האם אפשר להתעשר מחסכונות ? מאמר דעה

פורסם:

מגיל צעיר, כל מי שדואג לי, מרגיש צורך לחזור ולומר לי לשים קצת כסף בצד. למה שלא תפתחי לעצמך איזה חסכון קטן, מייעצת לי כל נשמה טובה, לא חבל שפתאום תצטרכי ולא יהיה לך.

הישראלים אוהבים מאוד שיש להם משהו ליום סגריר. אולי בגלל שאנחנו עם במאבק מתמיד ואולי זה דווקא בגלל שחינכו אותנו שאם יש קצת בצד, אפשר לישון בשקט.
היות וכולם סביבי כל כך מאמינים בחסכונות, רציתי לדעת האם מדובר במשהו שבאמת אפשר להתעשר ממנו ומהם בעצם יתרונותיו הברורים של החסכן.

איזה חסכון יש לכם

נתחיל מכך שיש שני סוגי חסכונות, הנפוץ ביותר זהו הפיקדון החודשי, אותו סכום קבוע ולרוב לא גבוה במיוחד, שיורד מתוך סך ההכנסה החודשית, חסכון מסוג זה יהיה בדרך כלל סגור באפיק בנקאי כמו פק"ם, מה שאומר ריבית של שקל תשעים, שלא ממש תעצים את הסכום. שורה תחתונה, מדובר יותר בבייביסיטר בנקאי שמחליף את הבלטות של פעם ומאפשר לבנק לסחור באגרות שלכם מאחורי הגב.
האפיק השני הוא חסכון חד פעמי, סכום כסף גדול שקיבלתם למשל בירושה, מאירוע או מענק בעבודה ואותו אתם סוגרים בבאת אחת באפיק כלשהו. גם פה, למרות הסכום הראשוני הגדול, סביר להניח שלא תהינו מריבית יוצאת דופן וזה לא שהבנק לא רוצה, הוא פשוט לא יכול.

המינוס הגדול ביותר בשני הסוגים, מעבר לריבית הנמוכה זו העובדה שהכסף שלכם ישן. אתם מונעים מעצמכם שימוש בכסף או מצטמצמים טיפה יותר על מנת להפריש אותו באופן קבוע, מבלי לדלג על חודש, אבל בעצם כל מה שיהיה לכם בסוף הדרך זה קצת יותר ממה שמנעתם מעצמכם.
נכון, חסכון לטווח ארוך יכול מאוד להועיל, בעיקר אם אתם פתאום צריכים סכום כסף משמעותי ואין ספק שמשא ומתן עם הבנק יכול להניב תשואה טובה יותר , אבל להתעשר או לפחות להפסיק לחיות עם היד רושמת, את זה לא תשיגו בחסכון.

אז מה כן עושים?

קודם כל לא מסכנים את מה שאי אפשר לסכן. אנשים עובדים קשה למחייתם וזה מובן, מה כן עושים, לא ננעלים על האופציה הכי טריוויאלית כי ככה עושים כולם ומפזרים סיכונים. פיזור סיכונים אומר לא לשים את כל הביצים בסל אחד, אלא לשלב בין אפיקי השקעה סולידיים לניהול תיק השקעות ברמות סיכון משתנות, כך שגם תוכלו להגדיל את סך ההשקעה, אך לא תסכנו סכום גדול מדי.

פה בדיוק נכנס לתמונה איש מקצוע שבראש ובראשונה יכול לסייע לכם להבין מהי חלוקת האחוזים שלכם, כלומר כמה מהכסף תוכלו לשים נגיד בתיק מנייתי וכמה דווקא צריך אופציה בטוחה יותר כמו אג"ח, חשוב לציין שגם קרנות סולידיות יותר יכולות לעשות יותר כסף מהפק"ם הממוצע ואם כבר מדברים על סולידיות, רצוי שלא ללכת על המודל המיושן.

כמובן שלצד כל השקעה יש שיקולים נוספים כמו גובה הסכום, משך השקעה, ניידות הכסף וגם פרמטרים אישיים כמו צרכים אישיים ורמת נזילות ההשקעות. להשקיע כסף זהו מקצוע שדורש הבנה, מיומנות וגם יכולות, אם אתם מחפשים לקבל תמורה אמתית להשקעה שלכם, הגיע הזמן לפתוח את הראש ולשמוע על אופציות נוספות, מי יודע אולי גם תתעשרו מזה !

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לחינוך פיננסי

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם