ביטוח מנהלים – הדרך הבטוחה לחיסכון לגיל פרישה

פורסם:

אם אתם עומדים לעשות ביטוח מנהלים, כדאי שתדעו שהחל מ2013 נעשה שינוי בתחום. חברות הביטוח לא יוכלו לשווק פוליסות עם מקדם המרה. מה שאומר הקצבה החודשית לה תהיה זכאי תחושב ביום הפרישה, בהתאמה לתחולת החיים, בסייג של אנשים שרכשו את ביטוח המנהלים בגיל 55 ומעלה. רפורמה זו יכולה להשפיע באופן ישיר על הקצבה החודשית שלנו, כך שחשוב להכיר אותה, להבין מהן ההשלכות ומה עוד כדאי לבדוק.

לתוכנית ביטוח מנהלים המתאים בדיוק לצרככם האישיים, לחצו על כפתור "לקבלת הצעה" המופיע מעלה והשאירו פרטים ליצירת קשר

ביטוח מנהלים – מה זה מקדם המרה?

מקדם המרה לקצבה זהו כלי מספרי אשר משמש את חברת הביטוח להמרת סכום הצבירה, לקצבה חודשית. במילים אחרות זהו חישוב של מספר מרכיבים כמו תוחלת חיים, מסלול פנסיה שמקמט את הסכום שנקבל מעת פרישה. חשוב לדעת כי מקדם זה נקבע בעת עריכת הפוליסה ואינו ניתן לשינוי בעתיד.
במה זה תרם למבוטחים למקדם ההמרה היה יתרון עצום בזה שכל אדם, לא משנה באיזה שלב בחייו, יכול היה לחשב את קצבת הפרישה שלו מיום עשיית הביטוח, בגין כל שקל שנצבר לו בקופה.

מדוע החליטו לשנות זאת?

הסיבה העיקרית נעוצה בעובדה שתחולת החיים עלתה משמעותית והיום כבר קשה יותר לתחום את אורך חייו של אדם ממוצע. אדם שעושה ביטוח מנהלים בשנות ה30 לחייו, יכול לחיות עשורים רבים אחר כך, היות ומקדם ההמרה נקבע בעת רכישת הפוליסה וקבוע לעתיד, חברות הביטוח עלולות למצוא את עצמן משלמות סכומים גבוהים מאוד, שהרי לא מדובר באדם בודד אלא באלפי מבוטחים בו זמנית.
באמור מ2013 לא יהיה מקדם המרה בפוליסה, כך שהמבוטח לא יוכל לחשב את סכום הקצבה החודשית שיקבל בעת הרכישה, אלא רק לקבל הערכה גסה וכוללת, בהתאמה לנתונים במסלול הפנסיה שבחר. מרגע הפרישה, יחושב סכום הפרישה בהתאמה לתוחלת החיים בזמן הנתון.

בואו לקבל הצעה מאיתנו - ללא עלות וללא התחייבות!

איך להסתכל על המצב החדש

ביטוח מנהלים זהו אפיק חסכון פנסיוני אשר נועד להבטיח פנסיה חודשית החל מגיל פרישה. חסכון זה מתאים גם לשכירים וגם לעצמאיים והוא מהווה חוזה ארוך טווח בין חברת הביטוח לבין המבוטח.

שינוי זה מפנה את הזרקור לאלמנטים נוספים בפוליסה ומחייב אותנו לבחון מהם התנאים המוצאים לנו והאם אנו באמת נמצאים תחת המטרייה הטובה לנו ביותר, החל מדמי ניהול, איכות השירות, איזה סוגי השקעות מבצע הגוף שמטפל בנו, שהרי גובה התשואה יכול להשפיע על גובה הקצבה שנקבל ויכול, דווקא עתה שאין מקדם המרה, לעשות הבדל משמעותי בסכום החודשי .

אם אתם עומדים לעשות ביטוח מנהלים, היום אתם כבר צריכים להסתכל על התמונה הכוללת ולבחון כל הצעה בפני עצמה, ממש כמו שהיינו בוחנים כל ביטוח אחר.

ביטוח מנהלים עושים רק עם המומחים של המרכז הישראלי לחיסכון

צוות המומחים של המרכז הישראלי לחיסכון בעל ניסיון עשיר בתחום החיסכון הפנסיוני. צוות המומחים עוזר בקבלת החלטה לחיסכון לגיל פרישה בצורה הטובה ביותר לחוסך תוך מתן דגש בחיסכון בעלויות ומקסום המעטפת הביטוחית כאחד.

 

המידע האמור בכתבה הינו מידע כללי בלבד ולא ישמש לקביעת החובות והזכויות על פי תנאי הפוליסה או ככלי לפרשנות. האמור בכתבה זו אינה תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם.

השאר/י פרטים לקבלת הצעה לביטוח מנהלים

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם