דש-מיטב: המיזוג לא עצר את נטישת הלקוחות

פורסם:

מיזוג בית ההשקעות דש ובית ההשקעות מיטב שחל בתחילת השנה לא עצר את קצב נטישת הלקוחות העצום שהחל בשנת 2012. למרות המיזוג שיצר בית השקעות השני בגודלו אחרי פסגות לא שיכנע את הלקוחות להשאר ולהאמין כי המיזוג יוביל להשגים בניהול ההשקעות בקופות הגמל.

מתחילת השנה נטשו לקוחות בסכום כולל של מיליארד שקלים בערף – רק בחודש מאי האחרון נטשו 280 מיליון שקלים – דבר המצביע על אי אמון וגל פדיונות עצום.

גל הנטישות העצום הפוקד את בית ההשקעות דש -מיטב מביא את בית ההשקעות לספוג פדיונות של 2.2 מיליארד שקלים ב-12 החודשים האחרונים. בשנה שעברה דש פדתה כמות בלתי מבוטלת של כספים אך מיטב הצליחה לשמור על יציבות, אך לאחר המיזוג גם מיטב החלה לפדות כספים ברמה גבוהה, מה שלא היה קודם.

כמו דש – מיטב גם קרן ההשתלמות של מגדל קהל פודה כספים רבים מתחילת השנה עם פדיון כולל של 362 מיליון שקלים. בנוסף לדש-מיטב ולמגדל בית ההשקעות אנליסט רושם פדיונות ענק ובעצם מתחילת השנה הגיע סכום הפדיון ליותר מחצי מיליארד שקל המהווים יותר מ-5% מכלל הנכסים של החברה.

 

מן שנהנה מהפדיונות ומגייס בכמויות גבוהות הוא בית ההשקעות אלטשולר שחם אשר מתחילת השנה הצליח לגייס כ- 2.2 מיליארד שקלים בזכות תשואות עודפות בשנתיים האחרונות. חשוב לציין, כי הגיוסים נובעים מתשואות העבר וכיום אלטשולר שחם לא מליחה לייצר תשואות עודפות ובעצם לא מובילה את השוק בתשואות מתחילת השנה.

 

השאר/י פרטים לקבלת הצעה

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם