגמל לידיו של העובד בלבד, וזאת בניגוד לעבר בו המעביד החליט עבור העובד בנוגע לזהות קופת הגמל. שינויי הרפורמה הללו אומנם מעמידים לרשות כל אחד ואחת מכם מגוון נרחב של מסלולי השקעה באמצעות קופות הגמל, אך "באותה נשימה" הם מחייבים אתכם לערוך השוואת קופות גמל שכלתנית בין קופות הגמל השונות העומדות לרשותכם.

לקבלת הצעה לקופת גמל המתאימה בדיוק לצרככם האישיים,  השאירו פרטים ליצירת קשר!

השוואת קופות גמל- 5 נקודות חשובות בבחירת קופות גמל

הליך ההשוואה בין קופות הגמל השונות נועד להבטיח לכל אחד ואחת מכם הליך בחירה מושכל ונבון יותר ברמה הצרכנית בנוגע לזהות קופות הגמל בה תשקיעו את כספי החיסכון שלכם לטווח הבינוני או הארוך. בין יתר הפרמטרים המקצועיים אשר יסייעו לכם לקיים את הליך ההשוואה בין קופות הגמל תמצאו:

התאמת אישית של קופת הגמל- כספי קופות הגמל מושקעים במספר אפיקי השקעה שונים, ולכן חשוב להתאים את קופת הגמל לצרכים האישיים שלכם וליכולותיכם הכלכליות. בכל אחת מקופות הגמל השונות תמצאו סעיפי מיסוי וקנסות בגין פירעון מוקדם וכדומה, ולכן חשוב לבחור את קופת הגמל בהתאם לרמת השכר החודשי או השנתי שלכם, גילכם וטווח ההשקעה הרצוי לכם.

רמת התשואה- בדקו מהי רמת התשואה אליה הגיעו קופות הגמל השונות במהלך 12 החודשים האחרונים, 3 השנים האחרונות ו-5 השנים האחרונות. בדיקה זו תאפשר לכם לבחון מהי קופת הגמל השומרת על רמת תשואה יציבה לאורך זמן.

רמת השירות- פתיחת שוק קופות הגמל לתחרות הובילה לרמת שירות גבוהה יותר ואישית יותר. כמו כן, התחרות בין חברות הביטוח השונות ובתי ההשקעות השונים, מאפשרת לכם ליהנות מתנאים אטרקטיביים יותר בכל הנוגע לרמת השירות האישי המוצע לכם.

רמת הניהול- כמו בכל תחום השקעתי אחר, גם בחירת קופות הגמל חייבת להיבחן על פי רמת הניסיון הניהולי אותו מעמידה לרשותכם חברת הביטוח או בית ההשקעות בו אתם בוחרים. הניסיון המקצועי של חברות הניהול מאפשר להן לקבל החלטות אחראיות יותר בכל הקשור לאופן ניהול הקופה.

גובה דמי הניהול- חברות המנהלות עבורכם את קופות הגמל רשאיות לגבות (על פי חוק) דמי ניהול בשיעור על עד 1.05% כיום, בשל התחרות המואצת בתחום ניהול קופות הגמל, תוכלו להוביל את נושא דמי הניהול לרמת מיקוח, וכפועל יוצא מכך להפחית בתשלום דמי הניהול.

השוואת קופות גמל- מהם אפיקי ההשקעה?

בדקו היטב מהם אפיקי ההשקעה המתקיימים במסגרת ניהול קופת הגמל, והקפידו לבחור באפיקי השקעה המותאמים לכם באופן אישי, תוך כדי הגדרת רמת הסיכון, ענפי המסחר בהם מושקעת הקופה, היקף פיזור ההשקעות וכדומה.

טעות נפוצה בקרב חוסכים בקופות גמל היא הסתכלות על התשואה ודמי הניהול המוצעים על ידי הקופה וכך בעצם הם בוחרים את קופת הגמל שלהם. חוסך שלא יקח לתשומת ליבו את רמות הסיכון הנלקחות בניהול קופת הגמל שלו עלול למצוא את עצמו סופג ירידות והפסדים בגלל חוסר ידיעה או חוסר בניהול השקעות ואי הבנה של השלכות בזמן ירידות במדדי ההשקעה השונים בשוק ההון.

בואו לקבל הצעה מאיתנו - ללא עלות וללא התחייבות!

קופת גמל משווים רק עם המומחים

רוצים להשוואות קופות גמל? רוצים להכיר מקרוב את אפשרויות החיסכון ומסלולי ההשקעה השונים העומדות לרשותכם בקופות הגמל המוצעות על ידי בתי ההשקות וחברות הביטוח? רוצים לדעת איך ניתן ליהנות מיותר תשואה עתידית על הכסף שלכם?

זה הזמן ליצור קשר ולקבוע איתנו פגישה עוד היום וגם אתם תוכלו להתחיל לחסכון בצורה חכמה ונבונה בקופת הגמל שברשותכם!

המידע האמור בכתבה הינו מידע כללי בלבד ולא ישמש לקביעת החובות והזכויות על פי תנאי הפוליסה או ככלי לפרשנות. האמור בכתבה זו אינה תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לקופת גמל

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם