חינוך פיננסי – למה חשוב להתחיל לחסוך בגיל צעיר?

פורסם:

בשנת 2008 נכנס לתוקפו חוק הפנסיה במדינת ישראל, חוק המחייב כל עובד שכיר ומעסיקו, להפריש סכומי כסף חודשיים למטרות חיסכון לטווח הארוך, כלומר לצרכי פנסיה. עד אותה שנה, היו במדינת ישראל למעלה ממיליון עובדים  אשר לא היו בעלי חיסכון פנסיוני.

חיסכון לטווח הארוך בכלל וחיסכון פנסיוני בפרט, הן אפיקי חיסכון אשר נועדו להבטיח את הביטחון הכלכלי העתידי של כל אחד ואחת מאיתנו, ובעיקר בתקופות בהן לא נכלל במעגל העבודה. המחשבה על העתיד הרחוק היא לא מחשבה מעמיקה, ובייחוד בקרב צעירים בני 20-30. עבור אותם צעירים, דיבורים על פנסיה וחיסכון פנסיוני הם דיבורים על מושגים הנמצאים אי-שם מעבר להרי האופק, אך דווקא הם אמורים להיות הראשונים לתכנן את עתידם הכלכלי, וזאת בשל תמורות ושינויים בנוגע לתוחלת החיים של כולנו.

מה הקשר בין תוחלת החיים לחינוך פיננסי?

בעשורים האחרונים, תוחלת החיים במדינת ישראל ובעולם המערבי בכלל, נמצאת במגמת עלייה הדרגתית, וכבר היום, גברים ונשים במדינת ישראל חיים בממוצע בין 18 ל-20 שנה לאחר פרישתם לגמלאות.

על פי תחזיות שונות, תוחלת החיים תמשיך לעלות גם בעשורים הקרובים, דבר המחייב כל אחד ואחת מאיתנו להיערך בהתאם לעתיד לבוא. חינוך פיננסי כבר בגיל צעיר כולל יישום פעולות חיסכון שונות, אשר יאפשרו לדור הצעיר במדינת ישראל ליהנות מאיכות חיים סבירה עם הגיעם לגיל פרישה. בנוסף, חינוך פיננסי המיושם באמצעות הגדרת חסכונות לתקופות עתידיות, ייטיב עם כל אדם צעיר שיחליט לקחת את גורלו בידיו, ויקדם את חייו האישיים על פי הגדרת מטרות פיננסיות לטווח הקצר, הבינוני והארוך.

מתחילים מוקדם יותר- צוברים הרבה יותר

בכל הקשור לחיסכון לטווח הארוך, ככל שתתחילו לחסוך מוקדם יותר, כך תוכלו להגיע לסכומי כסף גדולים יותר עם הגיעכם לגיל פרישה. מעבר לכך, הפניית כספים חודשיים מגיל צעיר למטרות חיסכון, הינה פעולה התורמת רבות גם לניהול החיים האישיים בכל שלבי החיים. פעולה זו מאפשרת לכל אדם צעיר להתמודד עם תקציב הוצאות והכנסות בצורה היעילה ביותר, היא מאפשרת לו לבחון ולעקוב אחר הוצאותיו וכפועל יוצא מכך להיות צרכן נבון וחכם יותר, אך מעל הכול, היא מאפשרת לו להבטיח את עתידו (ועתיד משפחתו) הכלכלי.

בואו לקבל הצעה מאיתנו - ללא עלות וללא התחייבות!

חינוך פיננסי לומדים רק המומחים של המרכז הישראלי לחיסכון

חינוך פיננסי הוא יותר מהכול, הקניית הרגלים כלכליים אשר מסייעים לכל אחד ואחת מאיתנו להגיע לחוף מבטחים ברמה הכלכלית עם הגיענו לגיל פרישה, שאולי נראה רחוק שנות אור בשלב זה של חייכם, אך כולנו יודעים שהזמן איננו עומד לרשותנו, ואנו חייבים לעשות בתוכו כמה שיותר.

אם גם אתם רוצים לדעת יותר על חינוך פיננסי והדרכים הכלכליות השונות אשר יבטיחו את עתידכם הכלכלי, זה הזמן להיפגש עם מומחי החיסכון והניהול הפיננסי של "המרכז הישראלי לחיסכון".

לקבלת הצעה ייחודית לניהול תזרים מזומנים והקניית ידע לחינוך פיננסי המתאים בדיוק לצרככם האישיים, לחצו על כפתור " לקבלת הצעה" המופיע מעלה והשאירו פרטים ליצירת קשר.

 

המידע האמור בכתבה הינו מידע כללי בלבד ולא ישמש לקביעת החובות והזכויות או ככלי לפרשנות. האמור בכתבה זו אינה תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לחינוך פיננסי

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם