חינוך פיננסי? אף פעם לא מאוחר להתחיל!

פורסם:

מתקשים "לסגור את החודש"? ההוצאה החודשית שלכם גבוהה מההכנסה השוטפת? זה הזמן לבדוק לעומק את ההתנהלות הכלכלית שלכם. בשורות הבאות תוכלו למצוא שלושה צעדים בסיסיים ליצירת שינוי (חיובי) במאזן החודשי שלכם.

צעד ראשון ליצירת שינוי כלכלי- רישום מדויק של כל ההוצאות החודשיות שלכם

על מנת ליצור שינוי חיובי בהתנהלות הכלכלית שלכם, תדרשו בראש ובראשונה לבדוק את "ההרגלים הכלכליים" שלכם. לצורך קיומה של הבדיקה אנו ממליצים לכם לבצע רישום של כל ההוצאות החודשיות השוטפות שלכם, החל מתשלום עבור המגורים (משכנתא, דמי שכירות), דרך תשלומי מיסים וחשבונות (וועד בית, ארנונה, תאגידי מים, חשמל, גז וכדומה) ועד לרישום מדויק של כל הוצאה קבועה במהלך החודש (כלכלה, ביגוד, חוגים, החזר הלוואות וכדומה). לאחר מכן, הוסיפו לרשימת ההוצאות גם סעיף של הוצאות בלתי מתוכננות (תיקון המכונית, רכישת מתנות לאירועים וימי הולדת, תיקון בלאי במתקני הדירה וכו), ובדקו מהו הסכום החודשי המצטבר של סך כל ההוצאות השוטפות שלכם. פעולת הרישום נועדה לבדוק מה הפער הכספי שנוצר בין ההוצאות לבין ההכנסה החודשית שלכם, ובהתאם לפער הקיים ליצור לעצמכם תכנית כלכלית שתוביל אתכם בסופו של דבר ליצירת איזון כלכלי בין השתיים (הוצאה מול הכנסה).

צעד שני ליצירת שינוי כלכלי- מעקב אחר כל אחד מסעיפי ההוצאות

לאחר שיצרתם לעצמכם "תמונת מצב" באמצעות רישום מדויק של כל ההוצאות הקבועות שלכם, עברו על הרשימה (שוב ושוב) ובדקו היכן אתם יכולים להקטין (ולו במעט) את סכום ההוצאה השוטפת. הקטנת ההוצאות יכולה לבוא לידי ביטוי באמצעות בדיקת חוזים אל מול ספקיות התקשורת (אינטרנט, כבלים/לווין, טלפונים סלולאריים וכו), או לחילופין, באמצעות ויתור על חלק מההוצאות החודשיות השוטפות שלכם שאינן הכרחיות לכם לצרכי קיום במהלך החודשים הקרובים. כמו כן, אנו ממליצים לכם לנהל משא ומתן אל מול הבנקים בנוגע לגובה העמלות והריביות הנגבות מכם מדי חודש בחשבון העו"ש הפרטי שלכם.

בואו לקבל הצעה מאיתנו - ללא עלות וללא התחייבות!

צעד שלישי ליצירת שינוי כלכלי- נהלו את כספי ההכנסות שלכם בחוכמה!

הצעד השלישי ליצירת שינוי כלכלי הוא למעשה יישום בפועל של שני הצעדים הקודמים, כלומר: מעקב יומיומי אחר ההוצאות המתוכננות ורישום מדויק של כל הוצאה אותה אתם מבצעים בפועל. פעולה זו נועדה לצרכי יצירת איזון בין סעיפי ההוצאות לבין סעיף ההכנסות החודשיות שלכם, כאשר המטרה לטווח הקצר, הבינוני והארוך היא יצירת שינוי כלכלי: ההכנסה החודשית גבוהה מסך כל ההוצאות השוטפות שלכם.

רוצים לדעת יותר על חינוך פיננסי ודרכים ליצירת שינוי כלכלי בחייכם? אצלנו ב-מרכז הישראלי לחיסכון תוכלו למצוא מגוון רחב של מאמרים מקצועיים שיסייעו לכם לתכנן את עתידכם הכלכלי עוד היום! בנוסף, תוכלו ליהנות משירותי הכוונה בתחום הפיננסיים המוענקים לכם על ידי צוות המומחים שלנו.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לחינוך פיננסי

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם