איפה כדאי לחסוך כסף לקניית דירה?

פורסם:

חולמים על דירה משלכם? רוצים לדעת איפה הכי כדאי לכם לחסוך כסף לקניית דירה בעתיד? זה הזמן להכיר את מסלולי החיסכון שיקדמו אתכם לעבר הגשמת החלום – קניית דירה פרטית משלכם!

העלייה המתמדת במחירי הדיור בישראל לא עוצרת לרגע, ורק במהלך שנת 2021 עלו מחירי הדיור בלא פחות מ-8.5 אחוז. כפועל יוצא מכך, עבור רבים מתושבי ישראל שאינם מחזיקים בבעלותם דירת מגורים, חלום הדירה בבעלות פרטית הולך ומתרחק. יחד עם זאת, היקף העסקאות לרכישת דירת מגורים ראשונה הולך וגדל משנה לשנה, דבר המעיד על יכולותיהם הכלכליות של מאות זוגות צעירים בישראל לגייס את הסכום הראשוני הנדרש למטרות העמדת הלוואות משכנתא לרכישת דירה ראשונה.

אחת מהאפשרויות לגיוס הון עצמי התחלתי לרכישת דירה היא באמצעות פתיחת תוכנית חיסכון ארוכת טווח שמטרתה העתידית: רכישת דירת מגורים. ברוב המקרים, תוכניות חיסכון אלו נפתחות על ידי זוגות צעירים מיד לאחר נישואיהם.

חיסכון לדירה – היכן הכי כדאי?

כיום, בניגוד לעבר, תוכלו להקים חיסכון לטווח הארוך במסגרת החוץ בנקאית, וזאת באמצעות הקמת תכניות חיסכון המשלבות בתוכן אפיקי השקעה דרך חברות הביטוח. תוכניות חיסכון מסוג זה נקראות "חיסכון מנוהל", והן מאפשרות לכם ליהנות מתשואה מידית הנזקפת לזכות כפסי החיסכון החודשיים שלכם.

החיסכון המנוהל הוא למעשה מסלול חיסכון המשלב בתוכו אפיקי השקעה שונים בשוק ההון, כאשר בחירת אפיקי ההשקעה וגובה ההשקעה נקבעים בהתאם ליכולות הכלכליות של בני הזוג החוסך, גובה החיסכון החודשי ומשך תקופת החיסכון.

במסלולי החיסכון המנוהל, תוכלו ליהנות מיתרון מובהק נוסף במסגרתו תוכלו לעבור בין מסלול החיסכון וההשקעה המוצעים לכם מבלי לשלם עמלות כאלו ואחרות, וזאת בניגוד למעבר בין תוכניות חיסכון במסגרת הבנקאית.

כמו כן, תוכלו ליהנות מפירעון מלא של כספי החיסכון בכל רגע נתון ובאופן מידי, וגם זאת ללא תשלום קנסות ועמלות בגין פירעון מוקדם. יחד עם זאת, בחירת מסלולי החיסכון ואפיקי ההשקעה בהם תשקיעו את כספי החיסכון החודשיים או התקופתיים שלכם, חייבת להיעשות לאחר בדיקה מעמיקה של מצבכם הכלכלי הנוכחי והעתידי ויכולותיכם הכלכליות לטווח הארוך.

איך מתכננים תוכנית חיסכון לקניית דירה?

קודם כל, חשוב לדעת מה המטרה! המטרה במקרה זה הוא עלות הדירה כולל הוצאות נוספות כגון: שכר טרחת עו"ד, שיפוצים וכו'. כאשר אנו יודעים את המטרה קל לנו לתכנן את תוכנית החיסכון. בוא נניח לצורך הדוגמא כי עלות דירה היא 1.4 מיליון ש"ח וכי ההון העצמי הנדרש לצורך קניית דירה זו (בהנחה כי זו דירה ראשונה) הוא 350 אלף ש"ח ועלות ההוצאות הנלוות הן כ 50 אלף ש"ח. לאחר תכנון נכון של ההון העצמי הנדרש אנו נתחיל לתכנן את החיסכון. נכון לדוגמא תצטרכו לתכנן לחסוך כ – 400 אלף ש"ח.

רוצים לקבל הכוונה מקצועית לחיסכון לקניית דירה? צרו אתנו קשר ונשמח לעזור >>

בואו לקבל הצעה מאיתנו - ללא עלות וללא התחייבות!

איך מגיעים להון עצמי בחיסכון חודשי?

קודם כל נחשב את כל החסכונות הקיימים: קופת גמל ישנה, קרן השתלמות , חיסכון בבנק וכו'. נניח לדוגמא כי לזוג הצעיר יש 200 אלף ש"ח, לכן הוא נדרש לחסוך כ 200 אלף ש"ח. אם נחלק את  למשך החודשים שהם יהיו מוכנים לחסוך נגיע לחיסכון החודשי הנדרש אבל הזמן דוחק והמחירים רק עולים. אז מה עושים? תוכנית חיסכון מנוהלת בחברת ביטוח יכולה להעניק לכם תשואה גבוה יותר ממה שמקבלים בבנק משמעות של עוד אחזו אחד בשנה יכולה לשנות הרבה ולחסוך לכם זמן. אם נחזור לדוגמא וניקח הנחה שתוכנית חיסכון בחברת ביטוח מניבה כ 4% בשנה. אז נקבל תוצאה של של חיסכון חודשי קצת יותר מ – 3000 ש"ח בחודש למשך תקופה של 4 שנים. רוצים לדעת כמה זמן חסכנו בגלל שלא חסכנו בבנק? שנה! הבדל משמעותי כשמדובר בשוק הנדל"ן! רוצים לתכנן תוכנית חיסכון לקניית דירה עם המומחים שלנו? צרו אתנו קשר עכשיו!

אצלנו במרכז הישראלי לחיסכון, תוכלו ליהנות משירותי התאמה אישיים בין אופי החיסכון הרצוי לכם לבין מצבכם האישי ויכולותיכם הכלכליות. צוות המומחים שלנו בתחום החיסכון יבנו יחד אתכם את מסלולי החיסכון המנוהל אשר יקרבו גם אתכם להגשת חלום הדירה בבעלות פרטית משלכם.

אנו מזמינים גם אתכם ליהנות משירותי תכנון יעיל ואופטימאלי להקמת תוכנית חיסכון לרכישת דירת מגורים! צרו איתנו קשר עוד היום וגם אתם תוכלו להבטיח לעצמכם את הצעד הראשון בדרך לבית משלכם.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לחיסכון לדירה

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם