באיזה גיל מומלץ לעשות ביטוח?

פורסם:

כשזה נוגע לביטוח, אנשים רבים נוהגים לדחות את ההחלטה. אחרי שנתאזן כלכלית, שנעבור את האירוע הגדול שכרוך בכל כך הרבה הוצאות, כבני אדם קשה לנו לעיתים להוציא כסף כאן ועכשיו על משהו שאולי נצטרך בעתיד, אך אם אפשר להגיד משהו אחד על ביטוח זה שברגע שאתה זקוק לו, כל השיקולים הללו עפים דרך החלון.
כשמדובר על ביטוח, ההמלצה הטובה ביותר היא לעשות אותו כמה שיותר מהר. היום ניתן לבטח כבר מגיל אפס, תוך חשיבה קדימה והתאמת הביטוח למצב המשפחתי והאישי של המבוטח.

אני רוצה לעשות ביטוח מחלות קשות לבתי בת השנה, הבנתי שעד גיל שלוש, ביטוח מחלות קשות מכסה רק חלק מהדברים, האם זה נכון ומה קורה בגיל שלוש?

אכן עד גיל שלוש ביטוח מחלות קשות מכסה רשימת מחלות מסוימת, אשר משתנה ומתאימה עצמה בגיל שלוש. חשוב להבין שביטוח מחלות קשות זהו אינו ביטוח בריאות או ביטוח בריאות משלים, אשר כולל דברים רבים נוספים גם בגילאים צעירים יותר. בגיל שלוש, באופן אוטומטי גדל הכיסוי של הבת והיא מכוסה מפני מחלות נוספות, בהתאמה לפוליסה.

האם יש חשיבות לגיל הכניסה לביטוח בחישוב העלות החודשית?

בהחלט כן. ככל שאדם צעיר יותר, תשלום הפרמיה בגין ביטוח תהיה קטנה יותר. כמובן שלצד נתון זה, נלקחים בחשבון נתונים נוספים כמו מצב בריאותו בעת עשיית הפוליסה, אופי ואורך חיים כמו עישון או עיסוק בספורט אתגרי.

בואו לקבל הצעה מאיתנו - ללא עלות וללא התחייבות!

האם יש גיל בו כבר לא ניתן לעשות ביטוח סיעודי?

באופן כללי, ביטוח סיעודי ניתן לעשות עד גיל שמונים, אולם גיל הכניסה לביטוח משתנה מחברה לחברה ולכן אם מדובר באדם מבוגר שמעוניין לבטח עצמו, חשוב לעשות סקר שוק מקיף. כמובן שגיל המבוטח במקרה זה, ישפיע על גובה הפרמיה. אציין רק שאדם יכול להפוך סיעודי בכל שלב בחייו, עקב תאונה או אירוע בריאותי אחר ואין מדובר דווקא באדם ההפוך סיעודי לעת זקנה.

נניח שהיה לי ביטוח מגיל עשרים ועד גיל ארבעים וכשראיתי שאני לא מנצל אותו, החלטתי לבטל, במידה וארצה לעשות ביטוח שוב, בגיל מאוחר יותר, האם יש חשיבות או זכות בגין כל השנים בהם כבר שילמתי?

אחלק את התשובה לשלושה חלקים. ראשית, על מנת שתהיה זכאי לדרוש את דמי הביטוח במידת הצורך, הוא חייב להיות בתוקף בעת הגשת הבקשה, כך שגם אם היה לך ביטוח עשרים שנה, ביטלת אותו ואז חלילה הזדקקת לו, לא תהיה זכאי לפיצוי או סיוע.

היות וישנם חברות המציעות ביטוח בו הפרמיה עולה ביחס ישיר לגיל המבוטח, במידה ואתה עושה שוב את אותו ביטוח, באותה חברה, מומלץ לבדוק האם ניתן להסתכל גם על העבר הביטוחי שלך, פה גם נכנס למערך השיקולים זמן ההפסקה בין ביטוח לביטוח. כך או כך, מומלץ לקבל הכוונה מדויקת והכי חשוב, לנסות לשמור על רצף ביטוחי על מנת שתהיה מכוסה כל הזמן.

בנוסף, ישנם חברות המציעות היום ביטוח סיעודי בפרמיה קבועה -מחיר חודשי קבוע שלא משתנה עם הגיל- מזכה את המבוטח בערכי סילוק וזכויות בפוליסה כך שגם אם ביטול את הפוליסה יהיה זכאי לכיסוי חלקי.

ביטוח עושים רק עם המומחים של המרכז הישראלי לחיסכון

צוות המומחים של המרכז הישראלי לחיסכון מעניק הכוונה מקצועית ומענה זמין ואיכותי בבחירת מעטפת ביטוחית ראויה למשפחה במחיר הוגן השווה לכל כיס. בהחלטה חשובה כמו זו חשוב לשבת עם איש מקצוע מיומן. נשמח לעזור גם לכם.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לביטוח

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם