האם הפניקס שיווקה מוצרי ביטוח בניגוד להוראות החוק?

פורסם:

על פי הפרסומים האחרונים ב The Marker, על חברת הביטוח הפניקס הוטל קנס כספי של 2.8 מיליון שקלים וזאת בגלל הפרת בוטה של הוראת החוק בשיווק מוצרי ביטוח באמצעות הטלפון.

כזכור, לפני חצי שנה לכנס לתוקף הוראה מחייבת לשים סוף לתופעה של שיווק מוצרי ביטוח ללקוחות באמצעות הטלפון מבלי לעדכן כי זוהי שיחת שיווק על פי הוראות החוק.

על פי המקרה המפורסם ברשת חברת הביטוח הפניקס יצרה קשר עם מבוטחים בביטוח נסיעות לחו"ל וחסכים בקרן השתלמות והציגה בפניהם כי זוהי שיחת "עדכון פרטים" ועל הדרך הציעה להם ביטוח תאונות אישיות שהם לא באמת צריכים. כמו כן, הפניקס נאשמת כי לא מלאה את הוראות החוק בכל הקשור להצגת השיחה, בירור פרטים מול הלקוח, גילוי נאות ותיעוד השיחות במאגר החברה.

יש לציין כי על חברות הביטוח ישנה מחויבות להציג את עצמם בתחילת השיחה ולהסביר ללקוח כי זוהי שיחת שיווק ורק אם הלקוח ירשה לנציג להמשיך בשיחה אז ניתן יהיה לערוך שיחת שיווק למכירת מוצרי ביטוח. כמו כן, נציג החברה צריך לעדכן את המבוטח על גובה הפרמיה, כיצד משולמת הפרמיה, תקופת אכשרה, החרגות וכמובן להקליט את השיחה.

חשוב להזכיר, קניית ביטוח בטלפון מגורם לא מוכר ולא מוסמך איננה כדאית ולא מומלצת מהסיבה כי אין בירור צרכים נכון ואין איסוף נתונים אודות פוליסות ביטוח קיימות. לכן, חשוב לרכוש ביטוח ממומחים העורכים בדיקת ביטוח מקיפה ומתאימים את הביטוחים הכי נכונים ללקוח.

מעוניינים לעשות סדר בביטוחים?

צוות המומחים של המרכז הישראלי לחיסכון עורך בדיקת ביטוח מקיפה לקהל הלקוחות שלנו. אנו מזמינים גם אתכם לערוך בדיקת ביטוח תקופתית עם צוות המומחים שלנו ולגלות שאתם מבוטחים כראוי ולא משלמים פעמיים על אותו ביטוח (כפל ביטוחים). כמו כן, צוות המומחים יבדוק כי הביטוחים שלכם תואמים את צרככם האישיים ויערוך בשבילכם השוואת מחירים כדי למצוא את פוליסת הביטוח הכי טובה לכם במחיר הכי נמוך בישראל!

השאר/י פרטים לקבלת הצעה

השאר/י פרטים ונציגנו יחזור אליך בהקדם