דמי ניהול: האוצר קבע מינימום דמי ניהול בקופות הגמל

פורסם:

פרסום ההודעה כי בעלי חשבונות קטנים בקופות הגמל יכולו למשוך את כספי החיסכון עם פטור ממס הגיע רק לאחר דיונים קשים ומרובים, שכללה גם את התערבותה של ועדת הכספים של הכנסת. בנוסף, פורסמה תקנה המסדירה את דמי הניהול המינימליים בקופות גמל אשר יוכלו הגופים המוסדיים לגבות. חשוב לציין כי טיוטת חוזר פורסמה מטעם הממונה על שוק ההון, הביטוח והחיסכון, פרופ' עודד שריג,  וכללה בתוכה גם התיחחסות הנוגעת למיזוג חשבונות בקופת הגמל.

הרצון בהפחתת דמי הניהול בקופות הגמל הביאו את פקידי האוצר לחשוב כיצד ניתן להפחית את עלות התפעול בניהול קופות הגמל, דבר שיכול להוזיל את דמי הניהול. על פי טיוטת החוזר, האוצר יאפשר לגוף מוסדי המנהל קופות גמל למזג קופות גמל של חוסך המחזיק במספר חשבונות באותה קופה, סכום החסכון בקופה לא יעלה על 5,000 שקלים. נכון להיום, ישנם כמות אדירה של חשבונות לא פעילים בכל הקשור לחיסכון ארוך טווח – חיסכון הפנסיוני,ריבוי חשבונות אלה יוצרים עומס רב על המערכת ניהול הלקוחות. הפתרון שמוצע על ידי יישום המהלך הוא צמצום ניכר בחשבונות העמיתים ולייעול המערכת אשר אמור בסופו של תהליך לפשט עבור החוסך את המעקב אחרי הכספי החיסכון המנוהלים בקופת הגמל שלו.

דמי הניהול המנימליים שיגבו מחשבונות החוסכים יעמדו על 108 שקלים לשנה. חשוב להזכיר, החל משנת 2013 דמי הניהול המקסימליים יהיו 1.1% מהצבירה, ושנה לאחר מכן, דמי הניהול ירדו  ל-1.05%. עבור הגמלאים דמי הניהול המקסימליים יהיו 0.6% בלבד.

בכדי למזער את ריבוי קופות הגמל הקטנות, האוצר מעוניין לאפשר לחסוכים בקופת גמל למשוך את כספם בצורה הונית (חד פעמי) במהלך שנת 2013, זאת בתנאי שלא היתה הפקדת כספים בקופת הגמלמתחילת שנת 2012, בנוסף סכום החיסכון הצבור בכל קופות הגמל לא תעלה על 5,000 שקלים.

על פי בקשת האוצר, הגופים המוסדיים המנהלים קופות גמל נדרשו להעביר התייחסותם בתוך שבוע בלבד, זאת בכדי לבספיק להעביר את החוזר לפני פיזורה של הכנסת.

 

 

השאר/י פרטים לקבלת הצעה

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם